Viskas paprasčiau nei paprasta: iki šių metų lapkričio 29 d. atsisiųskite virtualią juodąją dėžę, kurioje rasite visas reikiamas priemones iššūkiui. Suformuokite komandą ir užsiregistruokite svetainėje STEAMklubas.lt, o tuomet jau imkitės įdomaus ir tikrai įtraukiančio darbo – pasinaudodami virtualiu juodosios dėžės turiniu, sugalvokite idėją, palengvinančią kosmonauto Marse ryto rutiną.
Dalyvauti iššūkyje kviečiami visi Lietuvos mokiniai bei mokytojai, o geriausiai išpildytos idėjos autoriai bus apdovanoti: jiems atiteks pagrindinis konkurso prizas – edukacinė kelionė komandai iki 10 asmenų į vieną iš STEAM tematikos centrų Europoje!
Įgyvendinti užduotį mokiniai gali ne tik savo mokykloje ar kitose ugdymo erdvėse, bet ir fiziškai veikiančiuose STEAM atviros prieigos centruose Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Tauragėje ir Telšiuose.
STEAM ugdymas atveria naujas galimybes
„Džiugu, kad Lietuva keliauja STEAM ugdymo stiprinimo keliu, kai į bendras edukacines veiklas ir projektus sujungiama ir daugiau, ne tik STEAM dalykai. Tokiu būdu mokiniams parodoma, kad sprendžiant bet kokius gyvenime kylančius iššūkius reikia žiūrėti plačiau, nebijoti bendradarbiauti su kitų sričių specialistais. Beje, bendradarbiavimas peržengiant vieno dalyko ribas išlieka vienu didžiausiu STEAM ugdymo diegimo mokyklose iššūkiu“, – apie paties projekto svarbą ir STEAM ugdymo plėtrą Lietuvoje sako vienas iš iššūkio organizatorių dr. Paulius L. Tamošiūnas.
Kaip pastebi kuriamo Utenos STEAM centro metodininkas Tumas Navickas, STEAM mokymosi sistema – anaiptol nėra naujovė pasaulyje, tačiau jos integravimas į įprastą mokymosi sistemą šiais laikais kaip niekada aktualus.
„Automatizuotos sistemos, robotai, dirbtinis intelektas – dabartiniame pasaulyje nebėra poreikio patiems atlikinėti monotoniškus darbus, todėl mūsų tikslas yra ugdyti kūrybingą, mąstyti gebančią kartą. Lietuva iš tiesų išsiskiria aukštu intelektu, turime daug potencialo, tačiau reikia keisti savo požiūrį, imtis pokyčių. Turime skatinti mokinių kūrybingumą, nes kartu su juo ateina ir žingeidumas, noras domėtis ir mokytis – STEAM yra vienas didelis žingsnis šio tikslo link. Visi vaikai iš prigimties yra smalsūs, tad juodosios dėžės iššūkiu siekiame paskatinti tą jų smalsumą. Ne trukdyti jiems kurti, o suteikti reikiama informaciją ir palaikyti juos atradimo kelyje“, – sako T. Navickas.