Priežiūra svarbi ne vieną sezoną
Anot pranešimo spaudai, vis daugiau žmonių stumiamas ar savaeiges vejapjoves iškeičia į robotus vejapjoves. Anot vejos technikos eksperto Simo Bairašausko, pernai metais pasiektas robotų vejapjovių pardavimų pikas ir su tuo susiję iššūkiai patenkinti smarkiai išaugusią paklausą leido geriau pasiruošti šiems metams. Nors šiuo metu rinka stabilesnė ir užtikrinti sklandų prekės tiekimą yra lengviau, akivaizdu, kad robotų populiarumas neblėsta.
Siekdamas paskatinti įsigijusius vejos techniką ją prižiūrėti tinkamai ir užtikrinti geresnį bei ilgesnį robotų vejapjovių tarnavimo laiką, ekspertas dalijasi įžvalgomis ir patarimais.
„Prižiūrėti robotus vejapjoves nėra sunku, tačiau šis procesas susideda iš daugelio detalių, į kurias neatsižvelgus, trumpėja technikos tarnavimo laikotarpis. Daugelis pamiršta, kad robotu pasirūpinti reikia ne tik vasaros metu, kai šie yra naudojami, bet ir žiemą, prieš padedant robotą vejapjovę į sandėlį ar garažą. Rūpinantis atidžiai, technika gali tarnauti tikrai ilgiau nei 10 metų“, – teigė bendrovės „Husqvarna Lietuva“ vejos technikos ekspertas Simas Bairašauskas.
Vasarą itin svarbu teisingas valymas
Robotus vejapjoves nuo gedimų apsaugo tinkama pačios vejos priežiūra. Pasak S. Bairašausko, nugrėbus kieme prikritusius kankorėžius ir kitas galimas kliūtis, išvengiama potencialaus mechanizmo apgadinimo. Taip pat, tokiu atveju roboto vejapjovės peiliukai ilgiau išlieka aštrūs, tinkami eksploatacijai.
„Atšipus peiliukams, įrenginys tampa garsesnis, naudoja kur kas daugiau energijos tam pačiam darbui atlikti, todėl greičiau eikvoja akumuliatorių. Jei jie ilgai nekeičiami, nekokybiški peiliukai taip pat daro žalą vejai, kadangi jos nepjauna, o nuplėšia, kiemo vaizdas gali pablogėti“, – sakė ekspertas.
S. Bairašauskas pranešime spaudai taip pat atkreipė dėmesį, kad labai svarbu nepamiršti reguliariai valyti vejos robotą. Nešvarūs ratai, važiuoklė ar jutikliai, laikui bėgant, gali tapti prastesnio įrangos veikimo ar gedimų priežastimi.
„Ant ratų gali kauptis purvas, nupjauta žolė ir lapai, o tai sumažina roboto vejapjovės sukibimą su žeme ir padidina įrenginio užstrigimo ar paslydimo nuokalnėse tikimybę. Jei nešvarumų patenka tarp ratų, į važiuoklę, vejapjovė gali tapti lėtesnė, didėja energijos sąnaudos, – dėstė S. Bairašauskas. – Taip pat verta nuolat patikrinti ar nešvarumų neatsirado ant jutiklių, dėl ko vejos robotas negalėtų užfiksuoti kliūčių.“
Prieš žiemą reikia rasti tinkamą vietą sandėliavimui
Vienas iš svarbiausių techninės priežiūros aspektų pasibaigus žolės pjovimo sezonui – rasti tinkamą vietą vejos roboto sandėliavimui. Aplinka, kurioje bus paliekamas įrenginys turi būti sausa, o temperatūra – virš nulio laipsnių.
„Drėgnos ir šaltos patalpos gali pakenkti įrenginiui. Taip pat prieš sandėliavimą gerai atlikti roboto techninę apžiūrą pas specialistus. Jos metu išardomas robotas, įkrovimo stotelė ir transformatorius, tada viskas kruopščiai išvaloma, atnaujinama programinė įranga, sutepamos ir vandeniui atspariu vašku padengiamos mechaninės dalys. Žinoma, pašalinamos ir visos prikibusios žolės, purvas, kuris patekęs į įrenginio vidų, gali sukelti gedimus, dėl kurių vėliau atsiranda papildomų išlaidų priežiūrai, – sakė ekspertas. – Reikia patikrinti ir tai, ar izoliacinis sluoksnis nėra pažeistas, kad vanduo nepatektų į mechanizmą kito vejos pjovimo sezono metu.“