Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Žilinskė informavo, kad iki šių metų liepos 19 dienos visoje šalyje motociklų vairuotojai pateko į 172 eismo įvykius, iš kurių 118-os metu būtent tiek motociklininkų buvo sužeista, o dar 9 žuvo.

Pačių ir kitų klaidos

Pareigūnai aiškino, kad dažniausiai, pagrindinėmis nelaimių priežastimis tampa susidūrimas sukant į kairę arba dešinę, nuvažiavimas nuo kelio ties kelio vingiu, saugaus atstumo nesilaikymas, stabdymas ir apvirtimas važiuojamojoje kelio dalyje, įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą, susidūrimas su kita transporto priemone, kai ši išvažiuoja iš šalutinio kelio bei nesugebėjimas įvertinti visų aplinkybių pasirenkant saugų greitį.

Policijos atstovė aiškino, kad per šiuos metus jau užfiksuoti 113 motociklininkų greičio viršijimo atvejų, kai leistinas greitis buvo viršytas 30-50 km/val. ir daugiau. Ji teigė, kad skaudžių pasekmių pavyktų išvengti, jei apie greičio keliamą pavojų kelyje kiekvienas vairuotojas susimąstytų pats.

„Pirmiausia, „priemones“ žmogus turi taikyti savo galvoje ir mintyse. Svarbu, ugdyti savo sąmoningumą, keisti požiūrį ir supratimą apie saugų dalyvavimą eisme, įsisąmoninti, kad ne kažkas kitas yra atsakingas už Tavo elgesį ir saugumą kelyje, bet Tu pats. Privaloma gerbti save, kitus, esančius šalia, paisyti visuotinai priimtų elgesio normų, sugebėti nugalėti savo ambicingąjį ego ir vadovautis nustatyta tvarka“, – aiškino D. Žilinskė.

Prisiminkite svarbias taisykles

Jai pritarė ir motociklininkas bei BMA prezidentas Vidas Stankevičius, kuris aiškino, kad kiekvienas sėdintis prie vairo turi suprasti, kad motociklo galimybes reikia bandyti uždaroje trasoje, o ne bendro naudojimo keliuose, kur nelaimė gali įvykti ne tik dėl pačio motociklininko klaidos, tačiau ir kitų veiksnių: oro sąlygų, kelio dangos būklės, kitų vairuotojų neapdairumo ir pan.

V. Stankevičius teigė, kad neretai į įvairius užsiėmimus atvažiuojantys motociklininkai nustemba sužinoję, kad šiuolaikinius gatvinius motociklus esant geroms oro sąlygoms reikėtų stabdyti priekiniais stabdžiais, nes galiniai nėra tokie efektyvūs, o dėl to motociklo vairuotojas gali nesugebėti laiku sustoti.

Motociklininkas atkreipė dėmesį, kad eismo įvykiai, kai „plieninių žirgų“ vairuotojai nuvažiuoja nuo kelio, parodo, kad jiems dar trūksta įgūdžių, kuriuos reikėtų nuolat lavinti vien tam, kad gebėtų tinkamai valdyti motociklą, stabdyti bei sureaguoti į nenumatytas situacijas, o dėl to būtų saugesni.

Motociklų sporto klubo vadovas Linas Navickas pritarė bendraminčiui bei papildė, kad ne ką mažiau svarbu, kad motociklininkai suprastų kontrvairavimo principus, dėl kurių net ir sudėtingose bei nenumatytose situacijose jie galėtų išvengti kritimo ir sužalojimų.

Abu motociklininkai atkreipė dėmesį, kad kiekvienas transporto priemonės valdytojas turėtų didesnį dėmesį skirti jos techninei priežiūrai, kad būtų išvengta alyvos ar kitų skysčių nuotėkio, dėl kurio būtent motociklininkams kyla didelė kritimo rizika. Ne ką mažiau svarbu, kad tiek automobilių, tiek motociklų vairuotojai nesėstų prie vairo pavargę, o ypač apsvaigę nuo alkoholio.

L. Navickas akcentavo, kad ne ką mažiau svarbu, kad kiekvienas sėdantis ant motociklo dėvėtų jiems pritaikytas aprangas ir saugos šalmus. Jis pabrėžė, kad vien tik stuburo apsaugos dėvėjimas lemiamu momentu gali išgelbėti nuo negrįžtamų traumų.

Viskas dėl saugumo

Pareigūnai pritarė motociklininkams ir teigė, kad kiekvienas sėdantis ant motociklo privalo ne tik vykdyti KET reikalavimus, tačiau ir savikritiškai vertinti savo vairavimo įgūdžius, elgesį ir dalyvavimą viešajame eisme. Policijos atstovai pabrėžė, kad motociklas – padidintos rizikos transporto priemonė, todėl norint saugiai vairuoti tokios rūšies transportą, reikia įgūdžių, kuriuos reikėtų tobulinti uždarose aikštelėse.

Kelių policijos tarnybos atstovai taip pat priminė, kad pasirinkdamas važiavimo greitį, tiek motociklo, tiek automobilio vairuotojas turi atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos kliūties. Pabrėžiama, kad vairuotojas turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas.

9 pareigūnų patarimai:

  1. Eksploatuoti tokią transporto priemonę, kuri atitinka nustatytus techninius reikalavimus, taikomus Lietuvos Respublikoje atliekant privalomąją techninę apžiūrą;
  2. Vairuoti motociklą, turint teisę vairuoti, tik esant blaiviam, neapsvaigusiam nuo psichiką veikiančių medžiagų. Negalima vairuoti pavargus ar sergant (susirgus);
  3. Tiek vairuotojas, tiek keleivis, važiuodami motociklu, privalo naudoti motociklininkų apsaugas (šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones), išskyrus atvejus, kai minėtos transporto priemonės turi kėbulą (kabiną) ar įmontuotus stogo saugos lankus, kurių paskirtis apsaugoti vairuotoją, keleivį nuo smūgių, ir yra įrengti saugos diržai;
  4. Motociklą vairuoti abiem rankomis (išskyrus, jeigu ranka rodomas signalas);
  5. Važiuoti tik saugiu greičiu, be abejo, neviršyti leistino važiavimo greičio. Atsižvelgti į važiavimo ir meteorologines sąlygas, vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę, eismo intensyvumą;
  6. Laikytis saugaus (reikiamo) atstumo iki kitos transporto priemonės, tiek važiuojančios priekyje, tiek iš šono, kad eismas būtų saugus;
  7. Paisyti šviesoforo (eismo reguliuotojo) signalų, atsakingai manevruoti, lenkti kitas transporto priemones. Būti dėmesingam, išvažiuojant iš šalutinio kelio, keičiant važiavimo kryptį, ypač sukant į kairę, apsisukant, prieš pėsčiųjų perėjas. Rodyti įspėjamuosius signalus;
  8. Turėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais;
  9. Žinoti ne tik savo teises, bet ir pareigas.


Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (58)