Vairavimo instruktorius Andrejus Savčenko teigė, kad pagrindinė vairuotojų klaida yra tai, kad pastebėję, jog kelias siaurėja, ar vyksta jo remonto darbai, vairuotojai neskuba mažinti važiavimo greičio, o priešingai – nereaguodami į įspėjimus laukia paskutinės sekundės, kol tenka „kirsti“ per stabdžius bei taip sukelti pavojų kitiems.

Judėkite saugiu greičiu

Saugaus eismo ekspertas pastebi, kad tokiais atvejais, kai eismo juostos susiaurėja iki 2 metrų, vairuotojai neretai išsigąsta, kad neišsiteks, o dėl to ima staigiai stabdyti. Vairavimo mokytojas tikino, kad tokių situacijų pavyktų išvengti ne tik paisant įspėjamųjų ir greičio ribojimo ženklų, bet ir pasirenkant saugų – įgūdžius ir eismo sąlygas atitinkantį greitį.

„Jei vairuotojas jaučiasi nesaugus, nejaučia automobilio gabaritų ar bijo, kad prasilenkti su kitu automobiliu nepavyks, jis turėtų mažinti greitį, kol pasijaus saugus. Žinoma, vairuotojas visą dėmesį turėtų būti sutelkęs į vairavimą, neužsiimti pašaline veikla, blaiviai vertinti situaciją ir reikiamų veiksmų saugumui užtikrinti imtis iš anksto“, – aiškino A. Savčenko.

Kelias

Labai svarbu, kad vairuotojai būtų dėmesingi ir vos pastebėję kelio ženklą įspėjantį apie kelio darbus, stebėtų kitas nuorodas, kurios ne tik praneša, kaip pasikeis eismo judėjimas, tačiau ir kokių veiksmų reikėtų imtis, kad ruožą pavyktų pravažiuoti saugiai.

Pastebėkite ženklus ir ženklinimą

A. Savčenko atkreipė dėmesį, kad ruožuose, kur yra atliekami kelio darbai, neretai eismo juostos būna nubrėžtos geltonomis linijomis, kurių vairuotojai privalo paisyti. Mokytojas aiškino, kad važiuojant tokiomis juostomis galioja lygiai tokios pat taisyklės, kaip ir esant baltoms, todėl matydami ištisinę juostą vairuotojai negali persirikiuoti ir privalo važiuoti ta eismo juosta, kurią užsiėmė prieš keliui susiaurėjant. Vis tik jei važiuodami greta didesnių gabaritų transporto baiminatės, kad šis gali jus „prispausti“, reikėtų nesistengti įrodyti savo pranašumo, o priešingai – tą vairuotoją praleisti.

„Jei žmogus baiminasi, kad tokioje vietoje neišsiteks, būtent jis ir turėtų sumažinti greitį bei leisti kitiems vairuotojams pravažiuoti“, – pabrėžė A. Savčenko.

Kelias

Kyla daugiau pavojų

Instruktorius akcentavo, kad būtent saugus važiavimo greitis gali apsaugoti ir nuo kitų nelaimių. Anot jo, neretai vairuotojai klaidų neišvengia ir tada, kai keliuose, turinčiuose po vieną eismo juostą viena kryptimi, asfalto danga būna siauresnė. Dėl šios priežasties prasilenkiant su priešpriešais atvažiuojančiu automobiliu tenka užvažiuoti ant neasfaltuoto kelkraščio, o dėl to transporto priemonės valdymas pasunkėja. Pasikeitus vienos pusės ratų sukibimui, dėl per didelio greičio vairuotojas gali ne tik nesuvaldyti automobilio, tačiau ir negebėti laiku jo sustabdyti.

Su panašiais pavojais vairuotojams tenka susidurti ir siaurame kelyje atliekant lenkimo manevrą. Saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad šis veiksmas turėtų būti atliekamas neviršijant leistino greičio, tačiau kai automobilio valdymą apsunkina prastas sukibimas, to apskritai patariama vengti bei palaukti, kol kelias taps platesnis.

Žvyrkelis

Pavojingas žvyras

Mokytojas aiškino, kad atsargumo priemonių reikėtų imtis važiuojant ir žvyro keliais, mat tokiuose kelio ruožuose padangų sukibimas su danga yra prastas, todėl nepasirinkus saugaus greičio automobilis gali tapti nevaldomas ir išslysti iš kelio.

Tiek važiuojant siauru asfaltuotu keliu, tiek žvyrkeliu, reikėtų įvertinti ir tai, kad priekyje važiuojantis automobilis gali staiga stabdyti, todėl nereikėtų važiuoti prisispaudus, o priešingai – palaikyti didesnį saugų atstumą. Vairuotojams patariama įvertinti ir dar vieną riziką – važiuojant žvyro keliu iš po automobilio ratų išlėkę akmenys gali ne tik apgadinti transporto priemonę, pavyzdžiui įdaužti stiklą, bet ir išgąsdinti vairuotoją, dėl ko jis gali imti staiga stabdyti.

Ne ką mažiau svarbu palaikyti ir saugų šoninį atstumą tada, kai vairuotojui tenka prasilenkti su priešais atvažiuojančiu automobiliu. Tokiu metu itin svarbu pasirinkti saugų greitį bei nebijoti visai sustoti, kuo arčiau dešiniojo krašto, jei vairuotojas yra įsitikinęs, kad taip bus užtikrintas jo paties bei kitų saugumas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.