Vairavimas pasikeičia
Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Priežiūros departamento specialistas Vitalijus Šufinskas sako, kad stogo bagažinės, prikabinti dviračiai ar kitas bagažas automobilio išorėje pirmiausia pakeičia transporto priemonės gabaritus. Todėl važiuojant reikėtų nepamiršti, kad dėl didesnių automobilio ir krovinio junginio gabaritų galite užkliūti už žemai esančių medžio šakų, požeminių aikštelių perdangų, žemai pakabintų kelio ženklų, ir pan.
Taip pat, jeigu krovinys yra automobilio gale, reikia pasirūpinti, kad jis neužstotų vaizdo, neužkliudytų šalia einančių žmonių, kitų automobilių ar turto. Už automobilio pritvirtintas krovinys gali užstoti transporto priemonės valstybinius numerius, todėl tokiu atveju reikalingas papildomas valstybinis numeris, kuris kabinamas ant dviračių ar kito krovinio laikiklio.
„Tiek vežant krovinį automobilio gale, tiek ant stogo, reikia nepamiršti, jog negalima viršyti didžiausių leidžiamų transporto priemonės apkrovų, laikikliai negali būti apkraunami daugiau nei nurodyta jų specifikacijose ir visas krovinys turi būti tvirtinamas taip, jog negalėtų nukristi, atsikabinti ar pasidaryti nestabilus“, – sako V. Šufinskas.
Pasirinkite saugų greitį
Pasak specialisto, bet koks krovinio judėjimas gali pastebimai pakeisti transporto priemonės dinamines savybes (į blogąją pusę). Taip pat vertėtų nepamiršti, jog krovinys pritvirtintas išorėje gali smarkiai paveikti transporto priemonės svorio centrą, todėl keičiasi ir jos dinaminės savybės bei manevringumas.
„Kiekvienas turėtų atsižvelgti į dėl krovinio pakitusias transporto priemonės dinamines charakteristikas ir šiek tiek sumažinti greitį (ypač posūkiuose) ir pradėti stabdyti anksčiau, nei įprastai. Reikėtų laikytis tokio atstumo nuo transporto priemonių, jog būtų galima saugiai manevruoti, tiek pačiam, tiek aplinkiniams“, – pataria V. Šufinskas.
Nepažeiskite taisyklių
Vežantys dviračius, turėtų prisiminti, kad vidutiniškai dviračių laikikliai būna pritaikyti gabenti 2-4 dviračiams, todėl jų perkrauti nederėtų. LTSA atstovas primena, kad kiekvienas vairuotojas privalo užtikrinti, jog jis veža krovinį nepažeisdamas kelių eismo taisyklių reikalavimų.
Specialistai patarė, kad siekiant užtikrinti eismo saugumą, reikėtų dviračius transportuoti ant specialių platformų, kurios montuojamos ant automobilio kablio/grąžulo. Tiesa, tokiais atvejais vairuotojas turėtų įvertinti, kad automobilio valdymas skiriasi bei važiuoti laikydamasis Kelių eismo taisyklių.
Tada, kai dviračiai yra vežami ant automobilio stogo, reikėtų įvertinti padidėjusį vėjo pasipriešinimą bei prieš įvažiuojant į stovėjimo aikšteles, kitas uždaras teritorijas ar tunelius, nepamiršti, kad ant stogo – vežamas bagažas.
„Transportuojant dviračius priekabomis privaloma laikytis galiojančių Kelių eismo taisyklių, kurios leidžia važiuoti maksimaliu 70 km/val. greičiu užmiesčio keliuose ir 90 km/val. greičiu automagistralėse. Transportuojant dviračius ant automobilio stogo ar galo nėra nustatyta specialių greičio apribojimų, bet reikia turėti omenyje, kad kuo didesnis greitis, tuo daugiau papildomai sunaudojama degalų ir kyla grėsmė „pamesti“ dviračius, jeigu jie blogai pritvirtinti“, – atkreipė dėmesį specialistai.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.