Priklausomybė nuo IT specialistų
Šiuolaikiniame pasaulyje be IT specialistų pagalbos apsieina reta specialybė, ir nors jų darbo spektras išties platus, „Skaylink“ atstovas Vytenis Sakalas sako, kad vienas dalykas nekinta jau seniai – žmonių, kurie išmano technologijas, reikia visuomet.
„Vis daugiau organizacijų tampa labiau priklausomos nuo IT: gamyba dažnai patikima IT produktams, paslaugos persikelia į skaitmeninę erdvę – atsiranda papildomų kompetencijų, apie ką nė nebuvo kalbama ar net įsivaizduojama“, – sako V. Sakalas.
Anot pašnekovo, IT specialistų darbas anksčiau galėjo vykti nesiejant su įmonės tiesiogine veikla ir tikslais, tačiau dabar jie tampa dalimi įmonės, su kuria dirba.
Reikalingos kompetencijos: kai kurie reikalavimai gali nustebinti
„Galima kalbėti apie daug kompetencijų. IT specialistui viena keistai skambančių kompetencijų yra socialiniai sugebėjimai ir verslo supratimas – anksčiau to niekas nesitikėjo iš IT atstovų: sėdi kažkur rūsy, konfigūruoja serverius ir niekas prie jų nelenda, o jie daro savo darbą gerai. Dabar IT specialistas, komanda turi būti kuo arčiau verslo, jie tampa verslo dalimi, nes nesuprasdami to verslo subtilybių negali pateikti geriausių sprendimų organizacijai“, – įvardija pašnekovas ir priduria, kad brandžios organizacijos jau įtraukia į verslą IT specialistus, supažindina su pardavimu ir kita įmonės veikla.
V. Sakalas pabrėžia, kad IT įvertinimas pakelia jų pačių savivertę, o tapę komandos dalimi, specialistai bus suinteresuoti kurti įmonei naudingus sprendimus.
„Jei organizacija nori būti konkurencinga, be modernių technologijų, be to paties „iCloud“ toli nenuvažiuosi. Tavo konkurentai nuvažiuos į priekį ir tu gali likti užnugaryje“, – sako V. Sakalas.