Į DELFI kreipėsi tokia situacija Vilniaus gatvėse pasibaisėjęs skaitytojas. Laiške redakcijai jis rašė, kad ankstyvą rytą, apie 5 val., važiuodamas į darbą pastebėjo, jos Pilaitės prospektas ir Vilniaus aplinkkelis pasidengė ledu, todėl esą iš karto suskubo apie tai informuoti tarnybas.
„4:45 val. pirmą kartą paskambinau telefonu 112 ir pranešiau apie sudėtingą situaciją kelyje, kad informuotų atitinkamas tarnybas. 4:49 būdamas ant viaduko prie Lazdynų ligoninės antrą kartą paskambinau BPC telefonu 112 ir pranešiau apie kelių automobilių avariją ant viaduko, ir apie plikledį“, - DELFI pasakojo skaitytojas.
Vyras teigė viaduku dėl avarijų pravažiuoti negalėjęs, todėl esą teko grįžti atgal ir važiuoti Gariūnų link. „Ant tilto, važiuojant per Nerį, Gariūnų link dėl plikledžio buvo įvykusi dar viena dviejų automobilių avarija. Apie ją pranešiau 4:51. Mane patikino, kad tarnybos informuotos“, - pasakojo skaitytojas.
Vis dėlto, anot jo, nors tarnybos apie pavojingą situaciją kelyje buvo informuotos labai anksti, situacija Vilniaus gatvėse nepasitaisė – jos buvo virtusios tikra čiuožykla.
„8:12 paskambinau 112 ir paklausiau, kodėl nebuvo reaguota. Gavau atsakymą, kad „Grinda“ buvo informuota 4:48. Rezultatas - tarnybos neveikia, daugybė avarijų, sužaloti žmonės, miestas paralyžuotas. Gal galėtumėte išsiaiškinti, kas čia vyksta“, - piktinosi DELFI skaitytojas.
Savivaldybė: žiemos sezonas jau yra pasibaigęs
DELFI paprašius pakomentuoti šįryt Vilniuje susidariusią situaciją Vilniaus savivaldybės Transporto departamento Susisiekimo komunikacijų skyriaus vedėjas Arūnas Visockas patikino, kad žiemos sezonas jau yra pasibaigęs ir gatvės nebėra nei barstomos, nei valomos.
„Kad ant kelių buvo apledėjimas sunkiai norėčiau tikėti, o ant tiltų, ypač kur metalinės konstrukcijos, tokia situacija atsitikti galėjo. Paprasčiausiai jau yra atšauktas žiemos sezonas, galbūt įtakos turėjo ir nuo balandžio 1 dienos jau pakeistos padangos. Gyventojai turėjo įsivertinti situaciją, juk ir vakar jau buvo skelbiama, kad naktį bus minusinė temperatūra“, - teigė A. Visockas.
Anot savivaldybės atstovo, „miestas žiemos sezoną jau yra atšaukęs ir keliai nebėra dengiami slidumą mažinančiomis priemonėmis“. A. Visockas teigia, kad gatvėse danga jau yra pakankamai įšilusi, todėl ledu apsitraukti tikrai neturėjo. Anot jo, pavojingiausios vietos – tiltai ir viadukai.
Kaip DELFI jau rašė, šiandien nuo 4 val. iki 7.30 val. ryto policijai buvo pranešta apie 44 eismo įvykius Vilniaus apskrityje, tačiau dauguma jų buvo techniniai, žmonės juose nenukentėjo.
Tiesa, pasitaikė ir rimtesnių incidentų, kuriuose prireikė ir medikų pagalbos.
Policijai pranešta, kad 6.34 val. Kirtimų-Galvės g., Vilniuje, važiuojant nuo Vilniaus link Trakų, nuo degalinės apie 100 metrų, susidūrė du sunkiasvoriai automobiliai. Apie avariją pranešęs žmogus nurodė, kad nukentėjo vyras apie 40 metų. Per avariją išbyrėjo vieno sunkvežimio krovinys – dešrelės.
6.57 val. policija gavo pranešimą, kad Serapiniškių k., Senųjų Trakų sen., Trakų r., Kelyje Vilnius - Trakai, ant viaduko į Senuosius trakus, virš geležinkelio pervažos, susidūrė automobiliai „Subaru“ ir „Toyota“. Medikų pagalbos prireikė moteriai.
Įspėja dėl vasarinių padangų
Kaip DELFI jau rašė, saugaus vairavimo ekspertai įspėja, kad pavasario pradžioje, kai kelius neretai padengia plonas ledo sluoksnis ir dažnai merkia lietus, vairuotojai turėtų būti itin atidūs. Anot Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Saugaus eismo laboratorijos vedėjo Vido Žuraulio, vairuotojai pasikeitę žiemines padangas į vasarines neturėtų skubėti atsipalaiduoti, nors, pastebi jis, dažnam to išvengti nepavyksta.
„Pačioje balandžio pradžioje pasikeitėme padangas ir galbūt daugumai vairuotojų psichologiškai atrodo, kad atėjo tas vasaros sezonas, padangos pakeistos ir ta slidi kelio danga arba padangų sukibimas šiais metais liko užmaršty. Tas balandis ir kiti mėnesiai, neskaitant tų tikrų vasaros mėnesių, gali būti labai apgaulingi“, - teigia ekspertas.
Jis atkreipia dėmesį, kad vienas pagrindinių pavojų – naktį ir ankstyvais rytais pasitinkanti minusinė temperatūra. Tai, anot jo, ypač apsunkina vairavimo sąlygas, jei prieš tai pylė lietus, mat kelio danga tampa gerokai slidesnė.
„Ypač ankstyvomis ryto valandomis ar naktį ta temperatūra, matome, nukrenta apie nulį ar iki kokio 1 laipsnio šalčio. Tai iš tikrųjų labai pavojinga, nes dabartinės vasarinės padangos dirba pakankamai prastai žemose temperatūrose, o jeigu dar ant dangos atsiranda šiek tiek pašalusio vandens ar nedidelė ledo plėvelė, jos tikrai nebegeneruoja tokių vidutinių kibumo savybių“, - įspėja V. Žuraulis.
Kad pavasarį vairuotojams reikėtų atidžiai sekti termometro stulpelį įsitikinęs ir „Saugaus vairavimo mokyklos“ instruktorius Rokas Markevičius. Tačiau, atkreipia dėmesį jis, svarbu ne tik suvokti, kokia temperatūra yra lauke ir kaip tai veikia eismo sąlygas, bet ir atitinkamai sumažinti greitį.
„Dabar jau kiekviename automobilyje yra termometrai. Jeigu temperatūra yra netoli nulio - +2, +1, matome tendenciją, kad slenka žemyn, kai kuriuose automobiliuose užsidega žvaigždutė, perspėjimas, reikėtų būti atidžiam ir sumažinti greitį, atidžiau stebėti dangą. Čia kalba labiau eina apie rajoninius, asfaltuotus užmiesčio kelius, kur temperatūros svyravimai jaučiasi labiau ir kur yra daugiau drėgmės“, - teigia R. Markevičius.