J. Oliver nepamiršta ir savo verslo – įvairiose šalyse atidarinėja Didžiojoje Britanijoje itin pamėgtus restoranus „Jamie‘s Italian“. Galbūt kada nors jie atkeliaus ir į Lietuvą?
Ar lietuviams trūksta Jamie Oliver restoranų?
„Jamie‘s Italian“ restoranus kaip vieną mėgiamiausių vietų greitai pavalgyti yra įvardijusi režisierė Dalia Ibelhauptaitė. Jos teigimu, J. Oliver restoranuose už prieinamą kainą yra patiekiamas puikus itališkas maistas.
Ar Jamie Oliver restoranų pasigenda ir kiti Lietuvos gyventojai? Spalio 20-28 d. visus DELFI.lt lankytojus kviečiame atiduoti balsą rubrikoje „Laukiamiausias prekės ženklas“ už vieną iš 10-ies garsių prekės ženklų, tarp kurių – ne tik „Starbucks“, bet „Burger King“, „Dunkin‘ Donuts“ ir kiti.
Dalis „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikoje pristatomų garsių vardų lapkričio 12 d. apsilankys Vilniuje vyksiančioje didžiausioje franšizės parodoje Baltijos regione „Franchise Hub Expo 2014“, kur ieškos partnerių verslo plėtrai.
Geras maistas visiems
Virtuvėje Jamie ėmė sukiotis dar vaikystėje – jo tėvai Esekso grafystėje turėjo barą-restoraną „The Cricketers“, kuriame dvylikametis pjaustė daržoves. Po metų jis pradėjo darbuotis kito miestelio bare-restorane, kuriame savo sugebėjimais nurungė dešimt metų vyresnį virtuvės šefą.
J. Oliver restoranuose maistas ruošiamas preciziškai – gaminimo metu patiekalą paragauja mažiausiai 3 restorano virtuvėje dirbantys asmenys. Kad darbas vyktų sklandžiai ir operatyviai, restorano darbuotojai yra susiskirstę į mėsos, žuvies, makaronų, užkandžių, desertų ir kt. skyrius.
„Nuo paauglystės aš buvau visiškai apsėstas meilės, aistros ir entuziazmo maistui, šeimai ir pačiam gyvenimui – visai kaip italų žmonės, nepaisant to, iš kur jie kilę, kokie turtingi ar vargšai yra. Mano aistra – geras maistas visiems. Man labiausiai patinka tai, kad italai, turėdami vienus geriausių mados dizainerių ir automobilių pasaulyje, išlaikė autentiškas tradicijas ir kaimo dvasią“, – apie tai, kodėl savo restoranuose propaguoja itališką virtuvę, sako J. Oliver.
Plečia franšizės pagrindu
Remiantis kasmet sudaromo turtingiausių Didžiosios Britanijos asmenų sąrašo duomenimis „The Sunday Times Rich List“, Jamie ir jo žmonos Juliette turtas 2013 metais pasiekė 1,05 mlrd. Lt. Tačiau godumu Oliver šeimos neapkaltinsi – Jamie garsėja kaip dosnus filantropas. J. Oliver taip pat įkūrė restoranų tinklą „Fifteen“, kuriame darbuojasi probleminiai, su priklausomybėmis nuo alkoholio ar narkotikų kovojantys paaugliai.
Be visuomeninės veiklos, J. Oliver rūpinasi ir savo verslu – visame pasaulyje plečia 2008 m. įkurtą itališko maisto „Jamie‘s Italian“ restoranų tinklą. Šiuo metu Didžiojoje Britanijoje veikia 36 šio tinklo restoranai, o nuo 2011 m. franšizės pagrindu „Jamie‘s Italian“ restoranai atvėrė duris Dubajuje, Dubline, Honkonge, Sankt Peterburge, Singapūre ir Stambule. Planuojama, kad artimiausiu metu restoranai bus įkurti ir Australijoje, Brazilijoje, Indijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Kanadoje, Naujojoje Zelandijoje bei Skandinavijos šalyse
Ko reikia sėkmingai verslo plėtrai?
Ekonominio sunkmečio metu atidaryti restoranai „Jamie‘s Italian“ puikiai atlaikė visus išbandymus. Verslo analitikų teigimu, „Jamie‘s Italian“ restoranai buvo pamėgti dėl to, kad nuo pat veiklos pradžios už prieinamą kainą siūlė kokybiškus patiekalus.
