Tikra tiesa, kad vaikai savo kūrybiškumu kelis kartus pranoksta net patį kūrybingiausią suaugusįjį, tačiau gera žinia yra ta, kad kūrybingumas kaip raumuo – treniruojant jis auga ir tvirtėja! Tad net jei tikrai jaučiatės visiškai pametę vaikystėje turėtą prigimtinį kūrybiškumą, šie labai efektyvūs du pratimai nieko nekainuos. Jie labai įdomūs ir įtraukiantys, o, svarbiausia, nuolat juos praktikuojant bent po 2 minutes per dieną, jūsų ir jūsų vaikų kūrybingumas pastebimai lavinsis ir augs!
Šios metodikos dar vadinamos kūrybingo mąstymo testais, tačiau skirtos ne tik „pamatuoti“ žmogaus kūrybingumo lygį ir potencialą, bet ir savarankiškai jį nuolat auginti ir didinti.
Pirmoji metodika – „Nebaigtos figūros“
Šios metodikos esmė – per dvi minutes nupiešti kuo daugiau įvairiausių piešinių, kuriuose būtų panaudoti du šalia vienas kito esantys apskritimai arba T formos figūra. Tai populiariausi šios metodikos variantai, tačiau jų yra tikrai gerokai daugiau. Kai atlikome šį pratimą su apskritimais seminare, o vėliau lyginome rezultatus su visa auditorija, paaiškėjo, kad dauguma piešėme labai panašius variantus – vyšnias, undines, žiūronus, akinius, automobilius ir pan., t.y. tai, kas toli gražu nėra kūrybingumo požymis, o tiesiog tai, kas atėję iš patirties ir asocijuojasi su tiesiog matytais dalykais. Taip vyksta su mūsų mintimis ir bet kuriame kūrybiniame darbe – paprastai pirmosios idėjas būna elementarios apie tai, ką mes kažkada matėme, patyrėme, žinojome, ir tik gerokai ilgiau padirbėjus ir atmetus šias pirmines idėjas, prasideda tos, kurios išties yra autentiškos, originalios ir kūrybingos. Todėl praktikuojant šį pratimą kasdien, skiriant jam vos po 2 minutes per dieną, pastebėsite, kaip kaskart darotės originalesni, variantai tampa įdomesni, netikėti ir tikrai kūrybingi! Ir tokia treniravimosi nauda atsispindės ne tik šiame smagiame žaidime, bet ir apskritai kūrybingam jūsų mąstymo lygiui! Tiesa, nepamirškite šio testo duoti ir savo vaikams – vieną lapą darykite jūs, kitą duokite vaikui, pamatysite, kaip vaikai jus nustebins!
Antroji metodika - Alternatyvų paieška (arba divergentinis mąstymas)
Ši metodika dar paprastesnė, mat jai nereikia nei lapo, nei pieštuko ir atlikti ją galite tiesiog stovėdami automobilių spūstyje ar stovėdami eilėje prekybos centre! Jums tereikia pasirinkti vieną bet kokį įprastą kasdien naudojamą daiktą (kėdė, lėkštė, gėlė, stalas, plyta, ratas ir t.t.) ir per dvi minutes mintyse ar garsiai sugalvoti jam daugybę alternatyvių panaudojimo būdų, išskyrus tikrąją jo paskirtį. Pirmaisiais bandymais ir vėl susidursite su ta pačia problema – vardinsite tai, kas paprastai su tais daiktais ir šiaip yra daroma (nors jų paskirtis ir ne tokia), tačiau jeigu priimsite sąlygą, jog jūsų neturi riboti nei tikrovė, nei realybė, nei laikmetis, galite fantazuoti ir visai neįmanomus dalykus, alternatyvų ratas labai prasiplės! Jei kasdien praktikuosite šį pratimą, labai greitai pajausite, kaip jūsų alternatyvos skirtingiems daiktais kaskart tampa vis labiau originalios ir netikėtos, o tai, savaime suprantama, lavins ir jūsų bendrą mąstymą kūrybingumo link!
Šis alternatyvų įvardinimas rodo štai tokius jūsų mąstymo kriterijus:
Mąstymo greitį – kiek daug skirtingų idėjų galite sugalvoti per nurodytą laiką.
Mąstymo lankstumą – kiek įvairių aspektų sugalvojate tam pačiam reiškiniui ar daiktui.
Mąstymo originalumą – kokių netikėčiausių, neįprastų idėjų galite sugalvoti.
Mąstymo detalumą – kaip galite patobulinti ir paįvairinti detalėmis savo idėjas.