Pėstieji įsitikinę, kad mieste juos mato geriau: tai – didelė klaida
„Tai ir didesnių, ir mažesnių miestų, ir užmiesčio problema. Priežastys įvairios – nemadinga, nepatogu, reikia neštis, prisiminti, kai kurie neturi, nežino, kur įsigyti. Tų „problemų“ kyla įvairiausių“, – vardija Transporto saugos administracijos patarėjas Jonas Drunga.
„Statistika ir tyrimai sako, kad žmogus su atšvaitu matomas tris kartus geriau nei be atšvaito, tad atšvaitas gelbėja. Pėstysis be atšvaito matomas 50 metrų atstumu – tiek laiko vairuotojas turi laiko sureaguoti. Vilniuje atlikta apklausa parodė: didmiesčio gyventojai įsitikinę, kad mieste jie geriau matomi, nes keliai labiau apšviesti, kad jiems saugiau. Iš tikrųjų tai netiesa. Per trejus metus didmiesčiuose žuvo 7 žmonės. Mes suprantame, kad išėjęs į gatvę galvoji, jog eisi apšviestu taku, neisi keliu, tačiau žmonės eina per pėsčiųjų perėjas, o jos gali būti neapšviestos, tamsiu paros metu gali dingti elektra, be to, šlapdriba, lijundra blogina matomumo sąlygas, – vardija Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.
Svarbus tinkamas dėvėjimas
Pašnekovas teigia, kad, turimais duomenimis, užmiesčių gyventojai dažniau dėvi atšvaitus, tačiau užmiestyje ir infrastruktūra kur kas prastesnė, tad tikimybė žūti didesnė.
J. Drunga sako, kad turėti atšvaitą ir tinkamai jį dėvėti nėra tapatu.
„Manau, jei turėsite porą atšvaitų, to pakaks. Bent jau vieną turėkite, ir tai gerai. Pagal kelių eismo taisykles turime eiti kairiąja kelio puse, prieš automobilių judėjimo kryptį, todėl atšvaitą turime dėvėti dešinėje kūno pusėje – arba ant dešinės rankos, arba kojos blauzdos. Galima turėti prisegamą atšvaitą, tokį segėti reikėtų maždaug kojos kelio aukštyje, jis turėtų laisvai judėti, nebūti užslėptas. Galima pakabinti ir ant vaikų kuprinių. Prisegę žiogeliu jį visada turėsite“, – paaiškina J. Drunga.