„Lidl“ parduotuvės nesaugios vaikams! Tylėjau ir laukiau, bet, deja, pokyčių nepamačiau, tad laikas pakalbėti ir apsaugoti kitus vaikus nuo nelaimių. Man rūpi ne tik mano, bet ir jūsų visų vaikai, – rašė S. Šveikauskaitė. – 2023 m. balandžio 11 d. apsilankymas „Lidl“ parduotuvėje paliko baisius atsiminimus, skausmą ir fizinę bei psichologinę traumą. Mano vaikas, einantis pro vartelius, gavo stiprų smūgį per galvą. Vos spėjo įeiti, ir varteliai užsidarė.“
Moteris paviešino vaizdo įrašą, kuriame matyti, kaip dvimetei stumiant vaikišką parduotuvės vežimėlį staigiai užsidarantys varteliai dukart suduoda smūgį tiesiai į mergaitės galvą. Komentuodama įvykį S. Šveikauskaitė tikina, kad taip nutiko dėl to, jog vartelių atsidarymo ir užsidarymo laikas – per trumpas.
„Išsigandau, nes smūgis buvo labai stiprus, puoliau ieškoti apsaugos paprašyti pagalbos, tačiau jos neradau, – toliau pasakojo ji. – Buvo tik viena darbuotoja ir ji man pasakė, kad štai jau kelintas vaikas sužalotas, neaišku, kodėl niekas tų vartelių nesutvarko.“
Moteris nuogąstauja, kad toks galvos sutrenkimas gali atsiliepti dukros sveikatai ir ateityje, o kol kas bando vaikui padėti atsikratyti atsiradusios tokių parduotuvių vartelių baimės.
Pažymėjusi prekybos tinklo Lietuvoje ir Vokietijoje atstovybes pasipiktinusi S. Šveikauskaitė klausė, kas yra svarbiau – pavogtos prekės ar vaikų sveikata? Moteris pasidalijo sulauktu oficialiu atsakymu: „Tikrai galvojama, kaip išspręsti šią problemą, nes nenorime, kad nukentėtų nė vienas mūsų pirkėjas. Laikas jau buvo prailgintas, bet panašu, kad ir jo nepakanka. Labai stipriai prailginti irgi, deja, negalime, nes tuomet varteliai praras savo prasmę, kuomet buvo įrengti dėl didelio skaičiau vagysčių, įvykdomų būtent per įėjimo duris.“
Iš privačių susirašinėjimų nesulaukusi norimos naudos ir akcentuodama, kad vaikų saugumas yra prioritetas, todėl prekybos tinklui svarbu imtis veiksmų, S. Šveikauskaitė kreipėsi į teisininkus ir dabar teisybės ketina ieškoti teisiniu keliu.
Problemą žino, bet nesprendžia
Moteriai atstovaujantis advokatas Lukas Kaminskas papasakojo, kad kreipėsi į prekybos tinklą: siekiama užtikrinti, jog būtų išspręsti techniniai vartelių funkcionavimo klausimai, taip užkertant kelią vaikų sužalojimams ir susitarti dėl žalos atlyginimo. Tačiau situacija nesikeičia nuo pavasario.
Bendraudami su „Lidl“ mes išsiaiškinome, kad informacija apie techninius vartelių trūkumus įmonei yra žinoma ir tai nėra vienetinis atvejis. Todėl pats požiūris į problemą, kuri tiesiogiai liečia vaikų sužalojimus apsilankymo parduotuvėje metu, yra itin neprofesionalus. Vienas iš šio prekybos centro prioritetų turėtų būti siekis užtikrinti saugią apsipirkimo patirtį, deja, galima manyti, kad į tai žiūrima atsainiai“, – pakomentavo L. Kaminskas.
