Purvynus mėgstančiam vairuotojui patarimų negaila
Automobilius savo aistra vadinantį Arną Babrauską galima laikyti „užklimpimų ekspertu“ – šiam teko išgelbėti automobilį iš ne vienos keblios padėties, kuomet atrodė, kad pajudėti iš vietos neįmanoma. Viskas prasidėjo dar tada, kai 2016 m. vyras ruošėsi į Utenoje kasmet vykstančias ralio varžybas „Winter Rally“.
„Nusipirkau „Subaru“, su kuriuo ketinau dalyvauti ralyje, bet tais metais dėl prastų oro sąlygų jį atšaukė. Kadangi „Subaru“ kainavo tik 300 Eur, nusprendėm su draugais išbandyti jo galimybes. Visgi, tai buvo pirmasis mano automobilis su 4 varomaisiais ratais. Pasiėmėm gerą trosą, pagalių, rimtą offroad džipą ir leidomės į nuotykius“, – prisimena A. Babrauskas.
Nuo tada vyras susidomėjo važinėjimu sudėtingomis sąlygomis ir ne kartą pateko į situaciją, kuomet automobilis negalėjo pajudėti iš vietos. Kuomet išsigelbėti nepavykdavo, jis pasikviesdavo draugą, vairuojantį džipą. Vis dėlto, ne kiekvienas purvyne užklimpęs vairuotojas turi tokį draugą su džipu, kuris visada būtų pasiruošęs padėti – A. Babrauskas turi ne vieną patarimą į tokią nelaimę patekusiems vairuotojams.
„Galima nuleisti oro iš padangų, kad jos gautų didesnį sukibimą su keliu, o jeigu turite, galite po ratais dėti guminius kilimėlius arba kišti šakas. Svarbiausia yra užtikrinti gerą ratų sukibimą su žeme. Jei turite palydą – būtų gerai, kad bendrakeleiviai palinguotų automobilį į kairę ir į dešinę. Stūmimas pirmyn ir atgal duoda mažiau naudos. Kai automobilis yra linguojamas į šonus, sukibimas su danga tai atsiranda, tai dingsta. Lemiamu metu jį galima „pagauti“ ir išvažiuoti“, – aiškina jis.
Taip pat vyras pataria kiekvienam vairuotojui savo bagažinėje nuolat turėti keletą įrankių, kurie užims nedaug vietos, tačiau sutaupys daug laiko ir nervų tuomet, kai automobilis negalės pajudėti iš vietos. Anot jo, bagažinėje pravartu turėti kastuviuką, trosą ir guminius kilimėlius – vieną dieną sau padėkosite už tai, kad nepatingėjote jų įsidėti.
Ką galima padaryti dar prieš skambinant geriausiam draugui?
Tuo metu apie 10 metų vairuojantis Ričardas Kubilius save vadina žmogumi, kuris nemėgsta purvinti savo automobilio, tad tokias bėdas stengiasi išspręsti kuo tvarkingiau.
„Prieš tokias kliūtis prilėtinu ar sustoju, apžvelgiu situaciją – ar pravažiuosiu, ar ne, ar tik galbūt. Stengiuosi apvažiuoti mažiau spindinčia puse – joje purvynas turi mažiau vandens, o tuo pačiu yra mažiau klampus. Į provėžas sau neleidžiu važiuoti – automobilis gali tapti nevaldomas ir važiuoti tik ten, kur jos veda“, – teigia jis.
R. Kubilius pabrėžia, kad važiuojant per klampesnes vietas yra itin svarbu pasirinkti tinkamą greitį. Anot jo, labiausiai tinka važiuoti arba antra pavara, arba laisva eiga.
„Tik jokiais būdais nereikėtų žaisti su gazu. Tokie veiksmai labai padidina tikimybę užklimpti. Tokiais atvejais patartina bagažinėje turėti mažą kastuvėlį. Juo reikėtų kasti purvą iš po varomųjų ratų ir vietoj purvo po ratais mesti sausą žemę iš bekelės. O vietoje žemės dar geriau būtų dėti išsikastus žolės kuokštus su šaknimis“, – pataria jis.
Pasiruošus važiavimui, galima sėstis į automobilį ir mėginti pajudėti iš vietos.
„Įsijungiam pirmą pavarą ir iš lėto atleidžiame sankabą. Stebim, ar automobilis išvažiuoja iš vietos, kurioje užsikasė. Jei automobilis vis tiek kasasi gilyn, bandome jį įsiūbuoti kaip sūpynes, pavažinėjame pirmyn ir atgal. Na, o jei visus būdus jau išmėginome, skambiname geriausiam draugui ir prašome jo pagalbos, kad atvažiuotų su lanksčiąja vilktimi“, – aiškina vyras.
Kai atrodo, kad niekas nepadės, išgelbsti techninė pagalba
„Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis teigia, kad vairuotojų pagalbos prašymų padėti, kai jų asmeninėms reikmėms naudojamas automobilis užklimpsta sniege ar purve, „Lietuvos draudimo“ techninės pagalbos partneriai gauna kone kasdien.
„Vien per praėjusius metus užfiksuota bemaž 250 atvejų, kai technikai nemokamai padėjo vairuotojams, turintiems Privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo sutartį „Lietuvos draudime“. Apskritai, nemokama techninės pagalbos paslauga vairuotojams suteikia daugiau pasitikėjimo ir išsklaido nežinią, jeigu kelyje ištinka netikėtumai“, – teigia A. Juodeikis.
„Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius aiškina, kad atvykę profesionalūs technikai gali pakeisti ratą, jei padangoje išsileidžia oras. Taip pat jie atveža iki 10 litrų degalų, jeigu kelionėje pasibaigia benzinas ar dyzelinas. Jie atrakina automobilį, kai viduje užsitrenkia rakteliai.
Anot jo, jeigu kliento asmeninėms reikmėms naudojamas automobilis bet kuriuo paros metu užklimpsta purve ar sniege, ant kelio arba šalikelėje, t.y. 5 metrų atstumu nuo kelio ribos, vairuotojas gali išsikviesti techninę pagalbą, kuri atvyks ir ištemps automobilį į kelią, kad šis galėtų tęsti kelionę.
A. Juodeikis skaičiuoja, kad vidutiniškai techninės pagalbos tarnyba atvyksta per 1 val, tačiau atvykimo laikas dažniausiai priklauso nuo eismo sąlygų ir kurioje Lietuvos vietoje automobilis įstrigo: jeigu vietovė yra atoki ir kelionė sustojo vietinės reikšmės kelyje, tai technikų atvykimo laikas gali būti ir 3 val.