SMK mokykla verslui skirtą forumą organizuoja antrą kartą. SMK aukštosios mokyklos kanclerė Gabija Skučaitė pasakoja, kad pirmasis forumas buvo surengtas nuotoliniu būdu, o sulaukus didžiulio susidomėjimo šiais metais organizuojamas gyvai.
„Forumas skirtas nušviesti tam tikras tendencijas. Labiausiai orientuojamės į verslo auditoriją, nes verslui labai svarbu žinoti, kokios tendencijos vyksta pasaulyje, į ką atkreipti dėmesį, kad žvelgtum į pasaulį ir verslą šiuolaikiškai. Būdami specialistų rengimo organizacija, aukštoji mokykla, mes nuolat jaučiame, kas vyksta darbo rinkoje, girdime, ką sako darbdaviai. Verslas kalba apie augančią talentų krizę, nors, atrodytų, jaunų žmonių darbo rinkoje nestokojame, išleidžiame į rinką daug specialistų“, – sako G. Skučaitė.
Pašnekovė teigia, kad forume bus nagrinėjamos temos apie prasmingą darbą, nes tema – prasmės paieškos darbe – tampa vis svarbesnė. Anot G. Skučaitės, iš verslo pusės ateina žinia, kad ypač jauni žmonės vis mažiau mato prasmės dirbti.
„Visi finansiniai, materialūs, pramoginiai stimulai, kurie naudojami versle, nėra ta vienintelė priemonė, kuri leistų išlaikyti žmones darbe. Įmonės vis labiau kalba apie didėjančią darbuotojų kaitą, mažėjantį lojalumą konkrečiai darbo vietai, o jauni žmonės susiduria su motyvacijos stoka. Kurį laiką motyvacija gali būti užtikrinta įvairiomis pramogomis, puikia darbo aplinka, inspiruojančiais ir motyvuojančiais vadovais, tačiau darbas šiais laikais, kai jis nebėra darbas tik dėl išgyvenimo, nes išgyventi galima ir nedirbant – iš pašalpų ir kitokių priemonių, vis labiau bus tai, kas teiks žmogui prasmę; dirbame tam, kad realizuotume save“, – dalijasi aukštosios mokyklos vadovė.
Dar viena priežasčių – vis greitesnis vartojimas, tai formuoja ir pats verslas. Didelė sparta ir visa ko kaita jau tapo kone kiekvieno žmogaus kasdienybe. Pašnekovė sako, kad dar viena priežasčių – kintančios vertybės.
„Kai žmogus yra kam nors atsidavęs, ištikimas idėjai, organizacijai, – juk nenorėtume gyventi gyvenimo, kai nuolat keičiame partnerius, šeimas, vaikus, – tam tikrus dalykus turime įsišaknijusius. Į darbą vyresnės kartos žmonės taip pat žvelgė per vertybinę ar egzistencinę prizmę. Šiuo metu mes turime padėti tikrai tvirtus darbo sampratos, suvokimo, kad prasmė darbe yra pagrindinė valiuta, kuria įmonės turės mokėti darbuotojams, pamatus. Prasmės neišmokėsi kokiais nors kuponais – tam reikia sukurti aplinką, instrumentus, darbo dizainą“, – vardija G. Skučaitė, kokie iššūkiai laukia įmonių, kurios nori kurti ilgalaikius santykius su darbuotojais.
„Yra nemažai tyrimų – nagrinėjama Z karta: kur yra jų darbo prasmė. Apie 74 procentai Z kartos atstovų rinktųsi prasmingą darbą – vietoj atlygio jie pasirenka prasmę darbe. Įmonės lyg ir neriasi iš kailio, sukuria įvairių priemonių. Forumo metu dalyvaus dvi įmonės – „Revolut“ ir „Omnisend“, jos jau turi tam tikrą kultūrą savo organizacijose. Pavyzdžiui, „Omnisend“ įmonėje yra 80 darbuotojų, kurie pradėjo dirbti pernai. Net apie 40 jų atėjo rekomenduoti ten jau dirbančių. Vadinasi, ten yra gerai. Koks tas raktas, kuriuo jie dalijasi?“ – pasakoja SMK dėstytoja, koučerė Kristina Čelkė.
Dėstytoja sako, kad konferencijoje dalyvaus įdarbinimo agentūrų atstovai, kurie pasakos apie darbo pokalbius. Jų metu jau turėtų būti išsiaiškintas lūkesčių suderinamumas, kad darbuotojams pasirašius sutartį nekiltų klausimų „o ką aš čia veikiu?“ ar darbdaviui nekiltų klausimų dėl vertybių.
„Forume kalbės mokslų daktarė Aleksandra Batuchina, sertifikuota koučingo specialistė, su kuria ir ieškosime atsakymo, kaip darbuotojus motyvuoti, ką daryti. Dažniausia „klasika“, kuri dabar paaštrėjusi, tai grįžtamasis ryšys iš vadovų, ypač kai dalis darbo vyksta namuose, dalis – biure; darbuotojai jaučia atstumą, atitrūkimą nuo organizacijos tikslų, savo tikslus išsikelia aukščiau, nes pamatė, kad gyvenimas yra ne tik darbas, yra ir laisvalaikis. Svarbu išlaikyti pusiausvyrą, nes kai darbuotojas pailsėjęs, gimsta kūrybiškumas, tačiau, kaip rodo tyrimai, apie 50 procentų darbuotojų nejaučia prasmės darbe“, – sako K. Čelkė.