Didesnio atidumo reikia artėjant prie pėsčiųjų perėjų

Aušra Ramoškaitė, Automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė, teigia, kad mokyklų teritorija nėra didesnio pavojaus zonos, tačiau važiuojant pro ugdymo įstaigas reikalingas didesnis atidumas, mat vaikai kartais pasielgia spontaniškai – jie gali netikėtai išbėgti į kelią, nepastebėti automobilio ar pamiršti apsidairyti.

A. Ramoškaitė primena, kokie kelio ženklai pasitinka prie mokyklų artėjančius vairuotojus: „Įspėjamasis ženklas „Vaikai“, reiškiantis, kad važiuojamojoje dalyje gali būti vaikų, taip pat nurodomieji ženklai, pavyzdžiui, „Pėsčiųjų perėja“. Prie daugelio ugdymo įstaigų įrengtos iškiliosios pėsčiųjų perėjos, per kurias važiuodami vairuotojai yra priversti sumažinti greitį.“

„Saugumą formuoja daugelis dalykų – kelio aplinka, kelio reikšmė, kelio kategorija, vietovės reljefas, papildomos eismo saugos priemonės, infrastruktūros išvystymas, eismo intensyvumas, transporto sudėtis. Tačiau saugumas priklauso ne tik nuo infrastruktūros, saugumas priklauso nuo kiekvieno eismo dalyvio“, – sako specialistė.

Vairavimas

Kokią riziką turi įvertinti vairuotojai, artėdami prie mokymo įstaigų? „Vairuotojai, artėdami prie ugdymo įstaigų, turėtų įvertinti, kad bet kuriuo metu netikėtai į važiuojamąją dalį gali išbėgti vaikas. Būna atvejų, kai automobiliai yra sustatyti arti perėjų ir vairuotojai negali pamatyti vaiko, kuris eina per kelią. Jei vaikas yra mažesnis už automobilį, vaikui irgi sunku pamatyti artėjančius prie perėjos automobilius, todėl artėjant prie pėsčiųjų perėjų ar ugdymo įstaigų vairuotojams reikia būti ypač atidiems“, – pastebi A. Ramoškaitė.

Saugaus eismo žinių vaikai semiasi iš tėvų

Kad būtų išvengta bet kokios nelaimės, mokinius prie ugdymo įstaigų atvežę vaikai taip pat gali imtis saugumo užtikrinimo. Vienas būdų – užtikrinti saugų vaikų išlaipinimą iš automobilio.

„Tėvai, atvežę vaikus prie mokyklos, jei įmanoma, turėtų vaikus išleisti mokyklos pusėje, automobilio durys turėtų būti atidaromos į šaligatvio pusę. Prieš išlipant vaikui iš automobilio, tėvai turėtų priminti, kad prieš atidarydamas duris, vaikas turi apsidairyti, pažiūrėti, ar šaligatviu neina pėsčiasis, nevažiuoja dviratis ar paspirtukas. Jei nėra galimybės išleisti vaiką mokyklos pusėje ar išlaipinti vaiką į šaligatvio pusę, tada tėvai turėtų padėti vaikams saugiai išlipti iš automobilio ir palydėti iki mokyklos – per gatvę eiti kartu su vaiku“, – atkreipia dėmesį A. Ramoškaitė.

Pėsčiųjų perėja
Specialistė pabrėžia ir tai, kad žinių apie saugų eismą vaikai semiasi iš tėvų: „Saugaus elgesio pradmenis vaikas sužino iš tėvų – tėvai veždami vaiką automobilyje, turėtų paaiškinti, kodėl reikia sėdėti kėdutėje, segtis diržus, vesdami vaiką per gatvę taip pat paaiškina, kad reikia praleisti mašinas, tada eiti per gatvę, paaiškina ir šviesoforo spalvas. Vaikai yra smalsūs, daug klausinėja, todėl tas mokymo procesas vyksta natūraliai.“

Tiesa, prie vaikų edukacijos apie saugų eismą prisiededa ne tik tėvai – vaikai žinių semiasi mokykloje, taip pat švietimu rūpinasi ir Automobilių kelių direkcija.

„Lietuvos automobilių kelių direkcija tam tikrą savo veikos dalį skiria ir mokinių švietimui. Kasmet vyksta LAKD organizuojamas Lietuvos mokinių konkursas „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“, kuriame dalyvauja visų amžiaus grupių mokiniai (nuo pradinukų iki dvyliktokų). Šio konkurso tikslas – mokytis saugaus elgesio kelyje“, – pristato pašnekovė.

Moteris paaiškina, kad konkurso metu vaikai ne tik mokosi teorinių dalykų, bet ir atlieka praktines užduotis – vertina situacijas kelyje, demonstruoja vairavimo įgūdžius (jaunieji dviračių, motorolerių, motociklų, automobilių vairuotojai), dalyvauja realiame eisme, pavyzžiui, pradinukai turi pereiti šviesoforu reguliuojamą ir nereguliuojamą pėsčiųjų perėjas.

Vairuotojams atliekamas blaivumo tikrinimas

Kalbėdamas apie eismą prie mokyklų, Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis atskreipia dėmesį į tai, kad vairuotojai, artėdami prie mokymo įstagų, turėtų sulėtinti greitį – mat nežinia, kada į gatvę gali išbėgti moksleivis.

Anot pašnekovo, tėvai turėtų užtikrinti atžalų saugumą: „Tėvai turi paaiškinti vaikui, ypač jei jis – pirmokas, pagrindines saugaus eismo taisykles, parodyti vietas, kur vaikas gali eiti per gatvę, kelis kartus kartu su juo praeiti maršrutą nuo namų iki mokyklos."

Vaikai su paspirtukais

R. Matonio nuomone, nors kiekvienas vaikas yra individualus, visgi didelio ir nuolatinio dėmesingumo iš vaikų tikėtis nereikėtų.
„Turime nepamiršti, kad vaikai yra vaikai, kartais būna išsiblaškę. Tai turėtų suvokti ir vairuotojai", – mintimis dalijasi Policijos departamento atstovas.

Kaip yra stengiamasi užtikrinti saugų eismą prie mokyklų? „Kiekvieną rugsėjį policija skiria išskirtinį dėmesį vaikams ir jų saugumui. Pareigūnai sustiprina patruliavimą greta mokyklų ir vaikų darželių esančių sankryžų, užtikrina eismo saugumą“, – sako R. Matonis.

„Keliuose organizuojami atsitiktiniai mokyklinių, taip pat maršrutinių autobusų ir kitų transporto priemonių, vežančių vaikus į mokyklas ir iš jų, vairuotojų blaivumo patikrinimai, transporto priemonių techninė būklė. Siekiama užtikrinti ir kontroliuoti, kad moksleivius vežančių mokyklinių autobusų vairuotojai, vaikus lydintys suaugę asmenys laikytųsi nustatytų keleivių vežimo reikalavimų, tikrinama, ar vairuotojai naudoja vaikų prisegimo sistemas, ar tinkamai pritvirtinamos specialios kėdutės, ar keleiviai automobilio priekyje ir gale naudoja saugos diržus“, – vardija specialistas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)