Šiemet kaip ir kasmet prekybos tinklai ir internetinės parduotuvės pasitinka su išskirtinių akcijų pasiūlymais, o minios lietuvių, nepaisydami fakto, kad vis dar yra darbo laikas, į parduotuves jau dienos metu traukia ieškoti nupiginto grobio. Delfi portalas šįsyk fiksuoja vaizdus viename iš didžiųjų sostinės prekybos centrų. Čia jau perpiet minios žmonių, daugiausia jų kol kas pritraukė prekybos centre įsikūrusi maisto prekių parduotuvė.
Diena po Padėkos dienos, paprastai vadinama Juoduoju penktadieniu, JAV tapo viena judriausių apsipirkimo dienų per metus. Nacionalinės prekybos tinklų parduotuvės tradiciškai siūlo ribotus pinigų taupymo specialius pasiūlymus įvairioms prekėms, siekdamos privilioti pirkėjus į parduotuves ir siūlyti panašius pasiūlymus internete, skelbia britannica.com.
Daugelis mano, kad terminas „juodasis penktadienis“ kilęs iš sampratos, kad įmonės patiria finansinių nuostolių arba yra neigiamoje apyvartoje iki kitos dienos po Padėkos dienos, kai masiniai pardavimai pagaliau leidžia uždirbti pelno. Tačiau tai netiesa.
Tikslesnis termino paaiškinimas kyla iš septintojo dešimtmečio pradžios, kai policijos pareigūnai Filadelfijoje pradėjo vartoti frazę „juodasis penktadienis“, apibūdindami chaosą, kilusį, kai į miestą atvyko daugybė priemiesčių turistų, kad pradėtų apsipirkti atostogų metu ir kai kuriais metais dalyvauti šeštadienio kasmetinėse armijos ir karinio jūrų laivyno futbolo rungtynėse, rašo britannica.com.
Didžiulė minia sukėlė galvos skausmą policijai, kuri dirbo ilgesnėmis pamainomis nei įprastai, nes spręsdavo kamščių, avarijų, vagysčių iš parduotuvių ir kitus klausimus.