Skubėdami, ar netgi tingėdami paeiti šiek tiek toliau, pėstieji neretai kelią kerta ne per pėsčiųjų perėją, o už kelių ar kelių dešimčių metrų šalia jos. Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, kad tokia praktika ne tik mažina eismo saugumą, tačiau ir tampa prastu pavyzdžiu jaunesniems eismo dalyviams.

Įrengta infrastruktūra

Specialistai aiškino, kad būtent siekiant užtikrinti pėsčiųjų eismo saugumą, perėjose ar šalia jų, yra įrengti greičio mažinimo kalneliai ir saugumo salelės. Būtent šie infrastruktūros elementai vairuotojus priverčia sumažinti greitį, o dėl to jie ne tik turi daugiau laiko pastebėti perėjos link artėjantį žmogų, tačiau net pėsčiajam netikėtai išėjus į kelią, gali tinkamai sureaguoti ir laiku sustoti.

Vis tik tais atvejais, kai pėsčiasis eina ne per perėją, o šalia jos, kyla itin didelė rizika, kad vairuotojas, vos pravažiavęs perėją, ims didinti greitį, o dėl to nebegebės laiku sureaguoti į susidariusią situaciją. Netikėtumo faktorius dar didesnę įtaką nelaimei gali turėti ten, kur eismą pėsčiųjų perėjose reguliuoja šviesoforai. Degant žaliai šviesai, kai pėsčiųjų eismas yra draudžiamas, vairuotojai vien dėl to, kad nesitiki kelyje pamatyti pėsčiąjį, gali negebėti laiku imtis veiksmų, kad nelaimės pavyktų išvengti.

Būkite matomi tamsoje

Situacija tampa dar prastesnė, kai pėstieji važiuojamąją kelio dalį tam neskirtose vietose kerta tamsiuoju paros metu. Nors vasarą šviesa lepina gana ilgai, specialistai įspėja, kad prieblandoje, kai matomumas tampa sudėtingesnis, tačiau automobilio žibintai dar tinkamai neapšviečia kelio, kyla itin didelis pavojus.

Būtent tokiu metu, pilkais ar tamsių spalvų drabužiais apsirengusių pėsčiųjų, vairuotojai gali nepastebėti, todėl dar prieš išeidami iš namų, keliaujantys pėsčiomis turėtų pasirūpinti atšvaitais, o važiuojamąją kelio dalį kirsti tik per pėsčiųjų perėją.

Užtikrinkite matomumą sau ir kitiems

Žinoma, yra atvejų, kai žmonės būna priversti kelią kirsti vietose, kur pėsčiųjų perėja neįrengta, tačiau saugaus eismo ekspertai pabrėžia, kad tokiais atvejais, reikėtų kelią pereiti ne įstrižai, o stačiu kampu bei tai daryti tik įsitikinus, kad tai yra saugu. Tamsiu paros metu tokiose vietose eiti per kelią patariama dėvint atšvaitus, vilkint ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais bei nešantis šviečiantį žibintuvėlį. Tiesa, nors Kelių eismo taisyklėse numatyta, kad kelią galima kirsti pagal šaligatvių ar kelkraščių liniją, pabrėžiama, jog tai galima daryti tik gerai apžvelgiamose vietose.

Specialistai akcentuoja, kad vietose, kur tiek vairuotojų, tiek pačio pėsčiojo matomumą mažina kalva ar kelio linkis, išeiti į važiuojamąją dalį nederėtų. Siekiant maksimaliai užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą, patariama neskubėti, surasti vietą, kurioje į abi transporto judėjimo kryptis būtų užtikrintas geras matomumas ir tik tada pereiti į kitą pusę.

Prisiminkite svarbias taisykles

Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, kad pagrindinis visų eismo dalyvių priešas – skubėjimas, dėl kurio ne tik neišvengiama klaidų, tačiau ir eismo įvykių, dėl kurių nukenčia ar net žūva žmonės.

Ne ką mažiau svarbu, kad prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja pėstieji vengtų bet kokių jų dėmesį blaškančių veiksmų (naudojimosi mobiliojo ryšio priemonėmis ir panašiai), kurie trukdytų stebėti eismą bei įsitikinti, kad eiti saugu. Specialistai pabrėžė, kad šviesoforais reguliuojamose sankryžose, kai kertamas po kelias eismo juostas viena kryptimi turintis kelias, pėstieji, nespėję vieno šviesoforo ciklo metu pereiti kelio, turėtų palaukti saugumo salelėje ir kelionę tęsti tik vėl užsidegus žaliai šviesai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)