Nuotaiką gadino piktos registratorės

Planuodama vizitą pas gydytoją Ola Daniuševič apie kitus būdus registruotis net negalvoja ir visuomet registruojasi internetu. Tokį moters sprendimą lėmė nemalonios patirtys bendraujant su registratorėmis gyvai ir telefonu: „Dažnai skambinant tos registratorės būna blogos nuotaikos, nemalonios. Registruotis internetu daug paprasčiau, nereikia jų prašyti žiūrėti, kada yra vieta, pats įlindai, pažiūrėjai ir žinai, kada tau patogiau. Nepatinka tos nemalonios, piktos registratorės“, – sako O. Daniuševič.

Didžiausiu registracijos internetu privalumu moteris vadina tai, kad nereikia kalbėtis su registratorėmis bei tai, kad tokiu būdu moteris pati pasirenka tinkamą datą ir laiką. O. Daniuševič džiugina ir tai, kad užsiregistravusi el. pašte gauna priminimus dėl artėjančio vizito – taip gali būti tikra, kad nepamirš reikiamos dienos ir laiko.

Kartais telefonu užsiregistruoti neįmanoma

Tiesa, moteris turi pastebėjimų, kaip būtų galima tobulinti sistemą. O. Daniuševič tiki, kad reikalingas žalios linijos langelis ir skubi registracija tokiais atvejais, kai žmogus turi aukštą temperatūrą ir kitais sudėtingesniais atvejais. „O dar geriau būtų, jeigu būtų galima užsiregistruoti ne tik pas šeimos gydytoją, odontologą, ginekologą, bet ir kitus gydytojus“, – prideda O. Daniuševič.

Brigita Liutkevičienė iš Jonavos renkasi registraciją pas gydytojus internetu dėl kitokios priežasties. Pasak moters, savame mieste kitokie registracijos būdai yra beveik neįmanomi. „Labai jau sunku prisiregistruoti telefonu, ypač jei tai bandai padaryti ryte. Kadangi dabar laukiuosi, tenka dažnokai apsilankyti pas gydytojus, todėl visada registruojuosi tik internetu. Man tai labai patikimas ir daug greitesnis būdas“, – pasakoja B. Liutkevičienė.

Internetu registruojasi bet kuriuo metu

Šiuo metu Lietuvos rinkoje yra ne viena pacientų registracijos sistema, kurias sėkmingai savo darbe naudoja didesnės klinikos. „AND Klinikos“ darbuotojai taip pat vis dažniau pastebi, kaip sparčiai populiarėja registracija internetu. Pasak klinikos viešųjų ryšių specialistės I. Dalikaitės, internetinė registracija taupo ne tik pacientų, bet ir gydytojų laiką.

„Internetu vizitui registruotis pacientai gali bet kuriuo paros metu ar savaitgaliais, jiems nebūtina laukti ryto tam, kad paskambintų į kliniką. Tuo tarpu mūsų personalas gali daugiau dėmesio skirti „gyvam bendravimui“ su pacientu. Esame tikri, kad laikui bėgant registracija pas gydytoją internetu bus normalus dalykas, todėl siekiame jau dabar pratinti savo pacientus prie šios naujovės“, – tikina specialistė.

Gydytojas ir pacientas

Vis dėlto, I. Dalikaitė mato tendenciją, kad vyresnio amžiaus žmonės vis tiek dažniau registruojasi telefonu ar tiesiog užėję į kliniką. „Ypač aktuali yra registracija internetu pas šeimos gydytojus, kai pagalbos reikia čia ir dabar. Kai svarbu yra greitis ir kokybė – pacientas dažniausiai renkasi registraciją internetu, nes gali matyti, kaip greitai jis paklius pas šeimos gydytoją“, – teigia specialistė.

Registracijų internetu – pusantro milijono

Lietuvoje taip pat veikia išankstinės pacientų registracijos sistema sergu.lt, jungianti 110 ligoninių ir poliklinikų įvairiose apskrityse, jų miestuose ir miesteliuose. VUL Santariškių klinikos Informatikos ir plėtros centro direktorius Romualdas Jonas Kizlaitis tiki, jog ši sistema yra vienas iš sėkmingiausių el. projektų, skirtų sveikatai.

„Daugeliui mūsų gimtinės gyventojų tai buvo pirmasis elektroninis sąlytis su sveikatos sistema. Šiuo metu jau apie 300 tūkst. pacientų patys registruojasi internetu, per pastaruosius pora metų įvykdyta virš 1,5 mln. registracijų internetu“, – iškalbingais skaičiais dalinasi direktorius.

Poliklinika

R. Kizlaitis pabrėžia ir tai, jog šios registracijos sudaro tik apie 10 proc. visų registracijų, vykdomų sergu.lt sistemoje. Sistemos pacientai taip pat registruojami ir telefonu, ir pačiose sveikatos priežiūros įstaigose.

Nors sistemoje galima prisiregistruoti prie daugybės poliklinikų ir ligoninių gydytojų, tačiau kol kas ne kiekvienas sergu.lt svečias atranda sau artimiausią ir patogiausią vietą vizitui pas gydytoją. „Mano manymu, apskritai visoje šalyje registracijos internetu tesudaro apie 3-5 proc. visų apsilankymų pas įvairių specialybių gydytojus. Stengiamės, kad kuo daugiau gydymo įstaigų taptų mūsų sistemos partneriais, tada ją galėtume drąsiau reklamuoti, nes kiekvienas pacientas mūsų sistemoje suras savo gydytoją“, – ateities planais dalinasi R. Kizlaitis.

Pacientų registracijos sistema sukurta panaudojant ES fondų lėšas. Taip į elektroninę erdvę perkeltos administracinės procedūros ir paslaugos, susijusios su valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų išduodamais leidimais, registracijomis ir pan. Taip sukurtos patogios, lengvai pasiekiamos ir naudingos administracinės e. paslaugos vartotojams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)