Kelią išsikasė kastuvu
Delfi skaitytojas Arnas dalijasi karčia patirtimi, kai išsikapstyti teko savo jėgomis: „Sykį traukiau savo mašiną iš purvo. Kaune viešėjau pas draugus, užsibuvome, o kai reikėjo važiuoti namo, jau buvo sutemę. Tiesa, vietos, skirtos mašinoms, prie draugo namų buvo labai mažai: siauras takelis, žolė ir iškart prasidedantis nuosavų namų kvartalas. Norėjau apsisukti, tačiau neilgai trukus supratau, kad įstrigau.“
„Su draugais visais būdais stengėmės mašiną ištempti – ir stūmėme, ir traukėme, tačiau bergždžiai“, – prisimena vyras. Skaitytojas pasakoja, kad iš nuosavuose namuose gyvenančių draugo kaimynų pasiskolino kastuvą ir kibo į darbus: „Mašiną iškasti užtruko apie valandą, tačiau ją nuplauti – apie dvi.“ Arnas sako pagalbos nekvietęs, nes pirmiausia norėjo mašiną iš purvo gniaužtų išvaduoti savo jėgomis.
Pagalbą suteikė nepažįstamas traktoristas
O ką daryti, kai netoliese nėra nė gyvos dvasios? Skaitytojas Stasys dalijasi savo istorija: „Vieną rudens popietę su šeima važiavome aplankyti giminaitės, kuri gyvena už Marijampolės, vienkiemyje. Tuomet buvo pavasaris, atlydys. Važiavome siauru keliuku ir įklimpome į purvą iki pat durelių.“
Stasys prisimena kiek išsigandęs susiklosčiusios situacijos: „Pagalvokite, mašinoje sėdi du maži vaikai, išsigandę, o aplinkui nei vieno žmogaus, kuris galėtų padėti. Nusprendžiau eiti ieškoti pagalbos, ją radau už gero kilometro,“ – prisimena Stasys. Vyras prideda, kad sutikus praeivį, kuris, kaip paaiškėjo, buvo ūkininkas, pavyko susitarti, kad šis atvažiuotų su traktoriumi ir visus ištemptų iš purvo. „Ši paslauga tuomet kainavo 10 litų“, – šypteli Stasys.
Įklimpo ir išgelbėti atvykęs draugas
Tačiau skaitytojos Deimantės istorija verčia iš koto. Mergina pasakoja: „Šių metų kovo pradžioje su mama kraustėmės į kitą miestą. Išsinuomavome priekabą, ten sudėjome visus baldus, tačiau prieš išvažiuojant, mano draugas, kuris ir vairavo mašiną kartu su priekaba, nusprendė užsukti į savo namus. Jo nuosavo namo kiemas – erdvus, jame daug žolės, kuri po lietaus tampa it tikra pelkė, o mūsų kraustymosi dieną buvo gausiai paliję.“
Mergina tęsia istoriją: „Įvažiavęs į kiemą, draugas nusprendė apsisukti. Deja, šio manevro atlikti nepavyko – ir mašina, ir priekaba įklimpo. Visi supanikavome, internete ėmėme ieškoti medžiagos, kaip elgtis tokioje situacijoje. Ko mes tik nedarėme: ir duobes kasėme, ir malkas prie ratų rišome... Galiausiai į pagalbą atvyko vienas draugas, kuris, deja, įklimpo ir pats. Streso lygis pasiekė patį piką.“
Deimantė prisimena, kad tą, vis dar šaltą, kovo vakarą kieme įklimpusiai šeimynai atvažiavo padėti ir dar vienas draugas. „Laimei, jam pavyko mus išgelbėti“, – prisimena Deimantė, patikindama, kad ši patirtis – pamokanti ir ilgai išliksianti atmintyje.
Profesionali pagalba kelyje
Nors vairuotojai mano, kad privalomasis draudimas praverčia tik nutikus eismo įvykiui, iš tiesų draudikai savo klientams suteikia daugiau vertės.
„Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas informuoja: „Techninė pagalba nemokamai padės ištempti automobilį, jei jis užklimpo važiuojant keliu ar ne daugiau nei 5 metrai nuo kelio ribos. Paslauga negalioja tais atvejais, kai vairuotojai nusprendžia išbandyti savo jėgas ir automobilio technines galimybes važiuodami ne keliais, o laukais, miškais, pievomis.“
„Lietuvos draudimas“ skaičiuoja, kad vidutiniškai tokia ištempimo paslauga kainuotų 68 eurus, tačiau apsidraudusiems klientams ji teikiamas nemokamai, taigi klientas sutaupo. Iš viso per metus dėl tokios problemos į pagalbos tarnybą kreipiasi apie 350-400 klientų, vadinasi, vidutiniškai po vieną kasdien.
Klientai techninę pagalbą turėtų kviesti tik tada, kai patys nebegali išvažiuoti, tačiau draudimo ekspertai rekomenduoja, kad vairuotojai visada turėtų išlikti budrūs ir įvertinti kelio būklę prieš pradedant važiuoti. Jeigu matomas didelis kiekis purvo, bandyti važiuoti nereikėtų.
„Lietuvos draudimo“ duomenimis, būtent ši paslauga – ištempimas užklimpus, dažnesnė tarp regionų vairuotojų, o mieste į draudikus paprastai dažniau kreipiamasi dėl neužvedamų automobilių.