DELFI nutarė įsitikinti, ar sostinės praeiviai atpažįsta specialistų nuomone pačius reikalingiausius, bet sunkiausiai įsimenamus kelio ženklus. Pamatyti tai, kaip vilniečiams sekėsi identifikuoti kelio ženklus, galite reportaže.
VGTU Kelių tyrimo instituto direktoriaus Audriaus Vaitkaus teigimu, provokacijos rezultatai iš tiesų džiugina – praeiviai daugumą kelio ženklų atpažįsta. Tiesa, specialistą papiktino neteisingai vartojami kelio ženklų pavadinimai. Vienas tokių, praeivių įvardintas vadinamasis „gulintis policininkas“. Apskritai, toks terminas yra nevartojamas ir net žeidžiantis policijos pareigūnus.
„Visi respondentai labai puikiai atpažino iškiliosios greičio mažinimo priemonės ženklą, bet jį neteisingai įvardijo. Tokio ženklo kaip „gulintis policininkas“ tikrai nėra. Šį ženklą reikėtų vadinti apskritiminiu kalneliu, iškiliąja greičio mažinimo priemone ar trapeciniu kalneliu“, – sakė A. Vaitkus.
Anot pašnekovo, šiuo metu į Kelių eismo taisykles yra įtraukta daugiau nei 300 eismą reguliuojančių ženklų. Negana to, profesionalai pabrėžia, kad jau visai netolimoje ateityje įvyks kelio ženklų reforma. Jau ir dabar kelyje galime pastebėti kintamos informacijos ženklus, bet specialistų teigimu, didieji pasikeitimai įvyks pačiose transporto priemonėse, o ne ženkluose.
„Jau ir šiandieną automobilių pramonė yra labai pažengusi. Mano nuomone, naujovės ten yra diegiamos sparčiau negu keliuose. Netolimoje ateityje kelio ženklų mums nei nereikės atpažinti. Mus apie ženklus informuos automobiliai, komunikuojantys tarpusavyje bei keliu ir pačiais ženklais. Tai reiškia, kad automobilyje įdiegta sistema praneš apie kelio reguliavimą“, – pasakojo specialistas.
Jo teigimu, tokie pokyčiai turėtų įvykti kelių metų bėgyje. Negana to, jau artimiausiu metu Lietuvoje turėtų sparčiai daugėti kintamos informacijos ženklų.