Taupymo tendencijas rodo lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atlikta apklausa, atskleidusi ir daugiau metodų, kurių imasi taupantys Lietuvos žmonės.

Pranešime žiniasklaidai minima, jog net 82 proc. pirkėjų nurodo, kad jiems yra svarbu, jog apsiperkant jų pageidaujamai prekei būtų taikoma akcija ar nuolaida, rodo šių metų rugsėjį rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi apklausa.

„Akcijos ir kitos įvairios nuolaidos visada buvo svarbios pirkėjams, tačiau šiuo metu tai yra ypač aktualu. Stebėdami pirkėjų elgseną matome, kad pirkėjai noriau perka tas prekes, kurioms yra pritaikyti geriausi kainų pasiūlymai. Vasaros pabaigoje pradėjome antiinfliacinę kampaniją „Kainų kaina“, kuria būtiniausius kasdienio vartojimo maisto produktus ir buities prekes visam mėnesiui užtikriname už ypač mažą kainą. Skaičiuojame, kad prekių, įtrauktų „Kainų kaina“ krepšelį, pardavimai yra išaugę beveik dvigubai, o tai tik patvirtina, kad nuolaidos ir kiti geros kainos pasiūlymai yra svarbūs pirkėjams ir sudaro galimybę sutaupyti“, – sako Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Tyrimo metu paklausti, kaip taupo pirkdami maisto produktus, to nedarantys sakė vos 3 proc. pirkėjų. Likusieji pasidalijo savo patarimais, iš kurių populiariausias metodas – sekti akcijas ir pagal jas planuoti pirkinius (67 proc.).

Daugiau nei pusė (57 proc.) apklaustųjų sako, kad dabar dažniau besirenkantys prekes su nuolaidomis. Kas antras teigia taupantis pasinaudodamas prekybos tinklų teikiamais lojalumo programų, pavyzdžiui, „Ačiū“, pasiūlymais.

Vienas iš trijų pirkėjų prekių su nuolaida stengiasi įsigyti daugiau – ir jų pasidėti atsargoms.

Apklausa parodė, kad taupymo sumetimais dalis pirkėjų renkasi tik pačius būtiniausius produktus (32 proc.) ir dažniau gamina patys namuose, todėl rečiau perka jau paruoštus maisto patiekalus (30 proc.). Dėl taupymo 15 proc. apklaustųjų pripažįsta keičiantys mitybos įpročius ir kai kuriuos brangesnius produktus perkantys rečiau.

Velykos „Maximos“ parduotuvėse

Pranešime žiniasklaidai ekspertai norintiems sutaupyti rekomenduoja į parduotuvę keliauti rečiau ir turint konkretų reikiamų prekių sąrašą. Tyrimas rodo, kad šiais patarimais naudojasi dar nedidelė pirkėjų dalis: savaitės meniu planuoja ir retesnį, bet suplanuotą apsipirkimą daro 3 iš 10 apklaustųjų, o griežtai sudaryto pirkinių sąrašo laikosi 12 proc. žmonių.

Pirkėjai mini ir daugiau būdų taupyti: 16 proc. renkasi nuosavo prekės ženklo produkciją (pavyzdžiui, „Optima linija“, „Favorit“ ir kt.), tokia pat dalis prioritetą teikią sezoniniams vaisiams ir daržovėms, nes jie paprastai yra pigesni, taip pat ieško pigesnių alternatyvų pamėgtiems produktams.

E. Dapkienė pastebi, kad šiemet, palyginus su praėjusiais metais atlikta panašia apklausa, pirkėjų akyse išaugo kainos svarba renkantis maisto produktus. Kad jiems tai labai svarbu arba greičiau svarbu, nurodo 89 proc. apklaustųjų (pernai skaičius siekė 83 proc.). Visgi, svarbiausiais kriterijais besirenkant išlieka produkto skonis (93 proc.) ir jo kokybė (92 proc.).

„Spinter tyrimai“ reprezentatyvią apklausą atliko rugsėjo 16–20 dienomis. Visoje šalyje buvo apklausta 1017 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją