Tą padaryti esamiems ir būsimiems vadovams gali padėti MRU kartu su JAV ekspertais sukurta Verslo administravimo (MBA) studijų programa. Pasak vieno iš jos kūrėjų, JAV Belhaveno universiteto organizacinės lyderystės mokslų daktaro Ray‘aus Smitho, šiandieniniai vadovai turi tapti ne tik puikiai vadovauti gebančiais lyderiais, bet ir patys būti paklausūs rinkoje dėl savo turimų kompetencijų.
„Ranka pasiekiama pasaulinė rinka yra kur kas sudėtingesnė, nei ji buvo vakar. Negana to, vartotojai yra žymiai reiklesni – nori ne tik naujausių technologijų, bet ir už mažiausią kainą gauti aukščiausios kokybės prekių ir paslaugų. Kokybė tampa būtina sąlyga ir verslo procesuose, paslaugose bei valdyme“, - sako dr. R. Smithas.
Tik vienerius metus trunkanti MRU Verslo administravimo (MBA) programa, vienintelė Lietuvoje kurta remiantis sėkmingų JAV verslų pavyzdžiu, apima penkias pagrindines sritis, kurias privalo išmanyti ir gebėti valdyti šiuolaikiniai vadovai: lyderystę, projektų bei verslo procesų, finansų ir marketingo valdymą globalioje verslo aplinkoje, - pabrėžia doc. dr. Lidija Kraujalienė, MRU Verslo administravimo (MBA) akredituotos studijų programos direktorė.
Duomenimis pagrįsti vadovų sprendimai
Šiemet programa atnaujinta net keliais studijų moduliais: Marketingo valdymas globalioje verslo aplinkoje, Finansų ir Projektų valdymas vadovams.
Tarpdisciplininių žinių bei įgūdžių suteikiantis Marketingo valdymo globalioje verslo aplinkoje modulis vadovams suteiks aktualiausią informaciją apie neuromarketingą ir dirbtinį intelektą, įmonių komunikacijos subtilybes socialinėje žiniasklaidoje, galimybę dirbti bendradarbiavimo platformose. Praktinę šio modulio dalį įgyvendins kviestiniai dėstytojai – bendrovės „Mambu“ vyresnysis duomenų mokslininkas ir mašininio mokymosi inžinierius Marius Vileiniškis bei neuromarketingo ekspertė, KTU Skaitmenizavimo mokslo grupės tyrėja Eglė Vaičiukynaitė.
Pasak M. Vileiniškio, šiuolaikiniame versle duomenys tampa viso ko ašimi, o mašininis mokymasis padeda atrasti sudėtingesnius, sunkiau pastebimus jų sąryšius ir pasiekti pardavimus didinančią personalizaciją.
„Galima ir toliau pasikliauti ekspertinėmis įžvalgomis ir bandyti atspėti, ko nori vartotojai. Tačiau daug efektyviau mokytis iš to, kas jau yra įvykę ir atnešė sėkmę. Būtent tokią galimybę sukuria mašininis mokymasis, kuris padeda atrasti sudėtingesnius sąryšius tarp duomenų ir tai, kas nebūtinai pastebima ieškant tiesioginių sąsajų. Kitaip tariant, duomenimis grįsta vartotojų elgsenos analizė leidžia verslui tinkamoje vietoje ir tinkamu laiku pasiūlyti savo prekes ar paslaugas vartotojui, kurios jam iš tiesų reikia“, – duomenų svarbą akcentuoja M. Vileiniškis.
Kur dėsite kablelį: „Atsisakyti negalima patobulinti“
Neuromarketingo ekspertė E. Vaičiukynaitė pastebi, kad įmonės ne taip lengvai nori atsisakyti mažiau perkamų prekių ir paslaugų. Vis dažniau investuojama ne tik į tradicinius marketingo, bet ir neuromarketingo tyrimus, suteikiančius vertingos informacijos, kaip galima reikšmingai padidinti nepopuliarių prekių ar paslaugų paklausą.
Daugiau apie MRU vadovų MBA skaitykite čia.