20 kubų išsiliejusio karšto vandens sugadino namus
Rūta pasakoja, kad nesant namuose, jų rąstinio namo antrame aukšte po kriaukle sprogo vandens ventilis: „Išsipylė apie 20 kubų vandens, kuris stipria srove per sienas ir lubas tekėjo į pirmą aukštą. Maža to, vanduo bėgo karštas ir su rūdimis, tad tai buvo dar didesnis poveikis name esančiam turtui. Vaizdas buvo tragiškas“.
Viršuje, kur viskas įvyko, anot namo šeimininkės, reikėjo keisti visas plyteles, spintelę, visos sienos, lubos, rąstai buvo sugadinti. Pirmame aukšte užpilta spinta, šaldytuvas, krosnelė, kėdės, durys. Viskas ne tik susigadino, išbrinko nuo vandens, bet ir nusidažė ruda spalva.
Nustebino operatyvumas ir kompromisinio sprendimo priėmimas
„Pamatę, kas nutiko, nedelsiant ėmėmės visų priemonių, kad sustabdyti vandens tekėjimą, įvykį užregistravome namą draudusioje draudimo įmonėje BTA. Atvykusi ekspertė įvertino padarytą žalą. Nors tam tikrose pozicijose nuomonės nesutapo, į mūsų pastabas, kad sutvarkyti kainuos brangiau, nei numatyta, buvo atsižvelgta. Dėl žalos kompensavimo, mūsų nuostabai, priimtas kompromisinis variantas“, - pasakoja Rūta.
Iš pradžių net galvoję, kad nuostolių niekas neatlygins, vėliau namo šeimininkai buvo maloniai nustebinti operatyvumu bei tuo, kad buvo išgirsti, kad atsižvelgta į jų argumentus. Pinigai į sąskaitą atėjo per 3 dienas. Suma, kurią draudimas išmokėjo namo sutvarkymui, yra nemaža – 10 880 Eur. Šios sumos šeimai beveik užteko padengti patirtą žalą. Rūta net bijo pagalvoti, kas būtų buvę, jei jie nebūtų apsidraudę namo ar gavę pusę reikalingos sumos žalai padengti. Tai šeimai būtų labai didelis finansinis nuostolis.
Priežastys, dėl ko trūko ventilis, gali būti kelios
Įmonės „Virineta“, užsiimančios santechnikos darbais, atstovas Miroslavo Radevič sako, kad tokios nelaimės yra sunkiai arba išvis neprognozuojamos: „Manau, kad šioje situacijoje gali būti kalta ventilio kokybė - arba jis buvo jau senas, arba nekokybiškas. Taip pat yra tikimybė, kad jis neatlaikė slėgio, kas reiškia ventilis buvo per silpnas. Jeigu vanduo yra iš gręžinio ir juo naudojamas retai, jis užsistovi. Be to, yra geležingas. Tai irgi gali turėti įtakos tokiems atsitikimams“.
Montuojant ventilius, pasak specialisto, svarbu atsižvelgti į instrukcijas, kokį slėgį jie atlaiko. Nuo to priklauso jų sienelių storis. Jis rekomenduoja rinktis tokius ventilius, kurie atlaiko kuo didesnį slėgį.
Kainos skiriasi per pusę
Renkantis ventilius, M. Radevič pataria atsižvelgti į gamintoją, nes šiandien rinkoje yra daug kinietiškos produkcijos: „Negaliu sakyti, kad visi jie blogi, tačiau tikimybė, kad prekė bus nekokybiška yra nemaža. Kaina tarp kokybiško ir nekokybiško ventilio skiriasi per pusę. Jeigu kokybiškas ventilis kainuoja 15 eurų, tai kinietiškas – apie 8. Patariu ieškoti kokybiškos produkcijos. Pavyzdžiui, gerus ventilius gamina rimtos italų kompanijos“.