Anot advokato, jokių kompromisų prieiti iki šiol nepavyko, tad savo kliento teises teks ginti visomis teisinėmis priemonėmis. „Mes kreipėmės ir į Vokietijos motininę bendrovę, tačiau gavome atsakymą, kad visi klausimai turi būti sprendžiami ten, kur žala buvo padaryta, t. y. buvome nukreipti į atstovus Lietuvoje. Pastarieji atsakė, kad ėmėsi priemonių – užklijavo lipdukus „Atsargiai, varteliai!“ ir žadėjo kažkada ateityje įdiegti papildomą įrangą, kuri padėtų stebėti vartelių zoną ir užtikrinti, kad vartelių varčia būtų atsidariusi iki tol, kol jų zonoje bus žmonių. Nepaisant to, situacija iki šiol yra neišspręsta: vaikai toliau patiria sužalojimų“, – vertino advokatas.
Viešindama ir kitų tėvų istorijas S. Šveikauskaitė tikisi, kad prekybos centras atkreips dėmesį ir greičiau sutvarkys parduotuvių vartelius, jog daugiau nesusižalotų nė vienas vaikas.
Susižalojo ir kiti vaikai
Po S. Šveikauskaitės paviešinta istorija pasipylė gausybė kitų mamų pasakojimų taip pat apie skaudžius nutikimus šio prekybos tinklo parduotuvėse. Tiek komentaruose po įrašu, tiek asmeninėmis žinutėmis mamos ėmė dalintis, kad nuo greit užsidarančių vartelių yra kliuvę ir jų vaikams, ir joms pačioms. Vienai besilaukiančiai moteriai varteliai skaudžiai atsitrenkė į jos pilvą.
„Dabar aš kasdien gaunu daugybę žinučių, kad ir kitų mamų vaikai nukentėjo būtent šio prekybos tinklo parduotuvėse. Istorijos – ir nutikusios seniau, ir dar visai šviežios. Aš nesuprantu, kodėl niekas nesutvarko tų vartelių, juk sužalojami mažamečiai vaikai“, – apgailestavo S. Šveikauskaitė ir pasidalijo gautų žinučių turiniu.
Moteriai nesuprantamas ir dažnai kitų mamų minėtas parduotuvės personalo abejingumas. „Daugelis rašė, kad nesulaukė jokios pagalbos. O viena mama papasakojo, kad išsigandusi dėl iššokusio guzo paprašė apsaugos ledo, o darbuotojas jai tėškė, kad ledai štai ten ir nedaug tekainuoja“, – dalijosi tinklaraštininkė.
Prekybos centro komentaras
Paprašytas pakomentuoti nelaimingą S. Šveikauskaitės dukros nutikimą „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis apgailestavo dėl įvykio vienoje prekybos tinklo parduotuvių ir viešai atsiprašė klientės ir jos dukros.
A. Bubnelis tikino, kad gavus informacijos apie šį įvykį, nedelsiant buvo imtasi prevencinių priemonių. „Buvo atlikta vartelių sistemos techninė patikra, visose „Lidl“ parduotuvėse ant grindų buvo užklijuoti papildomi įspėjamieji ženklai, taip pat buvo pradėta diegti papildoma įranga, kuri stebės vartelių zoną ir užtikrins, kad vartelių varčia bus atsidariusi pakankamą laiką. Manome, kad šios papildomos priemonės užtikrins klientų saugą ir patogumą mūsų parduotuvėse“, – kalbėjo jis.
Taip pat prekybos tinklo atstovas patikino, kad informaciją apie šio įvykio priežastis ir kokių priemonių ėmėsi, pateikė šeimai iš karto po to, kai sužinojo apie incidentą. „Tokią informaciją teikiame ir toliau bendraudami su šia klientų šeima bei dar kartą atsiprašome jos dėl šio nemalonaus įvykio“, – sakė A. Bubnelis.
Paklaustas, ar iš tiesų sulaukia ir daugiau panašių istorijų apie nelaimingus įvykius savo parduotuvėse ir kaip reaguoja į klientų skundus, prekybos tinklo atstovas nepakomentavo.