Lietuvos policijos statistika – tarsi dar vienas įspėjamasis signalas. Pernai per eismo įvykius keliuose buvo sužeistas 1171 keleivis. Tai 87 nukentėjusiais asmenimis daugiau negu 2016 metais. Keleivių žūčių skaičius taip pat padidėjo: užpernai per avarijas žuvo 30 keleivių, pernai – 34. Galbūt dalį žmonių galėjo išgelbėti automobiliuose įrengtos saugos priemonės?
Bendrovė „Lietuvos draudimas“ taip pat atkreipia dėmesį, kad draudžiantis privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu papildomai galima apdrausti ir keleivius – kartu keliaujančius šeimos narius bei augintinius.
Senas, bet efektyvus išradimas
Automobilių gamintojai nuolat tobulina technologijas, saugumo elementus ir kėbulo konstrukcijas, kad salone esantys žmonės per avariją galėtų būti kuo geriau apsaugoti. Vis dėlto ekspertai sutaria, kad prieš 60 metų išrastas trijų tvirtinimo taškų saugos diržas yra viena efektyviausių priemonių, per susidūrimą apsauganti ir viršutinę, ir apatinę žmogaus kūno dalį.
Tyrimais JAV nustatyta, kad saugos diržas mirties riziką sumažina perpus, o oro pagalvės – trečdaliu. Abi saugos priemonės, kai naudojamos kartu, mirtinos nelaimės riziką sumažina 63 procentais ir apsaugo nuo rimtų sužalojimų.
Vienas automobilis – dvi planetos
Dauguma vairuotojų Lietuvoje supranta, kad saugos diržai reikalingi. Tačiau ilgamečiai tyrimai rodo, kad kone kiekviename automobilyje egzistuoja dvi skirtingos planetos: sėdintieji priekinėse sėdynėse ir keleiviai galinėse sėdynėse.
Priekinėse sėdynėse diržus segasi dauguma (97 proc.) vairuotojų ir keleivių, rodo Kelių ir transporto tyrimo instituto atliktas tyrimas. Tačiau galinėje sėdynėje, tyrimo duomenimis, saugos diržus užsisega vos trečdalis keleivių (30 proc.). Tokią pačią tendenciją atskleidžia ir bendrovės „Lietuvos draudimas“ apklausos.
„Turbūt kiekvienas Lietuvos gyventojas yra matęs socialinių reklamų, kuriose aiškiai vaizduojama, kas gali nutikti vairuotojui ir keleiviams per automobilių susidūrimą. Į pavojų patenka visi salone esantys šeimos nariai. Todėl prieš kelionę reikia pasirūpinti maksimaliu kiekvieno saugumu, kad ir kur jis sėdi – automobilio priekyje ar gale“, – sako bendrovės „Lietuvos draudimas“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis ir primena, kad būtina atkreipti dėmesį ne vien į žmonių, bet ir į keturkojų augintinių saugumą transporto priemonėje.
Saugos diržai ir draudimas – visiems šeimos nariams
Kinologė Agnė Jazukevičiūtė teigia, kad saugos diržai apsaugo automobiliu vežamus gyvūnus. Tiesiog diržai, skirti šunims prie sėdynės prisegti, yra kitokie negu naudojami žmonių. „Šunį ar katę būtina prisegti galinėje automobilio sėdynėje specialiu saugos diržu – juk mylimo augintinio sveikata ir gyvybė kiekvienam šeimininkui yra labai brangi“, – pažymi A. Jazukevičiūtė. Ji atkreipia dėmesį, kad dalis šeimininkų daro didelę klaidą, kai šunį ar katę automobilyje pririša paprastu pavadėliu – nutikus eismo įvykiui gyvūnas gali pasismaugti arba kitaip susižaloti.
O jeigu keturkojo saugumu nepasirūpinama ir gyvūnas automobilio salone turi absoliučią laisvę, per avariją nuo smūgio jis gali būti tiesiog išsviestas į išorę ir patirti labai stiprių sužalojimų, traumų. Kiekviena šeima, ilgiau auginanti keturkojį, žino, kad gyvūno gydymas gali kainuoti labai brangiai, bet ir yra psichologiškai sunki našta kitiems šeimos nariams.
Akcentuodama, kad automobilio salone kiekvienas privalo jaustis saugiai, bendrovė „Lietuvos draudimas“ šiemet siūlo papildomą paslaugą klientams, savo lengvąjį automobilį apdraudusiems Privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu (TPVCA). Vos už 1 eurą per mėnesį klientai gali įsigyti vairuotojo ir keleivių draudimą. Sutarties sąlygose numatyta, kad draudimas galioja vairuotojui, keleiviams ir kartu automobiliu vežamiems augintiniams – šunims ir katėms.