Iš viso keliuose bus įrengti trys tokie kontrolės postai. Pažeidimų kontrolės sistema diegiama intensyvaus eismo ruožuose Lietuvoje – greitkelyje Vilnius–Kaunas ties Kauno mariomis, kelyje „Via Baltica“ tarp Kalvarijos ir Lietuvos–Lenkijos sienos bei kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis ties Jonava.
„Su pažeidėjais siekiame kovoti šiuolaikinėmis priemonėmis – intelektualiais sprendimais, kurie yra efektyvūs. Tyrimai rodo, kad maždaug ketvirtadalis sunkiojo transporto Lietuvoje viršija leistiną svorį. Tiesiant kelius atsižvelgiama į maksimalias leistinas apkrovas, todėl jas viršijus kelių danga greičiau dėvisi, o sugadintus kelius reikia remontuoti už visuomenės lėšas. Be to, bloga kelių būklė – duobės, provėžos – turi įtakos eismo saugumui. Nereikėtų pamiršti, kad perkrauto sunkvežimio stabdymo kelias ilgesnis, tad ir pavojus didesnis“, – anksčiau yra teigęs Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Egidijus Skrodenis.
Įrangos diegimo ir bandomosios informacinės sistemos kūrimo darbus planuojama pabaigti iki šių metų pabaigos. Bendra viso projekto vertė – 3,3 mln. eurų.
Kaip LRT.lt teigė LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas Laurynas Slapšys, sistemos įrengimo darbai vyksta sklandžiai nepaisant to, kad dėl Vilniaus oro uoste vykusių rekonstrukcijos darbų nebuvo galima vykdyti darbų magistralinaime kalyje A1. „Rangovas darbus vykdo pagal numatytą planą. Palankios oro sąlygos rugsėjo mėnesį taip pat leido intensyviai vykdyti darbus keliuose“, – teigė L. Slapšys.
Pasak LAKD atstovo, visuose trijuose keliuose – A1, A5 ir A6 – jau yra pabaigti visi kelio rekonstrukcijos ir įrangos matavimo darbai. Šiuo metu vyksta antrasis projekto įgyvendinimo etapas, kurio metu rangovas atliks metrologinį sumontuotos įrangos įteisinimą: vyksta sistemos derinimas, matavimai, bandymai, kalibravimas, dokumentų ruošimas.
„2018 m. vasarį sistemos metrologinio įteisinimo darbai bus baigti. Nuo to laiko sistema bus paruošta fiksuoti pažeidimus ir perduoti informaciją kontroliuojančioms institucijoms“, – LRT.lt sakė L. Slapšys.
Jo žodžiais, įteisinus sistemą, galės vykti automatinis informacijos rinkimas apie sunkiasvorių transporto priemonių viršsvorį, važiavimą be techninės apžiūros, civilinės atsakomybės draudimo ir kt.