Tai stalo žaidimas, kuris padės ne tik aktyviai ir įdomiai susipažinti su įvairiais virusais, bet ir sužinoti apie ligų prevencines priemones, rašoma atsiųstame pranešime.
– Koks buvo pirmasis jūsų sukurtas stalo žaidimas?
– Žaidimus kuriu nuo vaikystės. Seniau nebuvo tokios stalo žaidimų pasiūlos, tad jų nusipiešdavau pats. Tai buvo paprasti langelių žaidimai nueiti iš taško A į tašką B metant kauliuką. Tačiau „Virusiukai ir sveikatukai“ yra pirmasis žaidimas, kuris išleistas daugiau nei vieno egzemplioriaus tiražu ir kurį gali išbandyti kiekvienas.
– Kokia yra stalo žaidimo „Virusiukai ir sveikatukai“ sukūrimo istorija?
– Žaidimo istorija siekia apie 7 metus. Iš pradžių žaidimo koncepcija vystėsi mano galvoje. Galvojau apie lengvai suprantamą žaidimą su nesudėtingomis taisyklėmis. Perkratęs populiariausius žaidimus apsistojau ties šaškių principu. Esmė buvo peržengti varžovą padarant jam kokią nors žalą. Taigi galvoje gimė visas žaidimo pagrindas, o atsiradus fizinei versijai korekcijos jau nebebuvo kardinalios. Pirminis fizinis maketas turėjo simetrinį žemėlapį, skirtą žaisti iki 4 žaidėjų, o personažai buvo tik virusiukai. Žaidžiant su draugais, kartais vienas kitas draugas likdavo nuošaly, nes trūkdavo personažų. Dėl to teko pergalvoti žaidimo žemėlapį, kad jame tilptų 6 žaidėjai.
Atsiradus kitos veiklos, žaidimo kūrimo procesas sustojo ir žaidimas pradėjo rinkti dulkes spintos lentynoje. Po kelerių metų nusprendžiau jį prikelti. Prie kūrybos proceso prisidėjus leidyklai, buvo nuspręsta įtraukti teigiamus personažus – sveikatukus ir taip per žaidimą šviesti žaidžiančius vaikus ar net ir jų tėvelius apie virusų prevenciją. Tuomet buvo iš naujo nupiešti seni ir sukurti nauji personažai, o dabar turime galutinę žaidimo versiją.
– Koks stalo žaidimo dizaino kūrimo procesas?
– Idėją paprastai sužadina koks nors išorės veiksnys. Kartais sumanymų kyla tiesiog būnant įdomiose vietose, einant, plaukiant, geriant arbatą ar susirgus. Gali pasirodyti keista, tačiau „Virusiukų ir sveikatukų“ žaidimo idėja kilo visai ne susirgus.
Kitas būdas sukurti žaidimą yra apsibrėžti konkrečius kriterijus, pavyzdžiui: ar tai bus kortų žaidimas, ar turės žaidimo lentą, ar bus naudojamas kauliukas, kokiai tikslinei auditorijai kuriamas žaidimas, kokia tema ir kt. Kriterijų galima sugalvoti labai įvairių.
Kūrimo procesą galima suskirstyti į kelis etapus: idėjos sukūrimas, jos išgryninimas, pavyzdinio maketo parengimas, testavimas, korekcijos, testavimas, korekcijos, daug testavimų ir daug korekcijų... grafinės dalies temos sugalvojimas ir nupiešimas. Grafinė dalis gali būti parengta bet kurioje kūrimo stadijos dalyje ir galutinai pritaikoma su paskutinėmis korekcijomis.
Turint žaidimo pagrindą, toliau didelė dalis veikimo principo savaime susidėlioja testuojant, nes tuomet pamatomos probleminės žaidimo vietos, kurias lengva pražiopsoti generuojant idėją galvoje. Labai daug įtakos galutiniam žaidimo variantui turi draugai, nes žaisdami žaidimą pirmą kartą jie užduoda gausybę klausimų, kurie padeda jį tobulinti.
