Nemalonioje situacijoje suprato, kas yra tikrieji draugai
Kartą marijampolietis Stasys ruošėsi vykti pas artimuosius. Prieš kelionę užsuko į degalinę, tačiau tik pripylęs visą baką degalų suvokė – vietoje dyzelino įpylė benzino.
„Manau, kad taip nutiko dėl išsiblaškymo ir neatidumo“, – pripažįsta Stasys.
Kaip elgėtės tokioje situacijoje? „Jokiu būdu nepuoliau užvesti mašinos – žinau, kad negalima. Pirmiausia paskambinau draugui, papasakojau, kokia problema nutiko, o jis, nors ir sėdėjęs prie šventinio stalo, išsyk atvažiavo“, – gražų draugo poelgį prisimena pašnekovas.
Vyras prisimena, kad kartu su atvykusiu draugu degalinėje stovėjusią mašiną nustūmė į šoną ir per baką bandė ištraukti degalus.
„Nors draugai buvo pasipuošę, o lauke tą dieną buvo paliję, visgi pagalbos ranką man ištiesė nė nesusimąstę. Šis įvykis mane ne tik išmokė kelissyk patikrinti, ar pilu tinkamus degalus, bet ir suprasti, kas yra mano tikrieji draugai“, – sako marijampolietis.
Remontas gali atsieiti kelis tūkstančius eurų
Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas, teigia, kad šiuolaikinių automobilių degalų įpylimo angos yra skirtingos: vieno diametro – benzinui, kito – dyzelinui, todėl sumaišyti degalus sudėtinga. Visgi plačiai naudojami ir senesni automobiliai, kurių degalų įpylimo angos – universalios.
„Įpylus netinkamos rūšies degalų, automobilis užsives ir važiuos tol, kol variklio sistemos mazgai užsipildys netinkamais degalais“, – sako specialistas.
„Paprastai tai įvyksta pakankamai greitai. Ar automobilio variklis dirbs, ar užges, priklauso nuo to, kiek ne tų degalų jūs įpylėte ir kokiu santykiu atsiskiedė bake buvę degalai“, – paaiškina G. Petrikas. Jis priduria, kad jei į baką įpilamas per didelis kiekis netinkamų degalų, variklis užges ir neužsives.
„Dėl naudojamų netinkamų degalų, stipriai dyla įvairūs variklio mazgai: siurblys, purkštukai. Šių agregatų dalys yra gaminamos labai tikslios, todėl dėl netinkamų degalų gali atsirasti klibėjimas, pašaliniai garsai, variklio darbo netolygumas. Dažnu atveju šie variklio mazgai tampa neberemontuojami, juos tenka keisti“, – apie galimas žalas pasakoja „Lietuvos draudimo“ atstovas.
G. Petrikas perspėja: „Pastebėjus sumaišytus degalus svarbiausia net nebandyti užvesti automobilio, o iš karto kviesti pagalbą. Nuo to, kada vairuotojas pastebėjo savo klaidą ir kaip elgėsi, toliau priklauso ir remonto sudėtingumas bei kaina.“
Anot pašnekovo, jei įpylus netinkamų degalų automobilis nebus užvestas, servise pakaks išvalyti degalų baką už kelias dešimtis eurų. Tačiau jei variklis buvo užvestas ir automobilis važiavo, už pažeistų detalių remontą ar keitimą gali tekti sumokėti ir kelis šimtus, ir net tūkstančius eurų.
„Privalomosios civilinės atsakomybės draudimą pasirinkusiems „Lietuvos draudime“ tokiu atveju būtų suteikta techninė pagalba. Tokiu atveju automobilis su sumaišytais degalais būtų nugabenamas į artimiausią autoservisą, kur būtų išvalyta kuro sistema. Klientui gabenimas yra nemokamas, tačiau už remontą teks susimokėti. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, tokie atvejai pasitaiko po kelis kartus per mėnesį. Vidutinė transportavimo sumaišius degalus į artimiausią autoservisą kaina yra 112 eurų, o turint „Lietuvos draudimo“ privalomąjį draudimą ši paslauga, kaip ir dar 9 kitos techninės pagalbos paslaugos, yra nemokama“, – apie profesionalią pagalbą pasakoja G. Petrikas.