Norintiems išvengti tokių atsitikimų, kaip nutiko šiai šeimai, specialistas pataria ventilius keisti pagal gamintojų rekomendacijas, maždaug kas 5-10 metų. Tai, anot pašnekovo, yra labai svarbu, nors daugelis tai pamiršta ir prisimena tik atsitikus nelaimei.
Tarp populiariausių rizikų – vandens padaromi nuostoliai
BTA turto draudimo specialistė Vasarė Širmelytė sako, kad šiuo atveju pirmiausia buvo apdraustas dar nebaigtas statyti namas, tad pasiūlymas pateiktas atsižvelgiant į šią situaciją: „Statyboms pasibaigus ir pasikeitus būsto eksploatavimo aplinkybėms galėjome klientui pasiūlyti platesnį, daugiau rizikų apimantį draudimo variantą. Tam, kad draudimo variantas atitiktų kliento lūkesčius, labai svarbu klientui pateikti ir patikslinti su draudimo objektu susijusią informaciją draudikui net ir sutarties galiojimo viduryje. Taip visuomet galime parinkti tai, kas aktualiausia klientui, prisitaikant prie jo poreikių“.
Žala išmokama per kelias dienas
Žalos išmokėjimo greitis priklauso nuo įvykio dydžio ir jo sudėtingumo, taip pat šį procesą pagreitina ir kliento nusiteikimas bendradarbiauti bei laiku pateikti reikalingą informaciją.
„Smulkios žalos gali būti sureguliuotos per 3 darbo dienas. Didesnių žalų reguliavimas gali užtrukti žymiai ilgiau: esant daugiau nukentėjusiųjų, lygiagrečiai vykstant papildomiems teisminiams procesams, kurie yra susiję su įvykiu, ir pan“, - pasakoja V. Širmelytė.
Nereikia bijoti, kad draudikai priims sprendimus savo naudai
Draudikai, pasak BTA atstovės, visuomet yra sąžiningo kliento pusėje ir stengiasi jam padėti: tiek patarimais, kaip elgtis streso kupinose situacijose, tiek vėliau, finansiškai atlygindami už patirtą žalą.
Specialistė pataria prieš sudarant draudimo sutartį, pateikti kiek įmanoma daugiau informacijos, kad draudimo specialistas galėtų padėti išsirinkti patį tinkamiausią draudimo variantą: „Kai klientas žino, kokiomis rizikomis ir kokiomis sąlygomis draudžiasi sutarties sudarymo metu, sutarties eigoje nekyla nei baimės, nei nepasitikėjimo draudiku“.
Pirmieji žingsniai, atsitikus nelaimei
„Atsižvelgiant į situaciją, derėtų kiek įmanoma sumažinti nelaimės padarinius. Šiuo atveju, įvykus vandens avarijai, nedelsti ir kviesti avarinę tarnybą, taip pat pranešti draudimo įmonei. Dalis žmonių patys skuba remontuoti prakiurusius vamzdžius namuose tuo, kas papuola po ranka. Jei tai padeda bent trumpam sustabdyti vandens pratekėjimą, labai gerai, tačiau ir tokiu atveju rekomenduojame susisiekti su profesionaliais santechnikais. Vamzdžių įtrūkimus būtina sutaisyti profesionaliai ir užkirsti kelią avarijos pasikartojimui“, - pataria V. Širmelytė.
Ne paslaptis, kad daugiausia nuostolių patiriama, kai žmonių nėra namuose. Laiku nepastebėjus prakiurusio ar trūkusio vamzdžio, gali būti užtvindyti net keli butai ar aukštai. Išvykstant ilgesniam laikui specialistė rekomenduoja užsukti įvadinius vandens čiaupus.
„Susiduriame su situacijomis, kai žmonės iš streso net pamiršta, kad yra apsidraudę. Nors bet kokia avarija iš tiesų sukelia daug streso, labai svarbu išlikti ramiems, klausyti namo administratoriaus, avarinės tarnybos specialisto bei draudimo bendrovės konsultanto rekomendacijų ir patarimų, jais vadovautis“, - teigė BTA atstovė.