„Jamie‘s Italian“ prekių ženklo sėkmę nulėmė J. Oliver asmenybės patrauklumas ir apgalvota verslo plėtra. J. Oliver yra labai populiarus Azijoje, kurioje itin mėgiami europietiško stiliaus restoranai. Be to, Azijos rinka yra perspektyvi ir nuolat auganti – būtent dėl visų šių priežasčių plėsti „Jamie‘s Italian“ restoranų tinklą franšizės pagrindu pirmiausia nuspręsta šiame regione.
Ką reikia žinoti sėkmingam verslininkui, norinčiam savo verslo plėtrą vykdyti franšizės būdu? Strateginės vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ vadovo teigimu, franšizavimo eksperto Iljos Malkin, verslininkui svarbu pirmiausia įvertinti, ar rinka demonstruoja aiškų poreikį sparčiai konkretaus verslo plėtrai.
„Jei verslo atstovas mato, kad jo prekės ar paslaugos yra ypatingai paklausios ir jo esami pajėgumai neleidžia patenkinti viso vartotojų poreikio, arba jis nuolatos gauna užklausas dėl jo verslo franšizės pirkimo, nors jis savo verslo dar nefranšizuoja ir niekur neskelbia, kad siūlo franšizes – tai gali būti tinkamas metas pasidomėti franšizavimu. Franšizavimas yra ypatingai patrauklus plėtros būdas dėl savo spartos, sąlyginai nedidelio poreikio kapitalui ir galimybės į savo verslą pritraukti ypatingai motyvuotus asmenis – franšizės gavėjus“, – teigia I. Malkin.
„Advanced Advice“ vadovo teigimu, verslo franšizabilumą arba pasirengimą plėstis franšizės būdu lemia keli aspektai. Pirmiausia reikia įvertinti patį verslo modelį ir verslo aplinką – produkto ar paslaugos paklausą, esamo verslo pelningumą, konkurencinę aplinką, klientų preferencijų dinamiką ir t. t. Jei verslininkas valdo ilgą istoriją turinti tinklą, kurį sudaro nuolatos pelną generuojantys padaliniai, kuriuose visada gausu lojalių klientų, toks verslas potencialiai gali būti patrauklus franšizės gavėjams. Verslas turi būti sistemingai organizuotas, visi procesai ir kokybės standartai turi būti aiškiai aprašyti ir nepriekaištingai įgyvendinami, juos turėtų būti nesudėtinga išmokti ir atkartoti. Svarbus aspektas yra ir lėšos, reikalingos padalinio įkūrimui – kuo mažiau jų reikia ir kuo greičiau padalinys gali pasiekti lūžio tašką, tuo lengviau bus surasti franšizės gavėją.
Apie franšizavimą – nemokamuose renginiuose
Kokios franšizės verslo galimybės yra Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse bus aiškinamasi trijose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje – rengiamoje parodoje „Franchise Hub Expo 2014“.
Ketvirtą kartą organizuojamame renginyje vyks konferencija, kurioje verslininkai galės išgirsti naudingos informacijos apie franšizavimą. Patirtimi dalysis „Advanced Advice“, amerikiečių restoranų tinklo „Diary Queen“, teisininkų kontoros „Varul“ atstovai ir kt.
Ketvirtus metus rengiama paroda „Franchise Hub Expo 2014“ Vilniuje vyks lapkričio 12 d. Daugiau informacijos – www.franchisehub.eu.
Paroda „Franchise Hub Expo 2014“ rengiama įgyvendinant projektą „Bendradarbiavimo tinklo franšizavimo srityje sukūrimas Latvijos-Lietuvos-Baltarusijos pasienio regione“ (Projekto Nr. LLB-2-168), kurio pagrindinis tikslas – Latvijos-Lietuvos-Baltarusijos pasienio regionų bendradarbiavimo tinklo franšizavimo srityje kūrimas ir vystymas didinant franšizavimo verslo modelio žinomumą, įgyvendina Lietuvos verslo darbdavių konfederacija su partneriais Latvijos Universitetu ir Respublikine verslumo konfederacija.
Projektas finansuojamas pagal Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimo per sieną programą. Projektui skirtos Europos Sąjungos paramos suma yra 387 585,00 EUR (1 338 253,00 Lt).