Sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ skaitmeninių kanalų departamento vadovas Gediminas Molis sako pastebintis, kad karantino metu išaugo gyventojų, internetu mokančių už komunalines ir kitas paslaugas, skaičius. „Šiuo laikotarpiu savo savitarnos sistemoje matome išaugusį naujų vartotojų poreikį sąskaitas apmokėti internetu“, – sako G. Molis.
Pasak jo, tai leidžia teikti, kad gyventojai tampa supratingesni bei rūpinasi ne tik savo, bet ir savo artimųjų sveikata.
„Žmonės, vadovaudamiesi rekomendacijomis vengti fizinio kontakto, ieško naujų būdų, kaip galėtų atsiskaityti už įvairias paslaugas, o viena tokių alternatyvų – sąskaitų apmokėjimas internetu. Tiems gyventojams, kurie patenka į padidintos rizikos grupę susirgti COVID-19, ypač pavojinga lankytis viešose vietose, todėl sulaukiame nemažai vyresnio amžiaus klientų skambučių, kurie nerimauja ir klausia, kaip dabar jiems reikės sumokėti komunalinius mokesčius“, – pasakoja „Ignitis“ atstovas.
Anot jo, kaip tai padaryti, yra keletas būdų. Vienas jų – patiems ar su konsultantų pagalba susikurti vartotojo paskyrą ignitis.lt internetiniame puslapyje, kuriame, naudojantis savitarnos sistemomis ir turint internetinės bankininkystės profilį, galima apmokėti įvairius mokesčius neišeinat iš namų. Tačiau ne visi gyventojai, o ypač vyresnio amžiaus žmonės, naudojasi internetine bankininkyste, todėl kitas būdas – paprašyti savo artimųjų, giminaičių, ar kaimynų, kuriais pasitikite, pagalbos.
„Naudojantis savitarna, galima sumokėti ne tik už save, bet ir, žinant abonentinį numerį, pridėti kitų žmonių sutartis bei jas apmokėti. Tačiau jei nutiktų taip, kad nei vienas išvardytas variantas nėra tinkamas mūsų senjorams, turime ir mokėjimų atidėjimo galimybę, apie kurią galima sužinoti paskambinus klientų aptarnavimo numeriu: +370 611 21802“, – sako G. Molis.
Patogu, efektyvu ir greita
„Ignitis“ skaitmeninių kanalų departamento vadovas teigia, kad ne tik karantino metu, bet ir įprastomis gyvenimo sąlygomis, atsiskaitymas už įvairias paslaugas, naudojantis savitarnos sistema, yra kur kas patogesnis bei efektyvesnis sprendimas už tradicinius apmokėjimo būdus.
„Pirmiausia – taip yra taupomas laikas. Nereikia stovėti ilgose eilėse prie terminalų, pašte ar kitose vietose, kuriose sąskaitos yra apmokamos gyvai. Antra – nereikia klausytis už savęs laukiančių žmonių nepasitenkinimo ir replikų „ko jis čia taip ilgai, kiek dar reikės laukti?“. Naudojantis internetine savitarnos sistema – visas laikas jūsų, skubėti tikrai nereikia“, – sako G. Molis.
Negano to, pildant duomenis internetu, pats procesas yra kur kas paprastesnis. „Sistemoje tarifai atsinaujina automatiškai, todėl nereikia sukti galvos, kaip, galbūt, pasikeitė įkainiai ir kur dabar juos sužinoti. Pildant popierines sąskaitas, reikia įrašyti tiek praėjusio, tiek mėnesio, už kurį mokate, duomenis, tada tenka skaičiuoti skirtumą, dauginti iš tarifo mokesčio. Tačiau, pildant duomenis internete, paskutinio mokėjimo rodmenys yra matomi automatiškai, tereikia įrašyti naujus, o tada sistema viską apskaičiuoja už jus“, – aiškina pašnekovas.
Nesudėtinga naudotis
G. Molis sako, kad, galbūt, kai kam gali pasirodyti, kad naudotis savitarnos sistemomis yra sudėtingas procesas, o joms perprasti prireikia daugybės laiko, tačiau, iš tiesų, tai yra kone paprasčiausias ir efektyviausias būdas apmokėti sąskaitas.
„Sistema yra sukurta taip, kad visi atliekami procesai būtų kuo aiškiau suprantami vartotojui, todėl ja naudotis tikrai paprasta. Net jei vartotojas kažkur „užkliūna“, pagalbos jis gali kreiptis į virtualų konsultantą. Pačioje sistemoje yra pateikiama daug informacijos ir nuorodų su paaiškinimais, kaip prisijungti, atlikti mokėjimus ir panašiai. Šiuo metu, stebėdami vartotojų pasitenkinimo rodiklį savo sistemoje, matome, kad jis yra gana aukštas, o tai reiškia, kad žmonėms toks sąskaitų apmokėjimas yra priimtinas ir patogus“, – sako G. Molis.
„Ignitis“ savitarnos sistema šiuo metu naudojasi beveik 500 tūkst. Lietuvos gyventojų. Su sistemos pagalba ir turint bet kurio, Lietuvoje veikiančio, banko internetinę sąskaitą, galima apmokėti daugiau nei 250-ies tiekėjų sąskaitas.
„Mūsų savitarnoje galima ne tik sumokėti tradicinius mokesčius už elektrą ar dujas, bet taip pat ir už vandenį, ryšio operatorių, televizijos ar interneto tiekėjų paslaugas. Negana to, sistema yra nuolat atnaujinama, kad patenkintų visus vartotojų lūkesčius. Pavyzdžiui, nors už dujų ir elektros sąskaitų apmokėjimą niekada nereikia papildomai mokėti, kitų paslaugų tiekėjų sąskaitų apmokėjimas kainuodavo už kiekvieną po 15 euro centų, tačiau karantino laikotarpiu šio mokesčio irgi nereikės mokėti“, – teigia G. Molis.