„Taigi sumaniau aplankyti tėvus Kaune. Pamaniau, galėčiau sau ir pramogą pasidaryti – šįkart pas juos nuvykti traukiniu, o ne mašina. Galvoju, juk dabar iš Vilniaus į Kauną tikrai galima patogiai nuvažiuoti, juolab šio maršruto traukiniai vyksta dažnai“, – savo pasakojimą pradėjo Karolina.

Dar metukų neturintį sūnų, kuris pats lig šiol nevaikšto, auginanti vilnietė suruošė mažylio vežimą, jau buvo susikrovusi ir savo kuprinę, o kad kelionė būtų sklandesnė, nutarė iš anksto išsiaiškinti visas detales.

„Prieš kelionę paskambinau į Vilnius geležinkelio stotį pasiteirauti, kur tiksliai pastate yra liftas, kad būtų įmanoma pasiekti man reikalingą peroną. Tačiau bendruoju klientus aptarnaujančiu numeriu atsiliepusi geležinkelių darbuotoja man paaiškino, kad lifto... nėra, ir pasiūlė kūdikį nešantis rankose su vežimu nusileisti laiptais, o ten vietoj paprašius darbuotojų pagalbos eiti per bėgius“, – išgirdusi tokį patarimą Karolina labai nustebo.

Vilniaus geležinkelio stotis

Moteriai iškart parūpo, o kaip tuomet traukiniais keliauja neįgalieji, – telefonu darbuotoja atsakė to nežinanti, sąlygos stotyje yra tokios, kokios yra.

„Sūnaus vežimas didelis ir sunkus, pats vaikas irgi jau nemažai sveria, o kur dar mano pačios daiktai – visko viena nenusineščiau, tad pagalvojau, kad liftas tikrai turi būti. Galų gale, o kaip neįgalieji? Jie tai tikrai savo vežimėlių laiptais nenusineštų, – svarstė vilnietė. – Lietuvos geležinkeliai visiškai neskatina keliauti tvariai, kaip kad garsiai skelbiasi. Jie dar gyvena 19 amžiuje, jei apie tokius dalykus nepagalvoja. Darbuotoja pasakė, kad apgailestauja, bet ji nieko negali pakeisti. Ačiū, vadinasi, toliau teks rinktis automobilį.“

Lietuvos geležinkeliai: taip pasiekti traukinį galima greičiau

Paprašyta pakomentuoti situaciją Lietuvos geležinkelių atstovė žiniasklaidai Olga Malaškevičienė patvirtino, kad mama su vaiku tikrai galėjo būti palydėta per antžeminę perėją: „Vilniaus stoties personalas visada taip pasiūlo greičiau pasiekti reikalingą peroną mamoms su vežimėliais, dviratininkams ar žmonėms su judėjimo negalia. Lydintysis personalas dėvi šviesą atspindinčias liemenes ir laikosi visų saugumo reikalavimų. Neįgaliesiems yra įtaisytas 2 pakopų laiptinis keltuvas iš 1-ojo perono į požeminę perėją ir yra liftai iš požeminės perėjos į peronus, tačiau ir judėjimo negalią turintys asmenys dažniau lydimi per antžeminę perėją, nes tiesiog taip pasiekti traukinį galima greičiau.“

Vilniaus geležinkelio stotis

Vilniaus geležinkelio stotyje eksploatuojami 5 keleiviniai peronai, į kuriuos patekimas užtikrinamas požemine perėja iš 1-ojo perono, o iš požeminės perėjos patekti į peronus galima liftais. „Suprasdami poreikį pagerinti patekimą iš 1-ojo perono į požeminę perėją viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas „LTG Infra“ yra suplanavęs lėšas ir vykdo viešojo pirkimo procedūras įrengti liftą vietoje esamų keltuvų, tačiau dėl specifinės vietos susiduriame su labai ribotu rangovų kiekiu. Tikimės dar šiemet įgyvendinti šį projektą ir padidinti prieinamumą nuo keleivių rūmų iki visų peronų“, – kalbėjo O. Malaškevičienė.

Atstovė atkreipė dėmesį, kad Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių geležinkelių stotyse teikiamos asistavimo paslaugos. Visos asistavimo paslaugos individualių poreikių turinčių žmonių įlaipinimo į traukinį ar išlaipinimo iš traukinio, pasitikimo prie stoties (iš anksto sutartoje vietoje), palydėjimo iki bilietų pardavimo ar traukinio išvykimo vietos, bilietų rezervacijos ar jų įsigijimo paslaugos teikiamos nemokamai. „Vien per 2023 metus Lietuvoje asistavimo paslauga buvo suteikta daugiau nei 1000 kartų. Daugiau nei pusė jų buvo suteikta Vilniuje“, – skaičiavo pašnekovė.

Civilinės saugos pratybos: evakuacija traukiniu

Taip pat ji pasidalijo, kad per praėjusius metus sulaukė penkių skundų dėl tam tikrų traukinių, kurie nėra pritaikyti žmonėms su judėjimo negalia. „Visada stengiamės operatyviai spręsti konkrečias problemas pasiūlydami maršrutus, kuriuose kursuoja traukiniai, pritaikyti žmonėms su individualiais poreikiais. Tokių traukinių jau gretai turėsime daugiau. Šiuo metu vykdome naujų traukinių pirkimo procedūras. Nauji traukiniai, kuriuos planuojame testuot jau kitais metais, bus visiškai pritaikyti žmonėms su individualiais poreikiais“, – sakė O. Malaškevičienė.