Visų pirma, vairuotojai turėtų prisiminti, kad atlikdami lenkimo manevrą, jie privalo įvertinti, ar išvažiavę į priešpriešinę eismo juostą, jie galės į savo pusę sugrįžti nekirsdami ištisinės linijos. Mat neretai, net ir matydami, kad tarpai tarp punktyrų tampa mažesni ir tuoj prasidės ištisinė linija, sėdintys prie vairo nevengia išvažiuoti į priešingos judėjimo krypties juostą, o tokie veiksmai kai kuriais atvejais baigiasi skaudžia nelaime.
Tai, ką matote – ne viskas
Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, kad nors kai kuriais atvejais atrodo, kad matomumas yra pakankamai geras, ištisinė linija būna nubrėžta ne be priežasties. Mat ypač miškingose vietovėse pagrindiniu keliu važiuojantiems vairuotojams yra sunku pastebėti, kad jų kairėje yra išvažiavimas iš šalutinio kelio. Ir nors apie tai įspėja ir kelio ženklai, neretai bet kokiu atveju kitą transporto priemonę aplenkti norintis vairuotojas to ženklo gali net nepastebėti, išvažiuoti į priešpriešinį eismą bei susidurti su iš šalutinio kelio į dešinę išsukinėjančiu ar tik ką išsukusiu, bet lenkiančiojo nemačiusiu automobiliu.
Specialistai pripažįsta, kad tokie eismo įvykiai, kai automobiliai susiduria kaktomuša, neretai baigiasi itin skaudžiomis pasekmėmis, todėl vos pastebėjus, kad prasidėjo ištisinė linija, į tai nereikėtų numoti ranka.
Neskubėkite
Nepastebėję kelio ženklų ir nepaisydami kelio ženklinimo, vairuotojai gali patekti ir į itin keblią situaciją, kuri taip pat gali baigtis itin skaudžia nelaime. Kai kuriais atvejais, kai kelias po truputį sukasi į dešinę, vairuotojai pastebėję laisvą priešpriešinę eismo juostą, nepaisydami ištisinės linijos pradeda lenkimo manevrą, o iškart po to pamato, kad priekyje – saugumo salelė, dėl kurios, sugrįžti į savo eismo juostą tampa neįmanoma. Saugaus eismo ekspertai pastebi, kad neretai tokie įvykiai įvyksta, kai lengvųjų automobilių vairuotojai nusprendžia lenkti didesnių gabaritų transporto priemones.
Tiesa, kai kuriais atvejais, jei priešpriešinėje eismo juostoje kitų automobilių nebūna, vairuotojai sugeba sustabdyti transporto priemonę ir saugiai sugrįžti į savo eismo juostą. Vis tik tais atvejais, kai lenkimui pasilikta kelio atkarpa buvo trumpa, o vairuotojas tikėjosi suspėti iki kol priartės priešpriešais atvažiuojantis automobilis, išvengti eismo įvykio gali būti kone neįmanoma.
Pagalvokite apie kitus
Ištisinės linijos negalima kirsti ne tik norint aplenkti kitą automobilį, tačiau ir prireikus sustoti. Jei įmanoma, reikėtų pavažiuoti toliau arba visai nusukti nuo pagrindinio kelio. Vairuotojai dažnai neįvertina, kad tokiose vietose kiti eismo dalyviai sustojusio automobilio gali nepastebėti dėl kalvos ar kelio linkio, o tada, kai kliūtį pamatys, bus priversti staigiai stabdyti ar išvažiuoti į priešpriešinę eismo juostą, kur gali neišvengti susidūrimo.
Itin svarbu, kad tiek važiuojant, tiek stovint, vairuotojai paisytų horizontaliojo kelio ženklinimo, mat nors to vairuotojai gali nematyti, ištisinė linija visada praneša, kad net ir tiesiame kelyje gali tykoti pavojus.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.