Nacionalinė švietimo agentūra pasidalino anglų kalbos egzamino užduotimis, kurias galite rasti ČIA.
Nors dalis abiturientų egzamino sudėtingu nepavadintų, didelė dalis „Delfi“ kalbintų moksleivių pastebėjo, kad egzaminas buvo netikėtai sunkus. Kai kurie abiturientai šių metų egzaminą apibūdino kaip „šiokį tokį iššūkį“ ar net „nesąmonę“. Abiturientų įspūdžius po anglų kalbos egzamino galite pamatyti ČIA.
Žemiau „Delfi“ dalinasi preliminariais anglų kalbos egzamino atsakymais. Juos paruošė papildomo ugdymo mokyklos „Alfa klasė“ anglų kalbos mokytojos Jogailė Gudaitė ir Jana van Gucht.
LISTENING PART
Part one:
1. C
2. A
3. C
4. A
5. A
6. C
7. A
8. B
9. C
10. B
Part two:
11. B
12. A
13. A
14. C
Part three:
15. G
16. E
17. C
18. D
19. B
Part four:
20. potential
21. superiority
22. interpreting
23. irony
24. distinguish
25. disordered
READING PART:
Part one:
26. D
27. C
28. E
29. B
Part two:
30. durability
31. rely
32. degrade
33. trash
34. means
35. recycle
Part three:
36. C
37. E
38. F
39. H
40. B
41. I
42. G
Part four:
43. debts
44. tools
45. lifelong
46. impacts
47. trap
48. strengthen
49. settings
50. adulthood
Komentarai apie rašymo dalį:
Part one
Pirmoji rašymo dalies užduotis – pusiau-oficialus (angl. „semi formal”) laiškas tarptautinės vasaros stovyklos atrankos komiteto pirmininkei. Šio tipo laiško užduotyje svarbiausi keli aspektai.
Visų pirma, būtina tinkama laiško struktūra: geras kreipinys („Dear Ms Cara van Camper,”), įvadinis sakinys, kuriame nurodoma šio laiško paskirtis, o tuomet atskiri dėstymo paragrafai, kuriuose įvykdomos visos trys punktais nurodytos laiško užduotys. Viską išdėsčius taip pat turėtų būti parašytas ir laišką užbaigiantis sakinys bei tinkamai atsisveikinta („Yours sincerely,”) ir pasirašyta (Alex Brown). Rašant laišką svarbiausia įgyvendinti skirtas užduotis, rašyti gan formaliu stiliumi, vengti trumpinių ir šnekamosios kalbos žodžių.
Part two
Antroji rašymo dalies užduotis – priežasčių ir pasekmių esė (angl. „cause and effect essay”). Nors šio tipo esė dar nėra labai įprasta VBE metu, tačiau šio tipo užduotis jau buvo pateikta egzamine pernai.
Šiuo atveju esė patogu rašyti ją suskirsčius į keturis paragrafus: įžangą, du dėstymo paragrafus (viename iš jų galėtų būti rašoma apie akademinio nesąžiningumo priežastis, kitame – apie neigiamas to pasekmes) ir trumpą apibendrinimą. Rašant esė svarbu nepamiršti ne tik tinkamos esė struktūros, tačiau ir tinkamų jungiamųjų žodžių naudojimo, argumentų išdėstymo ir iliustravimo susijusiais pavyzdžiais. Taip pat reikėtų vengti žodžių pasikartojimo, trumpinių, šnekamosios kalbos frazių.
Rezultatai paaiškės liepos mėnesį
Anglų kalbos egzaminą laikantys abiturientai iš viso gali surinkti 100 taškų. Už kiekvieną egzamino dalį (kalbėjimą, klausymą, skaitymą, rašymą) kandidatai gali surinkti po 25 proc. viso egzamino taškų. Kad egzaminas būtų išlaikytas, kandidatai turi pasiekti minimalią 16 proc. užduoties taškų ribą.
Egzamino rezultatus numatoma skelbti liepos mėnesį, nurodant bendrą taškų sumą už visas keturias egzamino dalis.
Brandos atestatas Lietuvoje abiturientams išduodamas tik išlaikius du brandos egzaminus – privalomą lietuvių kalbos ir literatūros ir dar vieno pasirinkto dalyko brandos egzaminą.
Kaip nurodo Nacionalinė švietimo agentūra, be privalomo lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino, Lietuvoje populiariausias yra anglų kalbos valstybinis brandos egzaminas – jį šiemet pasirinko laikyti 18212 kandidatų. Lyginant su praėjusiais metais, norinčiųjų laikyti anglų kalbos egzaminą skaičius išaugo.
Tuo metu matematikos valstybinį brandos egzaminą rinkosi 15834, istorijos – 7769, biologijos – 6443, geografijos – 3989, informacinių technologijų – 2618 kandidatų.
Iš viso valstybinius brandos egzaminus šiemet laikyti užsiregistravo 27731 abiturientas.