Dieną ir naktį kūrėjai praleidžia ieškodami išskirtinio pavadinimo savo prekių ženklui, kurdami dizainą, išradimą ar kitą kūrinį. Visgi pasitaiko atvejų, kai verslas įsibėgėja ir kūrėjai sužino, kad tokia pati idėja, dizainas, prekė ar išradimas jau puikuojasi kito verslininko „lentynoje”!

Intelektinė nuosavybė (IN) gali padėti išsaugoti jūsų kūrybą bei paskatinti jūsų verslo plėtrą. Svarbu tinkamai suprasti IN svarbą, kad išvengtumėte galimų pažeidimų ir sukurtumėte tvirtą pagrindą ilgalaikei sėkmei. Žinodami kaip tinkamai apsaugoti savo prekių ženklus, dizainus ir patentus, užtikrinsite, jog jūsų verslas bus pasiruošęs plėtrai, atveriant naujas pajamų ir bendradarbiavimo galimybes. Nes tik tinkamai užregistruota IN suteikia teisines priemones ginti jos savininko teises.

Intelektinės nuosavybės svarba verslui

Sukūrėme jums paprastą ir aiškią medžiagą, kuri padės jums suprasti pagrindinius IN apsaugos aspektus. Atsisiųskite šią medžiagą ir pradėkite rūpintis savo verslo plėtra jau dabar.

#RenkuosiKasTikra

Intelektinė nuosavybė – sudėtingos kūrybinės veiklos rezultatas, kurį būtina tinkamai apsaugoti, nes tinkamai apsaugota intelektinė nuosavybė – tai raktas į verslo plėtrą.

Intelektinės nuosavybės vagys vis dar egzistuoja, o jų taikinyje – išradimų, dizainų, prekių ženklų ar gaminių nusavinimas ir klastojimas. Pakliuvus į tokių vagišių pinkles, niekais paverčiamas kūrėjų sunkiai įdėtas darbas, praleistos galybė valandų, kuriant ir įgyvendinant unikalias idėjas. Ir dar daugiau – atimama galimybė užsidirbti.

#RenkuosiKasTikra

Sėkmingam verslo startui – būtinas pasiruošimas lyg didžiausiam savo gyvenimo maratonui! Tad svarbu įvertinti visas galimybes ir tuo pačiu užbėgti nusivylimams už akių. Prieš registruojant prekių ženklą, dizainą ar patentuojant išradimą reikšminga įsitikinti, ar Jūsų konkurentai neužregistravę panašių ar tapačių intelektinės nuosavybės objektų į jūsų planuojamus registruoti.

Kiekvienas kūrėjas ir/ar verslininkas atiduoda daug pastangų savo veiklai, kad pasiektų geriausią viso to rezultatą – sukurtų unikalų prekių ženklą, dizainą ar išradimą. Tam, kad šis darbas būtų įvertintas, kūrėjai ir/ar verslo atstovai turi žinoti su kūrybine veikla susijusias teises ir reikalavimus, kad intelektinis turtas būtų tinkamai apsaugotas. Tiesa, ir visuomenė – nepažeisti tokių kūrėjų ir/ar verslininkų intelektinės nuosavybės teisių.

Keletas svarbiausių dalykų, kuriuos reikėtų įsidėmėti!

• Kai realizavote idėją (sukūrėte prekių ženklą, dizainą ar išradimą), verta apgalvoti teisinę apsaugą – užregistruoti dizainą, prekių ženklą.

• Rekomenduojama tinkamai pasirūpinti pramoninės nuosavybės objektų apsauga, nes pramoninės nuosavybės objektai, tokie kaip išradimai, prekių ženklai, dizainas, saugomi tik nuo registracijos momento.

• Prieš patentuojant savo išradimą svarbu atlikti ir paiešką viešai prieinamose nemokamose patentų duomenų bazėse. Tokiu būdu rasite duomenis apie jau paskelbtas patentų paraiškas arba išduotus patentus panašiems išradimams.

• Prieš naudojantis saugomu intelektiniu turtu, svarbu turėti leidimą ar licenciją iš jo savininko.

Intelektinės nuosavybės apsauga – tai raktas į pažangą, puoselėjant kūrybiškumą, skatinant inovacijas ir sąžiningą konkurenciją, ginant kūrėjų teises!

Sužinokite, kaip padidinti savo galimybes gauti didesnį pelną, sumaniai naudojant savo intelektinę nuosavybę

Neslėpkite savo unikalaus išradimo, dizaino ar prekių ženklo garaže po devyniais užraktais! Atverkite duris naujoms galimybėms sumaniai valdydami turimą intelektinę nuosavybę!

