Apie tai pirmadienį informavo Lietuvos automobilių kelių direkcija. Kaip rašoma Kelių direkcijos išplatintame pranešime spaudai, 2016-aisiais pradedama įgyvendinti sutartis „Transeuropinio tinklo kelio E67 („Via Baltica“) plėtra. Ruožo Kaunas–Marijampolė plėtra. I etapas. Kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 35,40 iki 45,15 km rekonstravimas“.
Atlikus minėtus darbus, teigiama pranešime, šis intensyvaus eismo kelio ruožas bus gerokai saugesnis ir patogesnis tiek vietos gyventojams, tiek visiems vairuotojams.
Pagal statybos rangos sutartį bus vykdomas valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 35,40 iki 45,15 km rekonstravimas į automagistralės kategorijos kelią, išplatinant jį į dešinę pusę ir įrengiant antrą dviejų juostų važiuojamąją dalį bei važiuojamąsias dalis atskiriančią 5,5 m pločio skiriamąją juostą.
Vandens nuvedimui nuo kelio dangos bus įrengiama skiriamoji juosta su įgaubtu skersiniu profiliu, skiriamosios juostos viduryje bus pastatyti šuliniai. Esamo kelio horizontalių ir vertikalių kreivių spinduliai atitinka automagistralės kategorijos parametrus, todėl naujai suprojektuota dešinė kelio pusė yra priderinta prie kairės pusės spindulių ir aukščių.
Vieno lygio sankryžos su rajoniniais keliais Nr. 2606 ir Nr. 2617 bus naikinamos ir vietoje jų įrengiamos skirtingo lygio sankryžos – taip atskiriami tranzitinio ir vietinio transporto srautai. Kelyje A5 esanti sankryža su keliu Kvietkiškis–Utalina bus naikinama ir šioje vietoje rengiamas tunelinis pravažiavimas. Važiuoti žemės ūkio technikai ir pervaryti gyvulius į kitą kelio A5 pusę numatytas ūkinis tunelinis pravažiavimas. Nuovažos į šalia kelio esančius sklypus naikinamos, abipus magistralinio kelio bus įrengti sujungiamieji keliai.
Rekonstruojamame kelio ruože numatytos aplinkosauginės priemonės: triukšmo slopinimo sienutės, apsauginės tvoros nuo laukinių gyvūnų, požeminė laukinių gyvūnų perėja, numatytas esamų lietaus nuotekų valymo įrenginių rekonstravimas. Skiriamosios juostos viduryje numatyta įrengti kelio dangos drenažą, kuris sausintų dangos konstrukciją.
Rekonstruojant magistralinį kelią A5, magistralinio ir rajoninio kelio Nr. 2606 Gudeliai–Smilgiai–Būdviečiai susikirtimo vietoje bus rengiama skirtingų lygių sankirta. Projektuojamoje sankirtoje bus pastatytas viadukas.
Sankirta taip pat bus projektuojama vietoje kelio A5 vieno lygio sankryžos su rajoniniu keliu Nr. 2617 Selema–Grigaliūnai.
Keturiuose kelio A5 ruožuose, teigiama pranešime, bus įrengti gelžbetoniniai monolitiniai tuneliniai viadukai. Sujungiamuosiuose keliuose, kur numatyti tuneliniai pravažiavimai, rengiama kelio dangos konstrukcija su viensluoksne asfalto danga.
Siekiant užtikrinti privažiavimą prie esamų sklypų, abipus magistralinio kelio bus suprojektuoti sujungiamieji keliai bei nuovažos į sklypus.
Projekte taip pat numatytas ir ryšių bei elektros linijų rekonstravimas.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos teigimu, šiame viešajame pirkime iš viso dalyvavo 5 užsienio ir Lietuvos tiekėjai. Visi tiekėjai pasiūlė darbus atlikti pigiau nei yra nustatyta skaičiuojamoji kaina. Laimėtojo kaina buvo 44 proc. mažesnė nei skaičiuojamoji ir 19 proc. mažesnė už antroje vietoje likusios įmonės pasiūlymo kainą.
Lietuvos kelių policijos duomenimis, 2015 metais kelyje „Via Baltica“ įvyko 271 eismo įvykis, žuvo 19 žmonių, 56 žmonės buvo sužeisti. Dažniausia tragiškų eismo įvykių priežastis šiame kelyje – įvažiavimas į priešpriešinę eismo juostą, neįsitikinus, kad tai saugu, leistino greičio viršijimas, lenkimo taisyklių pažeidimas, neatsargus išvažiavimas iš šalutinio kelio. Nemažai eismo įvykių įvyksta ir pėstiesiems pažeidžiant KET reikalavimus.
DELFI jau ne kartą yra rašęs, kad dėl situacijos šiame kelyje sunerimę ne tik saugaus eismo ekspertai, bet ir patys vairuotoja. Be to, didžioji dalis jų įsitikinę, kad toks intensyvus kelias yra gerokai per siauras.
Viename avaringiausių kelių yra pridėta tiek saugaus eismo priemonių, kiek įmanoma, tačiau tai žmonių gyvybių negelbėja. Kaip DELFI jau rašė, paskutinis bandymas mažinti avaringumą šiame kelyje – naujo tipo greičio matuoklio įmontavimas. Šis matuoja ne faktinį automobilio greitį realiu laiku, bet vidutinį automobilio greitį kelyje. Policijos pareigūnai pastebėjo, kad iš dalies ši priemonė duoda rezultatų. Išanalizavus gautą statistiką pastebėta, kad didelių greičio viršijimo atvejų po naujo greičio matuoklio pastatymo sumažėjo 10 kartų. V
Vis dėlto buvo abejojama, ar šis bandymas mažinti avarijų skaičių kelyje išgelbės šią kelio atkarpą. Kelias dėl transporto srautų nebeatitinka parametrų. Prie to prisideda ir neatsargus vairuotojų elgesys. Šiame kelyje net apie pusė eismo sudaro sunkiasvorės transporto priemonės, eismas dažnai juda kolona, tačiau atsiranda nevengiančių rizikingai lenkti, stipriai viršyti greitį tarp jų ir vilkikų vairuotojų. Didelė sunkiasvorių transporto priemonių apkrova kelyje laikoma, kai tokių automobilių yra daugiau nei 15 proc.