Prieš daugiau nei 4 dešimtmečius ji padėjo dviem jauniems amerikiečiams sukurti klestintį verslą, besiplečiantį iki šiandien. Dabar geltoną „Hard Rock Café“ iškabą galima pamatyti Toronte, Stokholme, Singapūre, Balyje, Katare, Kambodžoje bei daugelyje kitų pasaulio kampelių.

Garsiausias trofėjus – žmona

Sakoma, kad viskas, kas genialu, yra paprasta. Šią taisyklę pasakodami apie savo sėkmę mėgsta paminėti ir „Hard Rock Café“ įkūrėjai Isaac‘as Tigrett‘as ir Peter‘s Morton‘as.

Į klausimą, kaip 1971 m. Londone, prestižiniame Pikadilio rajone atsidarė pirmoji „Hard Rock Café“, jie atsako: „gyvendami Anglijoje pasigedome tikro amerikietiško maisto, todėl nusprendėme atidaryti savo amerikietiško maisto kavinę“.

Kaip restorano simboliu tapo gitara? Kavinės senbuvis ir britų muzikos legenda Eric‘as Clapton‘as nusprendė virš mėgstamiausio staliuko pasikabinti savo gitarą, kad bet kada užėjęs galėtų sugroti keletą akordų.

Eric‘o gitara su „Hard Rock Café“ liko visiems laikams bei tapo pirmuoju eksponatu „Hard Rock Café“ memorabilijų kolekcijoje, kurioje šiandien daugiau nei 74 tūkst. daiktų – nuo žymių muzikantų instrumentų iki drabužių ir net mašinų. Ši kolekcija nuolat pildoma ir užima restorano istorijoje svarbią vietą. Pačiu vertingiausiu eksponatu I. Tigrett‘as net vadindavo savo žmoną Maureen Cox Starkey – buvusią „The Beatles“ būgnininko Ringo Starr‘o sutuoktinę.

Kasmet po „Hard Rock Café“ iškaba įvyksta apie 15 tūkst. gyvos muzikos koncertų. Vien klasikinio roko skambesiu neapsiribojama.

Restoranuose koncertuoja ir tokios grupės kaip „Coldplay“ ir „The White Stripes“.

Daugiau nei verslas

Ne vieninteliai „Hard Rock Café“ įkūrėjai kūrė savo legendas, perpindami verslą su asmeniniu gyvenimu. Už tokių prekės ženklų kaip „Starbucks“, „Burger King“ ar „Jamie‘s Italian“ taip pat slepiasi ryškios asmenybės, originalios idėjos, laimingi sutapimai ir neįtikėtinas užsispyrimas siekiant sukurti tai, ko anksčiau niekas nebuvo sugalvojęs.

Dalis iš 10-ies „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikoje pristatomų garsių prekės ženklų lapkričio 12 d. apsilankys Vilniuje, didžiausioje franšizės parodoje Baltijos regione „Franchise Hub Expo 2014“. Jos metu šių prekių ženklų atstovai pristatys savo franšizes ir ieškos partnerių verslo plėtrai.

Beveik nekyla abejonių, kad, kaip ir kitose pasaulio šalyse, Lietuvoje „Hard Rock Café“ rastų savo vietą. Tačiau vietinių verslininkų norą ir galimybes įsigyti šio legendinio prekės ženklo franšizę riboja tiek žinių apie franšizavimą trūkumas, tiek abejonės dėl paklausos rinkoje, tiek finansinės galimybės – tokią įžvalgą pateikia franšizavimo ekspertas, strateginės vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ vadovas Ilja Malkin.

Kiek kainuoja rokenrolo dvasia?

Hard Rock Cafe“ į Lietuvą iki šiol neatėjo greičiausiai dėl to, kad šio restorano atidarymas reikalauja didžiulių investicijų“, – sako franšizavimo ekspertas I. Malkin. Atidaryti „Hard Rock Café“ gali kainuoti nuo 3 iki 5 mln. JAV dolerių. Į šią sumą įeina pradinis franšizės mokestis, kuris sudaro nuo 350 iki 750 tūkstančių JAV dolerių, remonto ir įrengimo išlaidos, rinkodaros ir apskaitos kaštai bei kitos verslo pradžiai būtinos išlaidos.

„Planuojant tokio masto investicijas, verslininkui itin svarbu atsižvelgti į vietinės rinkos dydį. „Hard Rock Cafe“ franšizės kaina yra itin aukšta, ypatingai lyginant su populiarių vietinių restoranų franšizėmis, kurias įsigijus restoraną su atpažįstama iškaba galima atidaryti už dešimt kartų mažesnę sumą. Pavyzdžiui, investicija į vieno didžiausių picerijų tinklo Lietuvoje „Čili pica“ franšizę gali sudaryti nuo 530 iki 780 tūkst. litų“, – sako strateginės vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ vadovas.

„Čili pica“ – viena iš daugelio sėkmingų franšizių, šiais metais dalyvaujančių „Franchise Hub Expo 2014“. Tai jau ketvirtus metus franšizės verslo galimybes regione pristatantis renginys, inicijuotas Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos. Šiemet paroda vyks iškart trijose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje.

Ar ir Jūs Lietuvoje pasigendate legendinių prekės ženklų? DELFI.lt skaitytojai kviečiami balsuoti už savo mėgiamiausią prekės ženklą rubrikoje „Laukiamiausias prekės ženklas“ nuo spalio 20 iki 28 dienos.