Rikiavimasis spūstis tik didina
Vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas aiškino, kad pirmiausia, norit tokiomis eismo sąlygomis kelionės tikslą pasiekti saugiai, reikėtų dar prieš išvažiuojant iš naujo perskaityti ir prisiminti Kelių eismo taisykles. Anot jo, važiuojant spūstyse itin svarbu prisiminti vieną svarbiausių taisyklių, kuri nurodo, kad esant intensyviam eismui keisti eismo juostas yra draudžiama.
„Taisyklėse numatyta, kad važiuojant spūstyje vairuotojams keisti eismo juostas, jei tai nėra būtina, yra draudžiama. Persirikiuoti galima tik tada, kai reikia užimti riekiamą eismo juostą prieš pasukant į dešinę, kairę, ar apsisukant. Jei artimiausiu metu tokio manevro atlikti nereikės, o priekyje taip pat nėra sustojusio automobilio, kelio remonto ar kitos kliūties, vairuotojai turėtų važiuoti nekeisdami užimamos juostos“, – svarbią taisyklę priminė instruktorius.
Mokytojas aiškino, kad šią taisyklę neretai pamina jau ilgus metus tame pačiame mieste gyvenantys ir pažįstamomis gatvėmis zujantys vairuotojai. Vis dėlto, instruktorius pabrėžė, kad tai yra kritinė klaida dėl kurios spūstys ne tik nemažėja, tačiau tampa dar didesnės. A. Pakėnas aiškino, kad bereikalingas vairuotojų rikiavimasis sukelia „fantomines“ spūstis.
„Vairuotojai galvoja, kad nesilaikydami saugaus atstumo, prisispausdami prie kitų automobilių ar persirikiuodami į kitą eismo juostą vos joje atsirado tarpas, jie kovoja su spūstimis, tačiau tai yra netiesa. Toks vairuotojų elgesys jas tik didina, nes persirikiavus iš vienos eismo juostos į kitą, atlaisvėjusioje juostoje automobiliai truputį pavažiuoja į priekį, tačiau esantys už įvažiavusio į juostą, būna priversti stabdyti“, – aiškino A. Pakėnas.
Svarbus ne įžūlumas, o supratimas
Vairavimo instruktorius taip pat atkreipė dėmesį, kad didžiuosiuose miestuose zujantys vairuotojai neretai nežino, kaip iš tiesų spūsčių metu reikėtų laikytis užtrauktuko principo. A. Pakėnas aiškino, kad neretai nusprendus praleisti vieną automobilį tuo pačiu metu į tą pačią eismo juostą sugeba įvažiuoti dar keli. Vis tik toks eismo judėjimo modelis nėra itin geras, mat tokiais atvejais transporto srautas esantis greitėjimo juostoje juda greičiau nei pagrindiniame kelyje. Siekiant užtikrinti sklandų abiejų srautų judėjimą turėtų užtrauktuko principo taisyklės paisyti ne tik esantys pagrindiniame kelyje, bet ir įvažiuojantys iš šalutinio: įsukus vienam automobiliui pravažiuoja jį praleidęs ir tik tada įvažiuoja kitas laukiantis, kol jį įleis.
Saugaus eismo ekspertas tikino, kad nemalonių emocijų, pykčio ir nepasitenkinimo pavyktų išvengti jei vairuotojai prasidėjus rudeniui dar daugiau dėmesio skirtų savo kelionių planavimui. Mat instruktorius aiškino, kad neretai tai, ar spūstyje stovėti reikės, ar to pavyks išvengti lemia vos 5 ar 10 minučių.
„Pastebėkite, kartais, jei išvažiuosite 7 val. ryte, tikslą pasieksite visiškai netrukdomi, tačiau jei pajudėsite nuo namų 7:10 val. gali tekti ne vieną dešimtį minučių sugaišti spūstyje. Suprasdami, kad gali tekti stovėti transporto spūstyje, planuokite savo laiką ir išvažiuokite anksčiau. Jei pavyks į darbą nuvažiuoti greičiau, galėsite džiaugtis, kad eismas ryte buvo sklandesnis, tačiau jei pateksite į spūstį, nereikės nervintis, kad į darbą neatvažiuosite laiku“, – įžvalgomis dalinosi vairavimo instruktorius pabrėždamas, kad taip suplanavus kelionę nekils noras pažeisti kelių eismo taisykles ir pasitaikius progai viršyti leistino greičio.
A. Pakėnas akcentavo, kad važiuodami spūstyse vairuotojai turėtų nepamiršti ir dar vienos svarbios taisyklės – savitarpio pagarbos ir atsargumo. Anot mokytojo, tik prisimindami šią taisyklę ir jos laikydamiesi eismo dalyviai ne tik patirs mažiau streso, bet ir bus saugesni.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.