Vairavimo instruktorius Andrius Bonakeris aiškino, kad bene pagrindinė taisyklė, kurią pamiršta pradedantieji vairuotojai – saugaus greičio pasirinkimas. Saugaus eismo ekspertas tikino, kad nors į pirmąsias keliones daugelis leidžiasi nedrąsiai, pasitikėjimas savimi atsiranda labai greitai. Būtent tai dažnai suteikia drąsos ir stipriau paspausti greičio pedalą.
Nepervertinkite galimybių
Specialistas įvardijo, kad didelę įtaką jaunų vairuotojų elgesiui turi ir aplinka bei žmonės, kurie važiuoja kartu. Mat neretai į saugumą ir Kelių eismo taisykles ranka numojama norint pasirodyti prieš kitus. Vis tik dėl patirties stokos, jauni vairuotojai ne visada tinkamai įvertina eismo sąlygas bei sureaguoja į iškylančias situacijas.
„Kai vairuotojas ima pernelyg pasitikėti savo jėgomis, pradeda nebegebėti tinkamai įvertinti eismo sąlygų ir kylančių pavojų. Neretai vairuotojai tikina, kad išvažiuoti iš šalutinio kelio, persirikiuoti ar aplenkti automobilį suspės, tačiau tai tik parodo, jo per didelį pasitikėjimą savo jėgomis. Atliekant manevrus reikia ne suspėti, o įsitikinti, kad juos pavyks atlikti saugiai neviršijant saugaus greičio“, – pabrėžė vairavimo instruktorius.
Apgalvokite sprendimus
A. Bonakeris atkreipė dėmesį, kad dar viena problema, su kuria dažnai susiduria pradedantieji vairuotojai – tinkamų sprendimų priėmimas. Vairavimo mokytojas teigė, kad neretai jauni vairuotojai nesugeba tinkamai įvertinti saugaus atstumo ne tik nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės, tačiau ir tada, kai tenka persirikiuoti ar išvažiuoti iš šalutinio kelio. Tokiais atvejais koją pakiša ir negebėjimas tinkamai įvertinti artėjančios transporto priemonės greičio.
„Jauniems vairuotojams dažnai būna sudėtinga tinkamai įvertinti artėjančių transporto priemonių greitį ir nuspręsti, ar atstumas yra pakankamas, kad į kelią pavyktų įsukti saugiai. Lygiai taip pat vairuotojams būna sunku įvertinti ar važiuojant greitėjimo juosta jiems pavyks įsilieti į automobilių srautą, o suabejojus jie ima staiga stabdyti taip sudarydami avarinę situaciją važiuojantiems iš paskos“, – dėmesį atkreipė A. Banokeris.
Saugaus eismo ekspertas pabrėžė, kad įvažiuojant iš greitėjimo juostos, kaip ir įprastai, reikėtų laikytis pusės greičio distancijos bei tokį pats atstumą palikti važiuojantiems gale. Tai reiškia, kad važiuojant 50 km/val. greičiu turėtų būti išlaikytas 25 metrų atstumas nuo kitų transporto priemonių, kad tiek persirikiuojantis, tiek važiuojantys sraute ir toliau galėtų judėti saugiai.
Įvertinkite riziką
Dar viena itin pavojinga klaida, su kuria susiduria ne tik pradedantieji, bet ir patyrę vairuotojai – transporto priemonių nepastebėjimas aklojoje zonoje. Mokytojas aiškino, kad tiek neseniai įgijęs teisę vairuoti, tiek sukaupęs patirties bagažą prieš atlikdamas persirikiavimo manevrą turėtų įsitikinti, ar jis nesukels pavojaus važiuojantiems šalia.
„Jei keičiate eismo juostą turėtumėte atlikti tris veiksmus. Pirmiausia parodykite posūkio signalą ir apie norimą atlikti manevrą įspėkite kitus. Antra – pasižiūrėkite į šoninius ir galinio vaizdo veidrodėlius, įvertinkite atstumą iki kitų transporto priemonių ir jų judėjimo greitį. Trečia, nors ir atrodo, kad to nereikia, visada atsisukite ir per petį pasižiūrėkite, ar šalia jūsų automobilio nėra kitos transporto priemonės“, – patarė vairavimo mokytojas.
A. Bonakeris teigė, kad dažniausios priežastys, kodėl pradedantiesiems vairuotojams tenka sugrįžti į vairavimo mokyklas – greičio viršijimas, naudojimasis telefonu prie vairo ir pirmumo ženklų nesilaikymas. Saugaus eismo ekspertas akcentavo, kad dėl šių taisyklių nepaisymo vairuotojams nepavyksta išvengti klaidų, dėl kurių įvyksta ne tik skaudžios eismo nelaimės, tačiau ir žūva žmonės.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.