„Bėgiai pagaminti Ispanijoje ir iš ten atplukdyti laivu į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą. Iš uosto bėgių pervežimu rūpinosi LTG grupės įmonė „LTG Cargo“ – pristatė sklandžiai ir greitai“, – pasakoja „Rail Baltica“ programos vadovas Vytautas Tilinskas.
Anot jo, iš viso pristatyta 40 km bėgių, kurie bus naudojami atkarpoje Šveicarija–Žeimiai su pralankomis. Ši 8,8 km ilgio atkarpa sudaryta iš dvikelio geležinkelio kelio.
„2025 m. numatoma pradėti viršutinės kelio konstrukcijos darbus, t. y. rangovas pirmiausia turės supilti skaldos sluoksnį, paskui bus montuojami pabėgiai, vėliau – patys bėgiai. Viskas jau pristatyta į Lietuvą“, – teigia V. Tilinskas.
Vienas bėgis sveria 1500 kg, o bendras bėgių svoris – 2400 tonų.
Bėgiai buvo gabenami geležinkeliu. Anot „Rail Baltica“ programos vadovo, tai – tvarus pervežimo būdas, antra, tokį būdą padiktavo krovinio specifika: bėgiai yra 25 m ilgio, tad jų pristatymas automobiliniais keliais būtų sudėtingas.
„Rail Baltica“ yra sudėtinė Europos Sąjungos tarptautinio transporto koridoriaus Šiaurės jūra–Baltijos jūra dalis ir trūkstama dalis Europos geležinkelių tinkle. Europinė vėžė „Rail Baltica“ sujungs iškart penkias šalis: tris Baltijos – Estiją, Latviją ir Lietuvą, – taip pat Lenkiją ir Suomiją.