Vilniečiai gatvėse jau pajuto besibaigiančią vasarą – daugelis miestiečių grįžta iš atostogų, o gatvėse eismas tapo intensyvesnis. Kaip teigia žurnalistas bei vairavimo instruktorius A. Pakėnas, nemažai būsimų studentų jau dabar atvyksta į sostinę ieškotis gyvenamosios vietos.

„Grįžimas vyksta palaipsniui, o pikas bus nuo rugsėjo 5-osios. Gatvėse jau juntamas intensyvesnis eismas. Tai pastebiu per vairavimo pamokas – vasarą jas drąsiai skirdavau 17 val., o dabar su mokiniu išvažiuojame 18 val. ir stovime spūstyje. Reikia kitaip planuoti laiką, rinktis kitus maršrutus“ , – portalui LRT.lt kalbėjo A. Pakėnas.

Automobilių žurnalistas V. Kudarauskas tikino, jog bene sunkiausia vairuotojams bus nuo rugsėjo pradžios, nes gatvėse teks susispausti. „Faktas, kad rugsėjo pradžia bus labai sunki. Kitą savaitę pajusime, kad baigėsi vasara, prasidėjo kantrybės ir ištvermės reikalaujantis metas. Padaugės automobilių, formuosis daugiau spūsčių. Gali įvykti ir nedidelių incidentų, todėl tikrai reikės kantrybės“, – sakė V. Kudarauskas.

Atsipūsti neleido kelio darbai

Portalas LRT.lt jau skelbė, kad šią vasarą vilniečiai taikėsi prie ilgesnių kelionių į darbą ir namus. Kone visą vasarą sostinėje buvo remontuojamos gatvės – per pastaruosius mėnesius išasfaltuota daugiau kaip 34 kilometrai sostinės gatvių, o iš viso šiemet suplanuota išasfaltuoti apie 40 kilometrų.

„Šiemet gatvių remonto darbai mieste vyksta itin sparčiai. Antakalnio gatvėje asfaltavimo darbai vyko ir naktimis, kad dienomis susidarytų kuo mažiau nepatogumų vairuotojams ir viešajam transportui. Iš visų šiemet suplanuotų suremontuoti gatvių atlikta jau didžioji dalis darbų. Ir tai tik pradžia – tęsime darbus ir kitąmet“, – teigė Vilniaus mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.

Tuo metu eismo ekspertas A. Pakėnas teigia, jog kai kurių gatvių rekonstrukcija yra abejotina.

„Vyksta remonto darbai, perdaromos sankryžos, jos stipriai rekonstruojamos. Nežinau, ar Vilniui reikia tokių rekonstrukcijų. Kartais tie perdarymai yra labai abejotini. Pavyzdžiui, „išdygsta“ naujas prekybos centras, ir jau prireikia kitokios sankryžos, bet ar to reikia mums – klausimas atviras. Remonto darbai pradėti akivaizdžiai pavėluotai. Dar remontuojama nemažai gatvių, išgriauti grioviai“, – pastebi A. Pakėnas.

Vairavimo instruktoriaus manymu, reikėtų geriau organizuoti ir miesto tarnybų darbą. „Pavyzdžiui, važiuoji apie 9 val. ryto Vakariniu aplinkkeliu, o vienoje eilėje kelio automobilis kažką šluoja. Tuomet susidaro spūstis, automobiliai persirikiuoja. Ar būtinai reikia nušluoti kelią tokiu metu? Miesto tarnybų darbas neorganizuotas“, – kritikos negaili A. Pakėnas.

Kad gatvių remontas pareikalavo kantrybės ir neleido atsikvėpti, sutiko ir V. Kudarauskas, tačiau, pasak jo, yra ir gerų pavyzdžių.

„Vakarinio aplinkkelio statybų darbai vyksta pagal planą. Greitai ir efektyviai, kokybiškai remontuojamos kai kurios gatvių atkarpos. Pagaliau normaliai ir nesukandus dantų galima važiuoti V. Kudirkos gatve, nesibaiminant, kad sumėtys automobilį. Antakalnyje taip pat buvo ruožas, kuriame turėjome tikrai blogą situaciją, tačiau tai jau sutvarkyta. Tikėkimės, kad darbai nesustos ir Vilnius susitvarkys“, – vylėsi V. Kudarauskas.

