L. Sokolovska DELFI atviravo, kad sustoti neketinama: ateities planuose – prekybos tinklo plėtra Lietuvoje ir užsienio rinkose.
Viena iš įmonės „Uoga uoga“ įkūrėjų L. Sokolovska, paprašyta prisiminti verslo pradžią, pasakojo, kad idėja įkurti savo įmonę kilo jai išėjus iš darbo, o verslo partnerei Jovitai būnant motinystės atostogose. Pašnekovė tikino, kad griebtis verslo paskatino elementari priežastis – tuomet joms paprasčiausiai trūko veiklos. Maža to, jaunos moterys ėmė labiau domėtis natūralia kosmetika ir ekologija.
„Mes rinkoje radome nišą. Esame jaunos moterys, kurios domisi kosmetika. Todėl greit pamatėme, kad trūksta natūralių produktų. Juos gaminti pradėjome pačios. Taip pat supratome, kad tam laiko ir noro turi ne visi. Matėme, kad yra susidomėjimas natūraliais produktais. Prieš pradedant savo verslą aš buvau finansų analitikė, o draugė dirbo buhaltere. Pravertė mūsų išsilavinimas. Abi esam ekonomistės. Aš baigiau studijas Rygoje, o Jovita ekonomiką baigė Vilniaus universitete. Mes žinojome, kur ieškoti informacijos, išmanėme rinkodarą, supratome, kaip skaičiuoti biudžetą“, - verslo pradžią prisiminė L. Sokolovska.
Didžiausias sunkumas – prekybos centre išsinuomoti patalpas
Ji tikino, kad steigiant įmonę neišvengta rūpesčių: nebuvo paprasta parengti dokumentus, gauti leidimus. Galiausiai įkūrus „Uogą uogą“ visi darbai gulė ant jaunų verslininkių pečių. Reikėjo ne tik gaminti kosmetiką, bet ir rūpintis jos realizavimu, rinkos analize.
Nors šiuo metu įsigyti naujos įmonės kosmetikos galima trijose prekybos vietose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, didžiuosiuose prekybos centruose išsinuomoti patalpas nebuvo lengva, kadangi, verslininkės nuomone, maža lietuviška kompanija ne visada pasitikima. Moteris tikino, kad ši problema aktuali ir šiandien. Jauna įmonė pasirengusi plėsti prekybos tinklą, tačiau žmonių gausiai lankomuose prekybos gigantuose sunku išsinuomoti patalpas.
Ką tik įsteigtoje įmonėje dirbo tik savininkės – nebuvo lėšų, už kurias būtų galima samdyti daugiau darbuotojų. L. Sokolovska pasakojo, kad tuomet pradedančiosioms verslininkėms daug padėjo jų šeimos nariai. Na, o šiandien įmonėje dirba devyni darbuotojai. Kaip teigė, pašnekovė, „labai smagi kompanija – visi jauni, nestokojantys energijos“.
Sėkmės receptas – tikėjimas verslo idėja
Pašnekovė teigė mananti, kad investicijos į naujai kuriamą verslą priklauso nuo pasirinktos šakos. Anot jos, įmonės „Uoga uoga“ pradinė investicija – maždaug 5 tūkst. Lt: „Viskas priklauso nuo verslo: internetiniam verslui daug lėšų nereikia, restoranų – reikia kur kas daugiau. Mes savo verslą pradėjome nuo 5 tūkst. Lt. Tai tikrai nėra daug. Iš esmės viską investavom į ingredientus. Vėliau investavome į parduotuves. Mums niekada neprireikė didelių investicijų. Mes investavome iš apyvartos. Paskolos niekada nereikėjo.“
Suburti klientų ratą, pasak verslininkės, sudėtinga nebuvo. Kadangi, jos nuomone, nemaža dalis moterų yra alergiškos sintetinei kosmetikai, todėl šios priverstos ieškoti alternatyvų. O kitos, nutarusios išbandyti natūralius gaminius, prie jų pripranta ir tampa pastoviomis įmonės klientėmis.
Verslo skonį pajutusi L. Sokolovska tikino galimybės dirbti valstybiniame sektoriuje net nesvarstanti. Ji įsitikinusi, kad individuali komercinė veikla yra žymiai įdomesnė: „Būti nuo kažko priklausoma aš nenorėčiau. Smagu turėti savo verslą. Turi komandą, už kurią esi atsakingas. Tikrai įdomu. Žinoma, labai svarbu tikėti savo idėja. Taip pat reikia žinoti, kad bus ne tik džiaugsmingų, bet ir sunkių akimirkų. Reikia kantrumo. Yra daug žmonių, kurie turi gerų idėjų, greit užsidega, tačiau idėjos lieka nerealizuotos.“