Galima pasidžiaugti, kad šalia žiedinių sankryžų įvykstančių eismo įvykių padariniai dažniausiai apsiriboja smulkiais automobilių aplamdymais, tačiau neišvengiamai tai sukelia dideles eismo spūstis.
Stebėkite, kas vyksta priekyje
Vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas aiškino, kad „žieduose“ ar prie jų eismo įvykiai dažniausiai įvyksta dėl skubėjimo, išsiblaškymo ir neatidumo. Dažnai miestų gatvėmis važinėjantis instruktorius atkreipė dėmesį, kad vairuotojai, stengdamiesi, kaip įmanoma greičiau įvažiuoti į „žiedą“, neretai visą dėmesį sutelkia į eismą, vykstantį jame, tačiau ne į tai, kas vyksta prieš jų automobilį.
„Priartėję prie įvažiavimo į žiedinę sankryžą, vairuotojai dažniausiai stebi artėjančius automobilius ir, pamatę, kad laiko įvažiuoti užteks, pradeda manevrą. O tada įvyksta eismo įvykis, nes priekyje stovėjusio automobilio vairuotojas tokia galimybe suabejojo ir, pariedėjęs į priekį, tuoj pat sustojo“, – eismo įvykio scenarijų apibūdino vairavimo mokytojas.
A. Pakėnas aiškino, kad tokių nesusipratimų pavyktų išvengti, jei vairuotojai visą dėmesį sutelktų į eismą, kuris vyksta priešais automobilį, ir tik įsitikinę, kad į žiedinę sankryžą įvažiuoti niekas netrukdys, atliktų manevrą.
Važiuokite ne „iš atminties“
Eismo įvykių vairuotojai neišvengia ir tada, kai važiuoja „žieduose“, kuriuose eismo organizavimas yra kitoks nei daugelyje šalies žiedinių sankryžų.
Valdas Šlepikas, vairavimo mokyklos teorijos mokytojas, aiškino, kad tokiuose „žieduose“, kuriuose pirmumą turi įvažiuojantys į žiedinę sankryžą, o ne judantys jos viduje, eismo įvykiai įvyksta dėl vairuotojų išsiblaškymo ir neatidumo. Mat pagrindinis skirtumas – ženklo „duoti kelią“ buvimo vieta – prieš žiedinę sankryžą arba joje.
„Vairuotojai turėtų atidžiau stebėti kelio ženklus. Važiuojant tokiose žiedinėse sankryžose yra išdėlioti ženklai, nurodantys, kad važiuojantys „žiedu“ turi suteikti pirmenybę į šią sankryžą įvažiuojantiems. Nepastebėję šių įspėjimų, gali neišvengti ir avarijos“, – sakė V. Šlepikas.
Vairavimo teorijos mokytojas taip pat akcentavo, jog bet kokiu atveju judant žiedine sankryža ar jos link, vairuotojai turėtų būti itin dėmesingi, iš anksto susipažinti su įrengtu vertikaliuoju ir horizontaliuoju kelio ženklinimu bei pasirinkti reikiamą juostą.
Neretai prieš žiedines sankryžas kiekvienoje eismo juostoje ant asfalto nurodomos rodyklės, kuriomis kryptimis vairuotojas galės išvažiuoti iš žiedo ir judėti toliau. Be to, dar gerokai prieš pasiekiant žiedinę sankryžą ženklais ant stulpų taip pat vairuotojai informuojami, kurią eismo juostą reikėtų pasirinkti tam, kad būtų pasiektas kelionės tikslas.
„Vadinamieji „turbo žiedai“ vairuotojams buvo naujovė, tačiau judėjimas juose nėra sudėtingesnis nei įprastose žiedinėse sankryžose. Vairuotojai pasimeta, kai važiuodami „žiedu“ pamato, kad eismo juosta veda išvažiavimo link, tada jie pradeda rikiuotis, trukdo ir kelia pavojų kitiems vairuotojams. To būtų galima išvengti, dar prieš įvažiuojant į sankryžą vairuotojai atkreiptų dėmesį į kelio ženklus bei užimtų reikiamą eismo juostą“, – sakė teorijos mokytojas.
Tiesa, jei keliaujate į miestą, kuriame dar nebuvote ir abejojate savo jėgomis, dar prieš kelionės pradžią pasirūpinkite navigacija ir nusistatykite kelionės tikslą. Artėjant prie žiedinės sankryžos programėlė nurodys, kurią eismo juostą reikia pasirinkti.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.