Vilniaus miesto Daugiabučių namų Gėlių g. 5C ir 5D savininkų bendrijos „Gėlių 5“ pirmininkas Šarūnas Baleišis yra vienas iš e. pristatymo paslaugos naudotojų, tiesa, kol kas jis apgailestauja, kad ne visi juridiniai asmenys šia paslauga naudojasi.
„E. pristatymo sistemoje esu užsiregistravęs, tačiau nepavyko nieko gauti arba išsiųsti, nes neradau reikalingų valstybinių institucijų, turinčių paskyrą toje sistemoje, arba turintys ten paskyrą man nieko nesiuntė“, - kalbėjo bendriją laiškų gavėju įregistravęs jos vadovas.
Pašnekovas svarsto, kad veikiausiai to priežastis, kad jis prie šios sistemos prisijungė vienas pirmųjų, kol kas joje dar nėra pakankamai institucijų.
„Esu prie sistemos prisijungęs ir kaip fizinis asmuo, tačiau ir taip neradau reikalingos institucijos. Man susidarė įspūdis, kad paslauga dar nėra labai išplitusi, gal jos tik pati pradžia. Bet, manau, kad iš esmės ji yra naudinga, nes gaunu registruotų laiškų paštu, bet jų nesitikiu, tai pavėluoju pasiimti. Galvojau, jei užsiregistruosiu, nereikės stovėti eilėse pašto skyriuje“, - svarstė jis.
Finansinių paslaugų bendrovės „WoraPay“ vienas įkūrėjų ir vadovas Vaidas Adomauskas sako šią paslaugą išmėginęs sėkmingai.
„Gavęs informaciją apie epristatymas.lt prisijungiau ir sukūriau tiek įmonės, tiek asmenines paskyras. Į įmonės „WoraPay“ paskyrą esu gavęs vieną „e siuntą“ iš Lietuvos banko. Galbūt man pritrūko informacijos kokiais atvejais aš galėčiau naudotis šia sistema, kokią naudą ji man suteiktų, bet aktyviai ja nesinaudoju“, - dėstė jis.
DELFI primena, kad e. pristatymo paslauga pradėjo veikti gana neseniai.
„Visa apimtimi e. pristatymo sistema, kai gyventojai ir verslas gali elektroniniu būdu, vietoj registruotojo laiško, siųsti dokumentus valstybės institucijoms ir iš jų gauti įvairias pažymas, pranešimus ir kita, pradėjo veikti nuo spalio, - kalbėjo Lietuvos pašto Strategijos ir plėtros departamento vadovas Mikas Jovaišas. - Pirmosios hibridinės siuntos, t. y. elektroniniu būdu per e. pristatymo sistemą institucijos perduota informacija, kuri gavėjams pristatoma įprastu registruotoju paštu, pradėta siųsti dar šia vasarą.“
Jo teigimu, pirmosios hibridinės siuntos, išsiųstos per e. pristatymo sistemą, pasiekė daugiau kaip 100 tūkst. „Sodros“ klientų.
„Planuojame plėsti e. pristatymo sistemos teikiamų paslaugų spektrą gyventojams ir juridiniams asmenims. Ketiname sukurti platesnes galimybes atskiriems institucijų padaliniams prisijungti prie e. pristatymo sistemos, kad būtų dar efektyviau tvarkomos e. siuntos, kurios siunčiamos gyventojams ir verslui“, - dėstė E. Jovaišas.
Paklaustas, kokius dokumentus gyventojai gali siųsti ir gauti per šią sistemą, jis dėstė, kad tai gali būti įvairūs pranešimai, pavyzdžiui, pažymos, užklausos.
„Gyventojai per e. pristatymo sistemą gali nusiųsti pažymą apie vaiko ligą darželiui ar mokyklai, pateikti užklausas savivaldybėms, „Sodrai“, policijai, - komentavo E. Jovaišas. - Jie gali būti papildomai informuojami valstybės institucijų, gali nemokamai atsakyti ar pateikti oficialų užklausimą konkrečiam dokumentą rengusiam specialistui, nebereikia stovėti eilėse, ir spausdinti, siųsti įprastu paštu dokumento.“
Skaičiuojama, kad iš viso šiuo metu e. pristatymo sistema turi 12,5 tūkst. vartotojų, iš kurių gyventojai – sudaro 10,4 tūkst.
DELFI primena, kad stokojantys kompiuterinio raštingumo įgūdžių neturėtų nusiminti. Norėdami išmokti naudotis internetu arba pagilinti jau turimas žinias žmonės gali pasirinkti viešosios interneto prieigos taškus, kur dirba specialistai, kurie nusiteikę padėti. Šie taškai sukurti ir toliau bus plėtojami panaudojant Europos Sąjungos fondų lėšas. Pagrindinis šių taškų tikslas yra teikti gyventojams galimybę pasinaudoti interneto teikiamomis galimybėmis ir taip skatinti informacijos visuomenės plėtrą. Taigi visi norintys gali visoje šalyje surasti viešosios interneto prieigos taškus, kurie aprūpinti kompiuteriais ir interneto ryšiu.