Vairavimo įgūdžiai esant plikledžiui negarantuoja saugumo
Vilniaus policijos duomenimis, tądien vien nuo 6 iki 9 val. užregistruota apie 70 avarijų. Tarp jų suskaičiuojama 10 įskaitinių (nukentėjo žmonės) ir apie 60 techninių (žmonės nenukentėjo) avarijų. Keletas automobilių apsivertė. Tiesa, iš tikrųjų avarijų sostinėje per šias valandas įvyko daugiau, nes ne apie visas policijai pranešama.
Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis įsitikinęs, kad geri vairavimo įgūdžiai tikrai nereiškia, kad esant plikledžiui kelionės tikslą automobiliu pasieksite saugiai.
„Subjuręs oras, sniegas, plikledis, lijundra, šlapdriba ar merkiantis lietus sukelia pavojų ne tik eismo saugumui, bet tampa tikru išbandymu net ir vairuotojams, turintiems didelę vairavimo patirtį. Esant staigioms orų permainoms, vairuotojai turėtų būti atidesni, pasirinkti saugų greitį, laikytis atstumo nuo kitos transporto priemonės, nes pailgėjęs stabdymo kelias, pasirūpinti automobilio technine būkle“, – atkreipia dėmesį jis.
T. Kamaičio manymu, patekus į tokią situaciją protingiausia yra, esant galimybei, išvis atsisakyti nereikalingų kelionių ir padėti kelių tarnyboms jas informuojant apie problematinius gatvių ruožus.
Šiomis dienomis teks saugotis prispausto sniego
Valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ atstovė Daiva Stankūnienė taip pat pabrėžia, kad žiemos periodas kelyje yra sudėtingesnis nei kiti, todėl svarbu imtis padidintų atsargumo priemonių.
„Esant prastoms oro sąlygoms, vairuotojai turi atsižvelgti į važiavimo sąlygas, pasirinkti saugų greitį. Atkreipti dėmesį į vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos kliūties ar esant blogam matomumui“, – perspėja ji.
Tuo metu eismoinfo.lt informuoja, kad didžiojoje šalies dalyje valstybinės reikšmės kelių dangos šlapios arba drėgnos. Vairuotojai perspėjami, kad Utenos ir Vilniaus apskričių keliuose, jungiančiuose nedideles gyvenvietes, gali būti prispausto sniego.
Daugiau atidumo reikalauja mažesnio intensyvumo rajoniniai keliai, nes jie miškingose vietovėse padengti prispausto sniego sluoksniu.