Ginčas su VMVT paskatino parduoti verslą
Beveik prieš dešimt metų natūralų riešutų kremą tiesiog sau ėmė gaminti Dovilė Stonė. Vėliau į šią veiklą ji įtraukė savo draugę Mildą Beržanskaitę, o ilgainiui merginoms subrendo ir idėja Lietuvos rinkai pasiūlyti natūralų lietuvišką produktą. Kaip yra sakiusios prekių ženklo įkūrėjos, ilgokai laukė, kol mūsų šalyje atsiras kokybiško riešutų kremo pasiūla, bet to nesulaukė. Tad pačios jį sukūrė ir pasiūlė.
Tiesa, 2020 m. prekių ženklo pavadinimas užkliuvo Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai (VMVT) kaip neva klaidinantis vartotoją, kad gaminyje gali būti pieno kilmės produktų. Ginčas su VMVT tapo viena svarių priežasčių, paskatinusių įmonės įkūrėjas savo verslą parduoti. Tada jo savininkais tapo Rokas Šarakauskas ir Silvija Butkutė, o prieš metus riešutų kremo gamyba ėmė rūpintis Mindaugas su žmona Egle.
Kalbėdamas apie prieš keletą metų kilusį ginčą su VMVT, M. Mančas paaiškina, kad prekių ženklas liko ant produktų pakuotės kaip įmonės ženklas, o dėl to, kad būtų išvengta bet kokio vartotojų klaidinimo ir kad šie aiškiai suprastų, ką įsigyja, paties produkto pavadinimas yra aiškiai nurodytas etiketėje kaip „riešutų kremas“.
Įsigijo su užsidegimu kurti
Dabar Mindaugas prekių ženklą pristato kaip jaunos šeimos įmonę ir sako, kad verslą įsigijo su užsidegimu kurti ir pasiūlyti aukštos kokybės produktus:
„Mūsų pagrindinė misija – patenkinti skirtingų skonių ir poreikių klientus, suteikiant jiems platų asortimentą skanių ir unikalių produktų. Šiuo metu mūsų prioritetas yra nuolat kurti naujus produktus ir plėtoti įmonės veiklą, siekiant tobulinti ir diversifikuoti pasiūlą. Esame įsitikinę, kad kiekvienas mūsų produktas atspindi mūsų aistrą ir įsipareigojimą kokybei. Tad šiltai kviečiame prisijungti prie mūsų kelionės.“
Šeima įmonę nutarė įsigyti maždaug prieš metus, sulaukę pasiūlymo iš buvusių savininkų. „Šis sprendimas sutapo su mūsų šeimos restorano pardavimu. Šis žingsnis buvo mūsų papildoma veikla, į kurią žvelgiame su entuziazmu ir siekiame tobulėti. Mes įžvelgiame šio verslo įsigijimo galimybes ir tikimės sukurti sėkmingą, inovatyvią įmonę šiame sektoriuje“, – sako M. Mančas.
Įmonėje pora dirba dviese ir dar turi porą darbuotojų. Kaip pasakoja pašnekovas, tokioje mažoje įmonėje iššūkių kyla dėl pareigų ir funkcijų pasiskirstymo, nes tiek jam, tiek žmonai tenka įvairių užduočių, kurios priklauso nuo sezoniškumo:
„Stengiamės prisitaikyti prie kintančių sąlygų ir efektyviai organizuoti darbą. Mūsų kolektyvo nariai yra atsakingi už gamybos procesą, o mes, kaip verslo savininkai, įsitraukiame į skirtingas veiklos sritis, siekdami užtikrinti, kad mūsų verslas veiktų sklandžiai ir sėkmingai.“
Siūlo 16 rūšių riešutų kremų
Pasiteiravus, ar perpirkę verslą ką nors keitė, M. Mančas sako, kad iš Kauno įmonę perkėlė į Tauragę, taip pat rinkai pasiūlė keletą naujų produktų:
„Dabar ruošiamės dar labiau plėsti produktų asortimentą įvesdami naujus gaminius, siekdami patenkinti klientų poreikius ir išlikdami konkurencingi rinkoje. Įžvelgiame didelį potencialą įgyvendinti šį planą ir tikimės, kad tai padės mums augti ir stiprinti savo pozicijas verslo pasaulyje“, – dalijasi Mindaugas.