Intelektinė nuosavybė yra neatsiejama verslo turto visumos dalis. Tačiau intelektinė nuosavybė kaip tokia neturi didelės vertės, jeigu ji nėra naudojama rinkoje tiek paties savininko, tiek kitų asmenų su jo leidimu. Tam, kad intelektinę nuosavybę būtų galima efektyviai valdyti kaip turimą turtą, būtina suprasti ypatumus, susijusius su jos valdymu, naudojimu ir disponavimu. Verslo generuojamas pajamas galite padidinti tinkamai komercializuodami valdomą intelektinę nuosavybę.

#RenkuosiKasTikra

LICENCIJAVIMAS

Intelektinės nuosavybės licencijavimas – intelektinės nuosavybės savininko leidimas kitiems asmenims naudotis savininko teisėmis atliekant tam tikrus veiksmus su intelektinės nuosavybės teisėmis saugomu objektu.

Suteikdamas licenciją intelektinės nuosavybės savininkas mainais gauna atlygį už leidimo naudotis intelektinės nuosavybės teisėmis suteikimą. Atlygis paprastai gaunamas sutartinio mokėjimo forma. Atlyginimas apibrėžiamas kaip tam tikra pajamų iš pardavimo procentinė dalis arba gali būti mokamas ir periodinėmis fiksuotomis išmokomis ar vienkartine išmoka.

Licencijos davėjas gali nustatyti intelektinės nuosavybės naudojimo apribojimus (geografinę teritoriją, naudojimo sritį ir t.t.).

TEISIŲ PERDAVIMO SUTARTYS

Intelektinės nuosavybės savininkai taip pat gali gauti pajamas perleisdami savo teises į intelektinės nuosavybės objektus – tai intelektinės nuosavybės perleidimas arba perdavimas.

Perleidžiant arba perduodant intelektinę nuosavybę, savininkas perduoda nuosavybės teises į turimą intelektinę nuosavybę. Perleidžiant ar perduodant intelektinę nuosavybę yra perduodamos visos turėtos teisės į konkretų intelektinės nuosavybės objektą (prekių ženklų teisėje gali būti dalinis teisių perdavimas prekėms ar paslaugoms, kurioms ženklas yra registruotas). Reikia pažymėti, kad negalima perduoti tokių teisių, kurių pats teisių turėtojas neturi.

Perleidus intelektinę nuosavybę, ankstesnis teisių turėtojas nebėra atsakingas už perduotą intelektinę nuosavybę ir ateityje negauna naudos iš perduoto intelektinės nuosavybės objekto, nebent sutartyje ar įstatyme būtų numatyta kitaip (pvz. meno kūrinio ir rankraščio originalo perpardavimo teisė).

FRANŠIZĖ

Tai verslo plėtros modelis, kai vienas subjektas (franšizės davėjas) už apibrėžtą mokestį perduoda kitam subjektui (franšizės gavėjui) teisę naudoti savo sukurtą verslo sistemą, verslo skiriamuosius ženklus, sukauptą praktinę patirtį ir žinias.

Franšizavimas yra paremtas bendradarbiavimu tarp sėkmingos verslo koncepcijos savininko ir verslaus žmogaus, siekiančio pradėti savo verslą.

Franšizavimas padeda Franšizės davėjui susirasti verslo partnerį – Franšizės gavėją, kuriam už tam tikrą mokestį yra suteikiama teisė naudoti prekės ženklus bei verslo valdymo patirtį atidarant nuosavą padalinį.

Verslininkui, pasirinkusiam franšizavimą kaip verslo plėtros būdą, yra ne tik sukuriamas pagrindas sparčiai plėtrai, bet ir stabilus pajamų šaltinis. Tuo tarpu franšizę įsigyjantis asmuo gauna franšizės paketą leidžiantį išvengti naujos verslo koncepcijos kūrimo klaidų bei didelių išlaidų. Prie franšizės paketo, franšizę įsigyjantis asmuo gauna profesionalaus, motyvuoto ir suinteresuoto padėti verslininko konsultacijas, leidžiančias greitai ir užtikrintai pradėti savo verslą.

Franšizės gavėjas gali būti įmonė arba verslininko statusą turintis fizinis asmuo.

#RenkuosiKasTikra

Verta rinktis tai, kas tikra – ne tik per šventes, bet ir visus metus!

Šiuo metu Valstybinio patentų biuro vykdoma kampanija #RenkuosiKasTikra yra skirta atkreipti visuomenės dėmesį į intelektinės nuosavybės apsaugos svarbą. Svarbu suprasti, kad klastotės daro žalą ne tik intelektinės nuosavybės kūrėjams, bet ir ekonomikai, o kartu – visuomenei bei kiekvienam gyventojui.