Pranešime spaudai pateikiamas sąrašas septynių bene naudingiausių funkcijų, kurias galima rasti nebūtinai „premium“ klasės automobilyje.
Aliarmas telefone
Net jeigu to nesate patyrę, nesunku įsivaizduoti, koks jausmas apimtų, jei, atpėdinę prie savo transporto priemonės, pamatytumėte, kad jos langas išbelstas, o salonas – apšvarintas. Būtų apmaudu ir pikta. Jei automobilis laikomas garaže, galima išeitis – stebėjimo kameros. Tačiau ką daryti, jeigu mašiną laikote daugiabučio kieme ar prie gatvės?
„Tokiu atveju puikus sprendimas – su transporto priemone susieta išmanioji programėlė. Kai jutikliai užfiksuos, kad išdaužtas stiklas, pats automobilis atsiųs pranešimą apie nutikusį įvykį. Anksčiau už papildomą mokestį tokią paslaugą teikė trečiųjų šalių bendrovės, o dabar tą gali pasiūlyti ir automobilių gamintojai“, – pranešime spaudai sako tinklalaidės apie automobilius „Overdraivas“ autorė Dina Sergijenko-Ramaškevičienė.
Pavyzdžiui, jei turite vokišką „premium“ segmento „Audi“ modelį ir esate parsisiuntę programėlę į telefoną, gausite perspėjimus apie mėginimus kažką nugvelbti iš automobilio. Panašia funkcija gali džiaugtis ir „Hyundai Bluelink“ programėlės naudotojai. Ji akimirksniu praneš, kai tik suveiks automobilio signalizacija. Be to, pranešimą į telefoną gausite ir tuo atveju, jei tiesiog pamiršite užrakinti mašinos dureles.
Atrakinimas ir užrakinimas telefonu
Apie tai, jog nemažą dalį dienos kažkur stovintis automobilis gali tapti, pavyzdžiui, siuntinių pristatymo vieta, seniai kalba didžiosios siuntų tarnybos. Jų žodžiais, užteks kurjeriui paskambinus pasakyti, kur palikti siuntą, ir kai šis bus prie automobilio, tiesiog atrakinti bagažinę telefonu.
„Toks būdas puikiai tinka ne tik siuntiniams pasiimti. Tarkime, užtrukote susitikime, bet galite įleisti keleivius į automobilį. Arba vaikai kažką užmiršo mašinoje, nenorite jiems duoti raktelių, kad nepradangintų, tad pasinaudojate nuotolinio atrakinimo ir užrakinimo galimybe“, – pasakoja automobilių apžvalgininkė.
Jos teigimu, tokią funkciją galima aptikti gamintojų siūlomose programėlėse, jas susiejus su konkrečiais modeliais. Tuomet transporto priemonę galima užrakinti, atrakinti paprasčiausiai mygtuko spustelėjimu telefono ekrane.
Sudie laidams
Kai gamintojai pasiūlė galimybę lengvai prisijungti išmanųjį telefoną prie automobilio ir pastarojo ekrane matyti reikalingiausias programėles, kaip antai žemėlapių, muzikos, pranešimų ir pan., niekas nesistebėjo, kad tokiai jungčiai reikalingas laidas.
Vis dėlto, anot D. Sergijenko-Ramaškevičienės, tai nebuvo patogu: reikalingi aukštos kokybės, didelio duomenų pralaidumo laidai, o jie, deja, visuomet prašampa arba susiraizgo į neatpainiojamus mazgus.
Nors į vairuotojams kylančius nepatogumus atsižvelgė dar tikrai ne visi, vis daugiau gamintojų leidžia telefoną susieti su automobiliu be jokių laidų. Pavyzdžiui, įsėdus į „Hyundai“ modelį, veikiantį su oficialia gamintojo programėle, išmanusis telefonas automatiškai prisijungs prie automobilio per „Apple Car Play“ arba „Android Auto“ sistemas.
Nebereikia į servisą
Kad ir koks išmanus būtų automobilis, technologijos tobulėja taip sparčiai, kad periodiškai būtina atsinaujinti ir automobilio „smegenims“. Tačiau daugelio markių mėgėjams iki šiol programinės įrangos atnaujinimas kelia galvos skausmą, mat įtemptoje dienotvarkėje reikia rasti laiko užsukti į oficialią gamintojo atstovybę.
JAV elektromobilių kūrėja „Tesla“ ganėtinai seniai suprato, jog automobilio programinė įranga turi atsinaujinti taip pat paprastai, kaip telefono ar kompiuterio. Tuo pačiu keliu žengia vis daugiau gamintojų, pavyzdžiui, jau minėtas „Hyundai“ ar „Jaguar Land Rover“, siūlantys SOTA („Software over the air“) funkciją.
Tad, prireikus atnaujinti programinę įrangą, užtenka spustelėti kelis mygtukus multimedijos ekrane ir luktelėti: visi naujiniai pasieks automobilį nuotoliniu būdu, papildomai nesukant kilometrų ir negaištant laiko servise.
Lyg žaislinis
Dar viena ypatybė gali būti įrašyta į sąrašą tų dalykų, apie kuriuos svajojome vaikystėje: automobiliai gali būti valdomi kaip radijo bangomis veikiantys modeliukai.
Atrodytų, kur tokia funkcija gali praversti? Visgi šiandien, kai stovėjimo vietos vis ankštesnės, kai garažai virsta ir sandėliukais, kai vienintelė laisva stovėjimo vieta tokia siaura, kad į ją įvažiavus nebus įmanoma išlipti, galimybė valdyti automobilį nesėdint prie jo vairo – neįtikėtinai patogi.
Tokią funkciją kai kuriuose savo automobiliuose siūlo Vokietijos „premium“ segmento gamintojas BMW, naudotis ja gali ir dalies naujausių „Hyundai“ modelių vairuotojai.
Nieko nebepaslėpsi
Tarp itin naudingų išmaniųjų automobilio funkcijų – galimybė matyti gausybę transporto priemonės techninių parametrų.
„Rida, tepalų keitimo data, degalų kiekis bake, aušinimo skystis ir dar daugiau visko. Jeigu kažkas kelia įtarimų, visuomet galima pasinaudoti šia diagnostikos galimybe ir įsitikinti, ar visi automobilio mazgai tvarkingi, ar nereikia profesionalų įsikišimo“, – vardija pašnekovė.
Ir ne vien tai. Dalies gamintojų programėlės leidžia išvysti kur kas daugiau duomenų. Pavyzdžiui, visas automobilio keliones, vidutinį greitį jų metu, degalų sąnaudas, maršrutą ir t. t. Išties patogu, jei transporto priemone tenka dalintis ir norisi žinoti, ar automobiliu buvo važiuojama nenusižengiant Kelių eismo taisyklėms.
Sušildyti arba atvėsinti
Paskutinė, septintoji ypač naudinga išmanioji šiuolaikinių automobilių funkcija – galimybė sušildyti arba atvėsinti saloną dar prieš įlipant į transporto priemonę.
Pirmiausia šia funkcija ėmė girtis elektromobilių gamintojai, vėliau – prabangių automobilių segmento atstovai. Dabar ji galima daugybės gamintojų programėlėse. Jose galima nurodyti, kokios temperatūros pageidausite, kuriuo metu ir pan. Šios inovatyvios technologijos leis patirti dar didesnį komfortą bei vairavimo malonumą.