Motociklininkas ir vairavimo instruktorius Algirdas Radzevičius teigė, kad kiekvienas šių transporto priemonių valdytojas privalo atkreipti dėmesį į motociklo techninę būklę ir esant net mažiausiam trūkumui, nesileisti į kelionę. Vairavimo mokytojas tikino, kad tokie trūkumai, kaip vairo laisvumas ar lašanti alyva gali tapti tragiškai pasibaigusio įvykio priežastimis.
„Dar prieš sėdant ant motociklo reikėtų patikrinti ar nėra vairo laisvumo, dėl ko motociklą būtų sunku valdyti, taip pat reikėtų patikrinti stabdžius. Patariama stabdžius tikrinti juos nuspaudžiant ir bandant pajudėti iš vietos. Jei motociklas pajudės, reikėtų atidėti kelionę ir pašalinti gedimus. Ne ką mažiau svarbu įsitikinti, ar nėra alyvos nuotėkio, nes ji gali patekti ant motociklo padangų, dėl ko šios praras sukibimą su kelio danga, o motociklas taps nevaldomas“, – aiškino vairavimo mokytojas.
Daugiau dėmesio vairuotojo saugumui
Instruktorius aiškino, kad įsitikinus, jog motociklas yra techniškai tvarkingas, dar negalima skubėti juo važiuoti, mat kelionei turi pasiruošti ir pats vairuotojas. A. Radzevičius akcentavo, kad kiekvienoje kelionėje ypač svarbu, kad vairuotojas būtų apsivilkęs specialią aprangą, kuri ne tik apsaugo nuo odos nudeginimo kritimo metu, tačiau taip pat ir prilaiko stuburą bei apsaugo alkūnes ir kelius.
Motociklininkas piktinosi, kad neretai vasarą bendraminčius ant motociklo tenka matyti apsivilkusius tik marškinėlius ir šortus, o tai, anot mokytojo, yra kertinė klaida, dėl kurios net ir menkiausias kritimas gali baigtis rimtais sužalojimais.
„Kiekvienam motociklininkui apranga yra privaloma, nes tai yra vienintelė mūsų apsauga. Automobilių vairuotojus apsaugo transporto priemonės kėbulas, tačiau motociklininkai tokios apsaugos neturi. Net jei ir karšta, reikėtų tinkamai pasirūpinti savo saugumu, o tam galima naudoti ir šarvus, kurie lygiai taip pat padeda apsaugoti svarbiausias žmogaus kūno vietas“, – pabrėžė A. Radzevičius pridėdamas, kad ne ką mažiau svarbu važiuojant motociklu avėti tinkamus batus.
Nė metro be šalmo
Vairavimo instruktorius taip pat akcentavo, kad kiekvienas nuvažiuotas metras turėtų būti įveiktas dėvint saugos šalmą. Net ir nestiprus smūgis galva į asfaltą gali būti lemtingas, todėl mokytojas tikino, kad net ir mažiausius atstumus motociklų vairuotojai turėtų įveikti tik užsidėję saugos šalmą.
„Reikėtų pasirinkti tinkamą saugos šalmą ir jį dėvėti visais atvejais, kai tik prireikia sėsti ant motociklo. Net dviračių vairuotojams patariama, o jaunesniems nei 18 metų privaloma, dėvėti saugos šalmą, todėl reikėtų suprasti, kad motociklas yra pavojinga transporto priemonė, kurią valdant privalu užtikrinti, kaip įmanoma didesnį savo saugumą“, – aiškino motociklininkas.
Būkite matomi
A. Radzevičius atkreipė dėmesį, kad motociklininkai turėtų pasirūpinti, jog sutemus nepranyktų tamsoje. Šiam tikslui reikėtų ne tik pasirūpinti, kad motociklo žibintai tinkamai apšviestų kelią, tačiau ir apsirengti ryškesnę aprangą ar ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Mat taip automobilių vairuotojams motociklininką bus lengviau identifikuoti.
„Keliuose galima pastebėti, kad ypač enduro tipo motociklų vairuotojai važiuodami dėvi ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais ir taip automobilių vairuotojams padeda juos pastebėti anksčiau. Tokiu pavyzdžiu turėtų pasekti ir kiti motociklininkai“, – patarė A. Radzevičius.
Mokytojas taip pat tvirtino, kad prasidėjus lietui ar susidarius tirštam rūkui, motociklininkai apskritai turėtų vengti kelionių, o jei važiuoti vis tik privaloma – pasirinkti vairuotojo įgūdžius ir patirtį atitinkantį saugų greitį, kuris visais atvejais bus mažesnis nei leistinas.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.