„Tai yra kiekvieno žmogaus sąmoningumo reikalas ir saugumo pasirinkimo lygis. Jeigu žmogus nori jaustis saugiai – vasarą derėtų važinėti ne su žieminėmis padangomis,“ – teigia A. Bartkevičius.
Didžiausias žieminių padangų minusas šiltuoju sezonu – prastas sukibimas su kelio danga. Žieminės padangos geriausiai veikia esant iki 7 laipsnių šilumos – prie aukštesnės temperatūros jos dėvisi greičiau, o esant ekstremaliai situacijai, pvz., greitam stabdymui arba posūkiui, ypatingai padidėja autoavarijos rizika.
„Važiuojant normaliu asfaltu nelyjant ir nesningant, didelio skirtumo nepastebėsite, tačiau papildomi dalykai, tokie kaip lietus, atskleidžia visas žieminių padangų eksploatacijos netinkamu metų laiku problemas. Automobilis gali būti sumėtytas, tapti nevaldomas ir panašiai. Pasėkmės gali būti rimtos,“ – sako ekspertas.
Tam, kad kelyje jaustumėtės saugūs, tinkamų padangų permontavimo darbų nepakanka. Siekiant įsitikinti, kad automobilio padangos yra tinkamos naudoti, pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į jų protektoriaus gylį. Paprasčiausias būdas tai padaryti – vieno arba dviejų eurų monetos. Tikrinant vasarinę padangą, reikėtų naudoti vieno euro monetą, o žieminę – dviejų. Tarp padangos protektoriaus įstačius monetą, neturėtų matytis ant jos išgraviruotų žvaigždučių.
Pašnekovas pataria saugoti padangas vietoje, kur jų neliestų tiesioginiai saulės spinduliai bei drėgmė – taip šios išliks kokybiškos ir saugios.
„Tinkamai eksploatuojant padangas, kartą per mėnesį reikėtų patikrinti jų slėgį, ratlankių tiesumą bei ratų suvedimą, užtikrinantį, kad padanga dėvėsis tolygiai. Žinoma, kad dėvėjimasis priklauso ir nuo tvarkingo važinėjimo,“ – teigia A. Bartkevičius.
Kaip teigia ekspertai, padangos yra vienintelė detalė, kuri stabiliai laiko automobilį ant kelio, todėl nenumokime į jas ranka ir pasirūpinkime savo saugumu keliuose.
Informacija parengta bendradarbiaujant su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija.