Chemijos industrijos giganto „PPG Industries“ – vieno didžiausių dažų tiekėjų pasaulyje – atlikta internetinė apklausa parodė, kad dviem trečdaliams vairuotojų automobilio spalva yra vienas esminių pasirinkimo kriterijų ir puiki saviraiškos galimybė. Tyrimo metu beveik pusė respondentų patvirtino, kad jie rinkdamiesi bet kokį daiktą dažniausiai atsižvelgia į jo spalvą. O du trečdaliai apklaustųjų teigė, kad spalva – kone svarbiausias kriterijus perkant mašiną.
Taip pat tyrimas atskleidė, kad trečdalis automobilių savininkų būtų pasiryžę primokėti už galimybę išsirinkti patinkančios spalvos mašiną. Negana to, prieita išvados, kad kuo brangesnė transporto priemonė, tuo daugiau pirkėjas pasiryš išleisti pageidaujamai spalvai.
Kokia spalva populiariausia?
Tos pačios kompanijos duomenimis, 2012 m. populiariausia automobilių spalva buvo balta. Ja buvo nudažyta 22 proc. parduotų automobilių.
Antrąją vietą pagal populiarumą užėmė sidabro spalva (20 proc.), trečią – juoda (19 proc.). Toliau rikiuojasi pilka (12 proc.), raudona (9 proc.), ruda, oranžinė ir aukso – po 8 proc., mėlyna (7 proc.), žalia (2 proc.). Kitų spalvų automobiliams pirmenybę teikė 1 proc. naujų automobilių pirkėjų.
2011 m., remiantis „PPG Industries“ duomenimis, populiariausia automobilių spalva taip pat buvo balta. Iki tol vienuolika metų lyderio pozicijas išlaikydavo sidabro spalva.
Balti automobiliai ilgiau išlaiko savo vertę
Nors baltos spalvos automobilius reikia plauti dažniau, tačiau jie turi didelį privalumą – lėčiausiai nuvertėja, rašo dailymail.co.uk. CAP automobilių vertės specialistų duomenys rodo, kad baltų mašinų kaina yra maždaug 5 proc. didesnė už naudotų transporto priemonių rinkos vidurkį.
Be to, tyrimas atskleidė, kad mėlynos spalvos automobilių vertė vis dar yra žemiau rinkos vidurkio. Naudotų automobilių rinkoje žalios mašinos irgi nėra populiarios. Vis dėlto greičiausiai nuvertėja kaštoninės spalvos transporto priemonės.
Šviesios mašinos naudoja mažiau degalų?
Jei manote, kad visų spalvų automobiliai sunaudoja vienodą kiekį degalų, klystate. JAV mokslininkai iš Nacionalinės Lorenco Berklio laboratorijos atlikdami kelis eksperimentus nustatė, kad šviesios mašinos sunaudoja mažiau degalų ir, negana to, į aplinką išskiria mažiau CO2.
Tačiau tyrimą atlikę amerikiečiai pažymi, kad šviesios spalvos automobilių ekonomiškumą ir ekologiškumą galėjo įvertinti nepakankamai, kadangi išmetamųjų medžiagų kiekiai standartiniuose cikluose, kurie taikomi tiriamųjų modeliavimų metu, yra šiek tiek mažesni nei važinėjant gatvėmis.
Psichologė: daug kas vengia raudonos spalvos
Ką apie vairuotoją gali pasakyti jo automobilio spalva? Psichologės Genovaitės Petronienės teigimu, visų pirma nereikia užmiršti, kad dauguma lietuvių, perkančių naudotus automobilius, neturi galimybės pasirinkti spalvos. Vis dėlto, anot jos, nors prioritetas ir teikiamas markei, yra spalvos, kurių daug kas nemėgsta, ir dėl to stengiasi tokių automobilių nepirkti. Ji tikino žinanti nemažai žmonių, kurie nekenčia raudonos, oranžinės ir rožinės spalvos.
Tuomet kai perkamas visiškai naujas automobilis, G. Petronienės nuomone, jo spalva įgauna kur kas didesnę svarbą.
Psichologė DELFI teigė, kad kiekviena spalva turi savo reikšmę. Pasak jos, raudonas automobilį besirenkantis vairuotojas dažniausiai nori atrodyti iššaukiančiai, taip pat jis siekia išsiskirti iš minios.
„Yra toks rusiškas posakis: raudona spalva iš toli parodo, kad kvailys važiuoja. Yra tokia nuomonė, kad jei išdrįsai įsėsti į raudoną ar oranžinę mašiną, turi būti ypatingas. Tai lygiai tas pats kaip ir ryškūs rūbai. Tiesiog žmonės nenori išsiskirti iš kitų, kad nebūtų užkliudyti. Nesinori pasirodyti kvailiu. Jeigu su raudona mašina kelyje kažkokias nesąmones darysi, tai daugiau sulauksi keiksmų. Tai psichologinis savisaugos instinktas“, - G. Petronienė aiškino, kodėl žmonės dažniausiai vengia ryškių automobilių.
Praktiški žmonės, jos įsitikinimu, linkę pirkti pilkos spalvos automobilį, kadangi ši spalva sugeba maskuoti purvą. Juoda – ištaiginga ir kartu konservatyvi spalva. „Visi žino, kad juoda mašina įkaista saulėje, bet jeigu žmogus ją perka, nori puošniai atrodyti. Panašiai yra ir su tamsiai mėlyna spalva“, - dėstė pašnekovė.
Tuo tarpu žaismingų spalvų automobilius, psichologės žodžiais tariant, perka energingi, optimizmo nestokojantys žmonės.
Taip pat ji pridūrė, kad spalva gali daryti įtaką vairuotojo nuotaikai. Jeigu žmogus linkęs į depresiją, psichologė mano, kad ryškus automobilis jį gali energizuoti kaip ir ryškūs drabužiai.
Ką reiškia kiekviena spalva?
DELFI pateikia spalvų konsultantės ir tendencijų prognozuotojos Leatrice Eiseman išsamius automobilių spalvų aprašymus.
Juoda: galia, klasika, elegancija
Ši spalva simbolizuoja galią. „Juodų automobilių savininkai nepasiduoda manipuliacijoms, - teigia spalvų konsultantė ir tendencijų prognozuotoja L. Eiseman. - Jie vertina klasiką bei eleganciją ne tik rinkdamiesi automobilį, bet ir kitose srityse. Šią galios spalvą vertinantys žmonės ne tik vairuoja juodus automobilius, bet ir mėgsta vilkėti juodus drabužius.“
Balta: grynumas, švara, konkretumas
Baltų automobilių savininkams sunku įtikti. „Jie skrupulingi ir pedantiški, – tvirtina L. Eiseman. - Šie žmonės nori, kad viskas būtų gryna ir švaru, aišku, ir konkretu. Po balta spalva nieko nepaslėpsi. Moteris, kuri pasirinko baltą automobilį, skrupulingai rūpinsis jo švara. Ji bus tokia pat pedantiška ir kitose gyvenimo srityse.“
Perlo: glamūras, intriga, rafinuotumas
Ši spalva pasižymi rafinuota prabanga. „Ji dvelkia elegancija, kuria mažytę intrigą. Metalu žvilgantis paviršius primena brangakmenį ir kuria dramatišką, bet subtilų įvaizdį“, - aiškina spalvų ekspertė.
Sidabro: futurizmas, prestižas, elegancija
„Ši spalva dvelkia šaltumu, futurizmu, prabanga ir kokybe, - sako L. Eiseman. – Juk viskas, kas turi metalinį atspalvį, pavyzdžiui sidabras ar auksas, – laikoma brangiais, vertingais dalykais.“ Sidabro blizgesį pasirinkęs žmogus nepasitenkins pilka spalva. „Jis nori sidabrinio atspalvio, nes jis atrodo prestižiškiau. Šis žmogus vertina prabangią eleganciją“, - teigia ekspertė.
Raudona: jausmingumas, dinamiškumas, draugiškumas
Raudonas automobilis gali būti ir skaisčiai raudonas, ir raudonojo vyno spalvos, bet abiems spalvoms būdingos labai panašios charakteristikos. Visgi skaisčiai raudonų ratų savininkai yra drąsesni.
„Raudona spalva, be jokių abejonių, yra aistros spalva, - sako L. Eiseman. - Ji pasižymi dinamiškumu ir stipria energija. Raudonų automobilių savininkai mėgsta dėmesį ir nori išsiskirti iš minios. Jie aktyvūs, bendraujantys.“
Pilka: neutralumas, saikingumas, praktiškumas
Tai, ką matote, atitinka tai, ką gausite – būtent taip galima apibūdinti tiesmukus pilkų automobilių savininkus. „Ši spalva yra akivaizdžiai neutrali, - sako L. Eiseman. – Vadinasi, ji išduoda saikingumą, praktiškumą. Žmogus, kuris renkasi šios spalvos automobilį, yra labai praktiškas, labai pragmatiškas. Jis mėgsta apsvarstyti ir suplanuoti.“
Šviesiai mėlyna: ramybė, ištikimybė, teisingumas
Tamsiai mėlyna: pasitikėjimas savimi, patikimumas, autoritetas
Nesvarbu, ar automobilis žydras, ar tamsiai mėlynas, - jo savininku tikrai galite pasitikėti. Kitos savybės šiek tiek skiriasi. „Labai šviesaus ir vidutiniškai šviesaus automobilio vairuotojas niekada nepraranda kantrybės, - tvirtina L. Eiseman. – Tiems, kas vairuoja šio atspalvio transporto priemonę, patinka metalo šaltumas. Tai žmonės, kurie atrodo labai tvirti. Juos iš tiesų sunku išvesti iš pusiausvyros. Jei šis žmogus – jūsų draugas, jis bus jūsų draugu iki gyvenimo pabaigos.“
Oranžinė: kūrybiškumas, individualumas, kompleksiškumas
Oranžinis automobilis yra unikalus. „Tai vienas įdomiausių pasirinkimų, nes žmonės, kuriems patinka oranžiniai automobiliai, paprastai yra labai artistiški, kūrybiški, originalūs, - aiškina L. Eiseman. – Tai įdomios, charizmatiškos asmenybės.“
Ruda: galia, unikalumas
Rusvai gelsva, smėlio, balintos kavos: natūralumas, praktiškumas
Šios spalvos turi keletą reikšmių. „Anksčiau ruda ir rusvai gelsva spalvos buvo siejamos su protu ir logika, todėl manyta, kad tokių automobilių savininkai tvirtai stovi ant žemės, - sako L. Eiseman. – Tačiau per pastaruosius 15 metų šios spalvos įgijo naujas konotacijas, nes mes jas pradėjome sieti su šokoladu ir kava.“
Ruda spalva yra kompleksiška. Ji gali reikšti, kad žmogus abiem kojom stovi ant žemės, bet gali rodyti ir tai, kad jis trokšta juodai spalvai būdingos elegancijos, galios ir stilingumo, bet nori būti originalesnis. „Tai glamūriškesnis neutralios tamsios spalvos variantas, - sako L. Eiseman. – Ir visa tai tik dėl asociacijų su kava ir šokoladu.“
Tamsiai žalia: harmonija, patikimumas, tradicijos
Šviesiai žalia: organiškumas, paprastumas, kuklumas
Žmogus, sėdintis žaliame automobilyje, tikriausiai gyvena labai harmoningą gyvenimą. „Žalia yra labiausiai subalansuota gamtos spalva, - aiškina L. Eiseman. – Kuo ji sodresnė, tuo patikimesnė ir tradiciškesnė. Aš turiu omenyje ne tam tikrais periodais madingą melsvai žalsvą atspalvį, bet „Jaguaro“ žalumą. Šio klasikinio automobilio spalva iki šiol siejama su tradiciškumu.“
O ką galima pasakyti apie šviesiai žalio automobilio savininką? „Tai gamtos žmogus. Jis nori, kad aplinkiniai jį laikytų paprastu, nekaprizingu, kukliu, - sako L. Eiseman. – Toks žmogus yra labai natūralus.“
Geltona: džiugesys, humoro jausmas
Galite būti tikras, kad geltonų ratų savininkas yra jaunas širdyje. „Jis visada šypsosi, - sako L. Eiseman. – Žmogus, kuris renkasi geltoną spalvą, žino, kad bus pastebėtas, ir pasižymi puikiu humoro jausmu.“
Auksinė: šiluma, sumanumas, glamūras
Auksas laikomas pačiu brangiausiu metalu. „Jis dvelkia šiluma, bet jam būdingas ir tam tikras protingumo, sumanumo atspalvis, - sako L. Eiseman. - Žmonės, kuriems patinka auksinė spalva, mėgsta komfortą ir yra pasiryžę už jį sumokėti. Jie žino, kaip patraukti aplinkinių dėmesį ir pavergti jų širdis.“