Tačiau sumaišyti degalai nėra vienintelė priežastis, dėl kurios gali būti sustabdyta kelionė, – netikėtai sustoti galima ir dėl pasibaigusių degalų.
Kuras netikėtai pasibaigia ir dėl automobilio gedimo
„Aš pažįstu savo automobilį, kelionei kuro dar užteks“, – taip pagalvoja dažnas vairuotojas, net ir matydamas įspėjamuosius ženklus apie bepasibaigiantį kurą. Kokios grėsmės kyla automobiliui, kai yra važiuojama „paskutiniais lašais“?
Įmonės „Pro Servisai“ direktorius Vytautas Paulikas įspėja, kad važiavimas pustuščiu baku gali lemti ne tik netikėtą kelionės baigtį, bet ir pridaryti žalos automobiliui.
„Dažniausiai kuras baigiasi žmogui natūraliai pamiršus laiku jo pasipildyti. Užsidegus kuro lemputei, vairuotojai vis tiek tikisi, kad pavyks pasiekti kelionės tikslą, nors tai padaryti pasiseka ne visada“, – pastebi specialistas.
Vyras priduria, kad kuras gali netikėtai pasibaigti ir esant automobilio gedimui – automobilis gali klaidingai rodyti, kiek kuro likę bake, gali ir visai to nerodyti.
„Jei priežastis yra gedimas, jį būtina spręsti, nes važiavimas su paskutiniais kuro lašais pavojingas. Kuro bako dugne būna įvairių nuosėdų, kartais ir vandens, o visa tai įtraukus į variklį automobilis yra gadinamas. Tokių problemų sprendimas vėliau kainuoja šimtus eurų“, – perspėja jis.
Ką daryti pasibaigus kurui? Anot pašnekovo, patogiausias ir pigiausias sprendimas – kreiptis pagalbos į artimuosius, galinčius atvežti kuro. Vis dėlto, V. Paulikas pastebi, kad kuras gali baigtis ir tokioje vietoje, į kurią artimiems žmonėms nebūtų patogu atvykti.
Apsidraudusiems nemokamai pristato iki 10 litrų benzino ar dyzelino
„Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas G. Petrikas papasakoja, kokią pagalbą netikėtai pasibaigus degalams suteikiama apsidraudusiesiems.
„Techninės pagalbos tarnyba nemokamai pristato iki 10 litrų benzino arba dyzelino – klientui tereikia apmokėti sąskaitą už atvežtą kurą.
Techninės pagalbos tarnyba mieste įsipareigoja atvykti ne vėliau kaip per 60 minučių, įvykiui atsitikus magistralėse ir greitkeliuose, respublikinės ir rajoninės reikšmės keliuose su asfalto danga – 90 minučių, kituose keliuose – per 180 minučių“, – aiškina G. Petrikas.
Vis dėlto, specialistas įspėja, kad, važiuojant su degalų likučiais, sustojus varikliui gali sutrikti vairo stiprintuvo, stabdžių stiprintuvo darbas, o tokiomis sąlygomis suvaldyti automobilį net patyrusiam vairuotojui tampa sudėtinga – kelyje gali susidaryti labai pavojinga situacija.
„Jeigu leidžiate degalams visiškai išsekti, galite patirti didelių remonto išlaidų. Mat trūkstant degalų gali sutrikti įpurškimo sistemos veikla ir neįvykti degalų mišinio uždegimas. Kai nesudegę degalai patenka į išmetimo sistemą, gali būti pažeisti suodžių filtrai, katalizatorius, kitos kuro sistemos dalys – šios automobilio detalės yra brangios", – teigė pašnekovas.
G. Petrikas nurodė, kad po kelionės „tuščiu baku“ degalų tiekimo sistemos gedimai gali pasireikšti iš karto arba tik po kurio laiko. Taigi, įprotis važinėti su paskutiniais degalų likučiais gali smarkiai sutrumpinti degalų tiekimo sistemos „tarnavimo“ trukmę“.