Tvarką pakeitė tik dviejuose žieduose

Dar viena naujovė sostinės gatvėse – nuo rugpjūčio 6-osios važiuojantiems Vilniaus žiedinėmis sankryžomis įvedamas naujas ženklinimas. Skaičiuojama, kad tai gali padidinti automobilių srautų laidumą apie 20 procentų.

Pakeitusi eismo tvarką Žirmūnų ir Olandų žieduose, savivaldybė stebės eismo situaciją: jei toks eismo organizavimo principas išties pateisins lūkesčius, kitais metais bus pakeitimų ir kitose žiedinėse sankryžose.

Vis tik žurnalistas V. Kudarauskas sako, kad ši naujovė yra sudėtinga.

„Pirmas važiavimas žiedu buvo labai klaidinantis ir visiškai neaišku, kaip reikia važiuoti, nepaisant to, kad išdėlioti ženklai. Laiko pažiūrėti ir suprasti, kaip važiuoti, yra, bet painu suprasti juostų žymėjimą: jų labai daug, punktyrai mirga akyse ir nebežinai, kaip važiuoti.

Reikia prie to priprasti, tačiau Vilniuje yra tik du tokie žiedai. Galbūt reikėtų padaryti visus viena tvarka, nes išmuša iš vėžių, kad viename žiede važiuoji pagal seną tvarką, o kitame – pagal naują. Žmonės iš kitų miestų, kuriuose žiedų ne tiek daug ar eismas vyksta sena tvarka, šių Vilniaus žiedų gali neperprasti“, – įsitikinęs žurnalistas.

Kad vairuotojai nepriprato prie naujos tvarkos žieduose, pastebėjo ir vairavimo instruktorius A. Pakėnas. Vairuotojai, pasak jo, dar nesilaiko naujos tvarkos.

„Jie suprato viską labai tiesmukiškai ir primityviai – galvoja, kad pirma juosta gali važiuoti tiek, kiek nori. Jie nesuprato, kad nebeliko juostų. Dabar jos išdėstytos spiralės principu – įvažiavus į žiedą antra juosta, išvažiuojame pirma, ir nesuprantame, kaip čia atsidūrėme. Vairuotojai vis tiek mėgina likti savo juostoje, nepaiso ištisinės juostos – buvo antroje, todėl ir turi likti antroje. Tiesiog reikia atsipalaiduoti ir leisti automobiliui važiuoti savo juosta“ , – aiškino A. Pakėnas.

Ar Vilniaus gatvėse dar egzistuoja „Žalios bangos“?

Automobilių žurnalistas V. Kudarauskas sako, kad kartais sunku suprasti ir šviesoforų darbą – jie esą sureguliuoti netinkamai ir kelia problemų.

Šviesoforai – viena iš problemų, kuri sukels dar daugiau spūsčių rudenį. Jei prieš dvejus metus maršrutą nuo Švitrigailos gatvės iki Baltojo tilto pravažiuodavai tikrai greitai, dabar stoji bent trijose vietose. Nelabai supranti, kodėl taip nutiko. Pagrindinėse gatvėse, kuriose yra didžiausi srautai, turėsime dar daugiau problemų“, – prognozuoja V. Kudarauskas.

Pasak A. Pakėno, kartais iš tiesų nelabai aišku, kodėl tam tikruose ruožuose tenka praleisti išties daug laiko, nors dar anksčiau juos galėdavai pravažiuoti kur kas greičiau. „Per dieną automobilyje praleidžiu 6-7 valandas. Kasmet prastėja situacija su „Žaliosiomis bangomis“, bet jos yra sutrikusios, kad ir kas ką besakytų. Man vis liepia pasakyti datą ar valandą – esą gal vyksta kokie profilaktiniai darbai. Baikit, kokie dar profilaktiniai darbai? Yra sutrikimai ir niekas šios problemos neišsprendžia – kai kuriose kryptyse „Žalioji banga“ visiškai nebeveikia“, – pastebi A. Pakėnas.

„Neabejotinai rugsėjį pasitiksime taip, kaip visuomet. Galbūt teks apsišarvuoti dar didesne kantrybe. Vilnius nuolat auga, daugėja gyventojų, o eismo infrastruktūra nespėja augti kartu su miestu, todėl problemos tampa vis sunkesnės. Nėra sistemos – tą įrodo ir naujieji žiedai, kai dviejuose padarė vieną tvarką, o kituose paliko seną. Tokiu būdu blaškomi vairuotojai, nėra vientisumo. Tokiu būdu srautas yra išreguliuojamas“, – LRT.lt kalbėjo V. Kudarauskas.