Šiuo metu po Mančų šeimos valdomu prekių ženklu slepiasi 16 skirtingų rūšių riešutų kremų, bet, kaip išduoda pašnekovas, artimiausiais mėnesiais ketina pristatyti daugiau naujovių.
Paprašytas daugiau papasakoti apie produkciją, ar įsigiję verslą ėmėsi kokių nors pokyčių, M. Mančas sako, kad lieka ištikimi esamiems tradiciniams riešutų kremo gaminiams, tačiau užsiima eksperimentais ir siekia sukurti įdomesnių produktų, kurie sudomintų ne tik riešutų kremo mėgėjus.
Paklaustas, kaip sekasi perimtas verslas, pašnekovas teigia, kad kol kas dar sunku komentuoti, nes šioje įmonėje juodu su žmona dar tik metus. Tačiau priduria, kad investuoja į įrenginius, taip siekadami pagerinti gaminių kokybę. „Mūsų produktai yra labai populiarūs Lietuvoje, jie dažnai perkami tiek iš mūsų internetinės parduotuvės, tiek iš mūsų partnerių fizinių parduotuvių“, – sako M. Mančas.
Apie išskirtinumą ir ateities planus
Riešutų kremų pasirinkimo prekybos centruose ar specializuotose parduotuvėse yra išties nemažai. Pasiteiravus, kaip mano, kuo išskirtinė yra jų gaminama produkcija, M. Mančas teigia, kad jų asortimentas išsiskiria keletu unikalių bruožų, kurie gaminamai produkcijai suteikia konkurencinį pranašumą:
„Pirma – mes akcentuojame aukščiausios kokybės sudedamąsias dalis ir griežtus gamybos standartus, užtikrindami, kad kiekvienas produktas būtų skanus ir patenkinantis.
Antra – mes nuolat stengiamės inovuoti ir pristatyti naujus skonius bei produktų variantus, kad patenkintume skirtingus klientų poreikius ir pageidavimus. Mūsų siekis yra ne tik suteikti garsius tradicinius skonius, bet ir eksperimentuoti su naujais skoniais, kurie išsiskirtų iš kitų gamintojų.
Trečia – mes skiriame ypatingą dėmesį klientų poreikiams ir nuolat bendraujame su jais, siekdami geriau suprasti jų lūkesčius ir norus. Toks asmeninis požiūris leidžia mums kurti produktus, kurie tikrai atitinka vartotojų poreikius.“
Šiuo metu Mindaugas su Egle didelį dėmesį skiria Lietuvos rinkai, tačiau usžimena turintys planų artimiausiu metu veiklą išplėsti ir į užsienio rinkas.
Kalbėdamas apie ateities planus, M. Mančas sako, kad jų daug ir įvairių: „Vienas jų – kurti ir pasiūlyti naujus produktus, kurie bus sveikesni ar specializuoti ir atitinkantys vartotojų poreikius. Taip pat planuojame investuoti į naujas technologijas ir procesus, kurie leistų pagerinti gamybos efektyvumą, produkto kokybę ir gamybos sąnaudas. Ieškosime naujų rinkų, siekdami padidinti pardavimus ir pasiekti naujus klientus.
Sieksime diegti tvarios gamybos praktikas, prisidėdami prie aplinkos apsaugos ir įmonės socialinės atsakomybės. Plėsime pardavimo kanalus, įskaitant tiek tradicines pardavimo vietas, tiek internetinę prekybą. Ketiname bendradarbiauti su kitomis įmonėmis ar institucijomis siekiant bendrų tikslų – tokių kaip inovatyvių produktų kūrimas, tvarumo iniciatyvos.“