Be stalo žaidimo „Virusiukai ir sveikatukai“, galvoje brandinu dar keletą idėjų. Galbūt ateityje dienos šviesą išvys dar vienas ar keli žaidimai.
– Kas įkvėpė šio žaidimo dizainą?
– Kaip jau minėjau, įkvėpimo ieškojau paprastuose žaidimuose ir šį kartą šaškės tapo pagrindu kuriant judėjimo mechanizmą. Kalbant apie žaidimo grafiką, dabar jau nebeprisimenu, kodėl nusprendžiau daryti virusų tema. Prieš 7 metus dar niekas negalvojo apie pandemiją ir virusus, pandemija turėjo įtakos galutinėms iliustracijoms, kurios buvo perpiešiamos baigiamajame etape. Žaidimo grafika buvo kuriama pagal personažų savybes ir išvaizdą realiame gyvenime.
– Kokie yra šio žaidimo išskirtinumai?
– Pastebėjau, kad rinkoje yra labai daug žaidimų virusų tematika. Tačiau žaidimo „Virusiukai ir sveikatukai“ idėja, taisyklės ir grafika yra originalios. Galimos labai įvairios taisyklių versijos, žaisti gali įvairus skaičius žaidėjų, yra dvipusė lenta su skirtingais žemėlapiais, todėl žaidimas dinamiškas ir kaskart gali būti vis kitoks. Žaidėjai netgi gali patys susikurti taisykles naudodamiesi žaidimo pagrindu.
– Kuo žaidimas „Virusiukai ir sveikatukai“ gali būti naudingas vaikams?
– Žaidimo tema šiomis dienomis yra itin aktuali. Jo taisyklėse pateikti personažų aprašymai, kurie padės susipažinti su įvairiais virusais ir jų prevencijos priemonėmis. Per žaidimą vaikai lengviau priima informaciją ir žaidimas turėtų paskatinti juos imtis prevencinių priemonių norint išvengti įvairių ligų plitimo. Juk viena prevencinė priemonė gali veikti prieš labai daug skirtingų virusų, pavyzdžiui, kruopštus rankų plovimas muilu.
– Kuriuo sveikatuku visada pasikliautumėte gynyboje nuo virusiukų?
– Keli sveikatukai vienu metu visada geriau nei vienas. Vienas mūšio lauke – ne karys, tad labai svarbu visada turėti gausią komandą.
– Jei galėtumėte pasirinkti bet kurį žmogų, su kuo norėtumėte pažaisti žaidimą „Virusiukai ir sveikatukai“?
– Visada smagiausia žaisti gerų draugų kompanijoje, na bet kadangi kompanija nėra vienas žmogus, tai mielai pažaisčiau su savo žmona dar kartą. Ir dar. Ji mane stumia į priekį su įvairiais projektais.
– Ką galėtumėte patarti kitiems stalo žaidimų kūrėjams, kurie dar neišleido savo kūrinio į viešumą?
– Kaip jau minėjau, nuo šio žaidimo pirminės idėjos iki išleidimo praėjo 7 metai, o gal ir daugiau. Daug laiko jis praleido dulkėdamas lentynoje. Vis dėlto dabar šis žaidimas pasiekiamas išankstinėje prekyboje ir jau greitai bus parduotuvių lentynose. Tad manau, kad labai svarbu neatsisakyti savo idėjų ir anksčiau ar vėliau jas realizuoti. Pertraukos gerai atšviežinti mintims ar susikaupti kitam etapui, tačiau visiškai atsisakyti idėjos nereikėtų. Ir nereikėtų klausyti sakančių, kad idėja yra nieko verta. Kurdamas žaidimą, gavau labai daug pastabų ir visas jas panaudojau žaidimui tobulinti, užuot išmetęs jį į šiukšliadėžę. O jei turite idėjų, kurios vis dėlto jums atrodo per silpnos, galbūt vertėtų pamėginti sujungti jas į vieną.