Vėlyvą rugsėjo 15 d. vakarą 28-erių Aurimas (redakcijai vardas žinomas) kartu su savo tėčiu važiavo keliu Klaipėda-Plungė, kuomet netikėtai susidūrė su stambiu žvėrimi.
„Keista, tačiau kaip tik prieš avariją pradėjome kalbėtis apie žvėris ant kelio. Tėtis pasakojo, kad pastaruoju metu feisbuke matė ne vieną šiame rajone įvykusios avarijos nuotrauką, kuriose matomi automobiliai po susidūrimų su žvėrimis. Kelias vedė per mišką, lijo lietus“, – avarijos aplinkybes prisimena vyras.
Vos pradėjus tėvui su sūnumi kalbėtis šia tema, ant kelio pasirodė elnias. „Žvėris iššoko tiesiai prieš nosį, iki jo daugiausiai buvo vos 10 metrų. Elnias spėjo padėti porą žingsnių iš kelio vidurio atgal, o tada – smūgis. Spėjau tik sušukti „op“. Laimei, likome sveiki gyvi, tik sužeisti nuo sudužusių stiklų“, – teigia Aurimas.
Nors automobiliu važiavę vyrai rimtų sužalojimų nepatyrė, gyvūnas neišgyveno, o automobilis sudaužytas.
Tiesa, panašūs atvejai gali baigtis ir kur kas liūdniau – dar visai neseniai, rugsėjo 6-osios naktį, kelyje Vilnius-Kaunas, prie pat Elektrėnų, automobilis „Opel“ susidūrė su briedžiu. Gyvūnas žuvo, 28 metų vairuotojas skundėsi galvos skausmais, o keleivė – 24 metų mergina – savaitę praleidusi ligoninėje, komos būsenoje, neišgyveno.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) duomenimis, 2016 m. valstybinės reikšmės keliuose įvyko 30 įskaitinių užvažiavimų ant gyvūnų, kurių metu žuvo 1 žmogus, o 36 buvo sužeisti. Daugiausiai (17) eismo įvykių su gyvūnais užregistruota magistraliniuose keliuose. 66 proc. įvykių su laukiniais gyvūnais sukėlė į kelią išbėgę briedžiai.
LAKD Saugaus eismo ir aplinkos apsaugos skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas informuoja, kad siekiant užtikrinti saugų eismą valstybinės reikšmės automobilių keliuose ir apsaugoti laukinius gyvūnus, LAKD įrenginėja ne tik tinklo tvoras nuo laukinių gyvūnų, bet ir požemines perėjas stambiems, smulkiems laukiniams gyvūnams ir varliagyviams.
„Tveriant tinklo tvorą nuo laukinių gyvūnų yra įrengiami vartai įvažiavimuose į mišką arba į sodybas, tačiau pastebėjome, kad piliečiai jų neuždaro, todėl pagal finansavimo galimybes vietoje vartelių įrengiami horizontalūs barjerai. Tai modifikuota kelio danga, įrengta taip, kad gyvūnas dėl fizinių ar psichologinių kliūčių negalėtų jos pereiti, tačiau tai nebūtų kliūtis žmonių ir automobilių eismui“, – sako N. Abukauskas.