Greitoji pagalba sudėtingose situacijose

„Daugiausiai klausimų sulaukiame apie 2-3 metų vaikus ir paauglius. Tai amžiaus tarpsniai, kai itin ryškiai keičiasi vaikų elgesys. Jie nori atsiskirti nuo tėvų, todėl aktyviau reiškia savo nuomonę, pradeda daugiau prieštarauti. Dažnai tėvai pastebėję, kad sūnus ar dukra ėmė elgtis kitaip, nežino, kaip reaguoti. Be to, anksčiau buvę efektyvūs drausminimo metodai, staiga pradeda neveikti“, – pastebi psichologė Jūratė Baltuškienė.

Tokiose sudėtingose situacijose, kai tėvai nežino, kaip elgtis, o neretai jau ir kantrybė senka, greitoji pagalba yra galimybė paskambinti į šią liniją. Profesionalūs psichologai padeda nusiraminti ir surasti konkrečiai situacijai geriausią sprendimą. Svarbu tai, kad konsultacijos yra anoniminės ir informacija neperduodama jokioms tarnyboms.

Niekur kitur nedrįstų užduoti tokių klausimų

Ne kartą į „Tėvų liniją“ skambinusi 12-metės mama sako, kad prasidėjus dukros paauglystei, kyla begalė klausimų, o pasitarti dėl asmeninių problemų su mokyklos specialistais ji nedrįsta.

Kita, nuo vaikų auginimo rūpesčių pervargusi, mama džiaugiasi, kad veikia ši linija, nes čia paskambinusi, ji atgauna pasitikėjimą savimi, pasitikrina, ar tinkamai reaguoja į vaikų elgesį.

Pirmą kartą su psichologe telefonu kalbėjęs tėtis neslepia, kad po konsultacijos jam labai palengvėjo, tarsi akmuo nuo širdies nukrito, nes gavęs konkrečių patarimų suprato, kad problemos tikrai išsprendžiamos.

Atsiliepta į daugiau kaip 630 skambučių

„Itin daug skambučių sulaukiame iš mažesnių miestų ir miestelių. Mat čia sunku ne tik gauti psichologo konsultaciją, bet ir ne visuomet yra su kuo pasitarti iškilus sudėtingai ar konfliktinei situacijai tarp vaikų ir tėvų. Didmiesčiuose gyvenantys taip pat skambina dėl įvairiausių priežasčių. Vieni tiesiog nežino, kaip nuraminti įsiaudrinusią atžalą, kiti klausia konkrečių patarimų, pavyzdžiui, kaip motyvuoti vaiką mokytis, kodėl paauglys negrįžta namo sutartu laiku, kaip reaguoti į vaiko atsikalbinėjimus ir t.t. Taip pat tėvai ieško psichologo pagalbos sau, kilus konfliktui su vaiku“, – sako psichologė J. Baltuškienė.

Iš viso per 6 mėnesius specialistai atsiliepė į daugiau kaip 630 tėvų, įtėvių, globėjų, senelių skambučių ir padėjo jiems labiau suprasti vaikus, nusiraminti, patikėti, kad moka auginti savo atžalas.

Į „Tėvų liniją“ skambinkite darbo dienomis nuo 17 iki 21 val. nemokamu telefono numeriu 8 800 900 12. Daugiau informacijos – www.tevulinija.lt

„Tėvų linija“ – Prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotos kampanijos „Už saugią Lietuvą“ dalis, įgyvendinama kartu su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją