Nors kaip ir visiems pedagogams, vasara buvo skirta ilgoms atostogoms, o jos, kaip matė mokytojos Veronikos „Instagram“ sekėjai, jai buvo įspūdingos, artėjantis ruduo nė kiek neliūdina.
Apie netrukus prasidėsiančius naujus mokslo metus Veronika kalbėjosi su „Delfi Šeima“.
– Ar laukiate naujų mokslo metų, kokios nuotaikos?
– Taip, laukiu naujų mokslo metų su džiaugsmu ir su šiek tiek jaudulio. Naujų mokslo metų pradžia visada suteikia galimybę pradėti iš naujo, įgyvendinti naujas idėjas, susipažinti su naujais mokiniais ir stebėti jų progresą. Jau tikrai nekantrauju sugrįžti į mokyklą.
– Prisipažinkit atvirai – ar tikrai pasiilgot mokinių?
– Nemeluosiu – taip, tikrai pasiilgau mokinių! Vasara suteikia laiko pailsėti ir persikrauti, tačiau mokinių bendravimo, jų smalsumo ir entuziazmo visada pradeda trūkti. Jie yra ta dalis, dėl kurios mano darbas tampa prasmingas ir įkvepiantis.
Kiekvienas sugrįžimas į mokyklą – tai galimybė ne tik mokyti, bet ir mokytis iš pačių mokinių, dalintis patirtimi ir kartu augti. Šiais metais labiausiai laukiu savo naujų mokinių, nes jų mokymas, klausimai, diskusijos ir mokymosi procesas man visada suteikia prasmę mano darbe.
– O ar yra kokių nors dalykų, ko šiame darbe visai nelaukiate?
– Nelaukiu administracinio darbo. Tai dokumentų tvarkymas, ataskaitų rengimas ir kiti administraciniai darbai.
– Tuo metu dauguma tėvų, ko gero, nelaukia didžiojo apsipirkimo mokyklai – ir vėl ieškoti išaugtos uniformos dalių, tam tikrų kanceliarinių priemonių ir pan., ir vėl tuštinti piniginę, kuri, tikėtina, ir taip palengvėjusi po vasaros atostogų. Gal turėtumėte kokių nors svarbių pastebėjimų ir patarimų, kaip mokyklinį krepšelį surinkti lengviau?
– Nors pasirinkimas šiandien yra platesnis, o nuolaidos dažnos, pasiruošimas mokyklai vis dar išlieka svarbiu ir kartais sudėtingu procesu daugeliui šeimų. Platesnis pasirinkimas ir lengva prieiga prie prekių sumažina kai kuriuos iššūkius, bet nepašalina jų visiškai.
Pasiruošimas mokyklai apima ne tik materialius dalykus. Atrodo, kad net nebėra būtinybės visų prekių nusipirkti iš anksto, juk dabar visko, ko reikia, lengvai galima įsigyti bet kuriuo metu. Net nereikia eiti į fizinę parduotuvę – galima apsipirkti ir internetu. Tačiau, jei kažko pritrūks, tai gali sukelti stresą ir vaikams, ir tėvams. Be to, prasidėjus mokslo metams parduotuvėse būna daug pirkėjų ir prekių gali trūkti. Taigi laiku įsigytos mokymo priemonės padeda vaikui jaustis geriau, sumažina nerimą dėl trūkstamų daiktų ir leidžia sklandžiai pradėti mokytis.
– Savo „Instagram“ profilyje pasidalijote kelių priemonių apžvalga ir susilaukėte nemažo dėmesio. Gal galėtumėte paminėti, ką pirkti verta, o ko ne?
– Gerai, pirmiausia paminėsiu, ką įsigyti verta:
rašikliai ir pieštukai. Investuokite į kokybiškus rašiklius ir pieštukus. Rekomenduoju turėti keletą rašiklių bei minkštų pieštukų, ypač pradedantiesiems rašyti. Reikėtų vengti pigesnių variantų, kurie greitai džiūsta, trūkinėja.
Kuprinės. Reikia pirkti kokybišką, ergonomišką kuprinę, kuri palaikys vaiko laikyseną ir suteiks pakankamai vietos visiems reikalingiems daiktams. Geros kokybės kuprinė su paminkštintomis petnešomis ir stipriu užtrauktuku gali tarnauti ilgiau nei vienerius metus.
Ko nepirkti:
pigių spalvotų pieštukų ar flomasterių. Jie dažnai būna prastos kokybės, gali greitai išdžiūti arba lūžti, o spalvos gali būti blankios.
Didelių užrašų knygučių ar planuoklių. Pradinukams dažniausiai nereikia didelių planuoklių. Jie dar tik mokosi organizuotumo, todėl paprastas sąsiuvinis ar nedidelė užrašų knygelė – pats tas. Dideli planuokliai gali atrodyti įspūdingai, bet dažnai jie būna pernelyg sudėtingi ir lieka nenaudojami.
Per daug aksesuarų. Reikėtų vengti pirkti daug nereikalingų aksesuarų, tokių kaip segtukai, lipdukai ar dekoracijos. Nors jie gali atrodyti smagiai, per daug aksesuarų gali blaškyti vaiką ir trukdyti susikaupti mokslams.
– Beje, ar pati prisimenate, kaip jūs ruošdavotės mokyklai? Kokie prisiminimai užplūsta pamačius nuo mokyklinių prekių lūžtančias parduotuvių lentynas?
– Man mokyklinių prekių pirkimas būdavo labai įdomus. Aš mėgdavau iš anksto susirinkti viską – įsigyti naujus sąsiuvinius, rašiklius ir kitus reikalingus daiktus, kad galėčiau kantriai laukti naujų mokslo metų. Dažnai jausdavau didelį entuziazmą.
– O ar mokytojai kaip nors ruošiasi naujiems mokslo metams? Kas laukiant rudens tampa didžiausiu galvos skausmu?
– Taip, mokytojai kruopščiai ruošiasi naujiems mokslo metams, ir jų pasiruošimo procesas apima įvairias užduotis bei iššūkius. Nors pasiruošimas gali skirtis priklausomai nuo individualių mokyklos ir mokytojo prioritetų, tačiau dažniausiai būna keli pagrindiniai aspektai:
1. Pamokų planavimas: mokytojai rengia pamokų planus, kuria mokymo medžiagą. Tai gali apimti naujų pamokų vadovėlių pasirinkimą, užduočių paruošimą ir pamokų struktūros nustatymą.
2. Klasės tvarka: ruošdamiesi naujiems mokslo metams mokytojai rūpinasi klasės tvarka – pasipildo mokymo priemonėmis ir užtikrina, kad viskas būtų tvarkinga ir paruošta mokiniams. Tai gali apimti baldų išdėstymą, dekoro pakeitimą.
Asmeniškai aš kaip visuomet klasę papuošiu pagal tam tikrą temą, kurią pamatysite jau greitai. Mėgstu nustebinti vaikus ir noriu, kad savo mokymosi kelią jie pradėtų smagiai ir įsimintinai.