Pastebima ir kita tendencija: šiandien daugumai rūpi ne tik kam patikėti savo atžalos priežiūrą – pageidaujama, kad vaiko atostogos būtų ne tik smagios, bet ir turiningos, ugdančios, suteikiančios naujų žinių ir įgūdžių, rašoma „Šiaurės licėjaus“ pranešime spaudai. Kaip tokią stovyklą išsirinkti, pataria šios mokyklos plėtros vadovė Lina Kilčiauskaitė.

Tegul sprendžia vaikas

ŠL stovykla

L. Kilčiauskaitė pataria pasirinkti stovyklą kalbantis su vaiku: „Kartu su vaiku aptarkite galimas stovyklas ir jų tematikas. 5-10 metų vaikai tikrai gebės pasirinkti ir priimti sprendimą, kokia tema jiems įdomiausia. O kai pasirinks patys, bus motyvuoti, norės eiti į stovyklą ir išsineš iš jos maksimalią naudą ir pačius geriausius įspūdžius.“

„Mūsų stovyklų programa kurta galvojant apie šiuolaikinių vaikų poreikius ir interesus. Tai, kokiai temai bus skirtos stovyklos, nulemia ir mūsų mokiniai: tariamės su jais kurdami programą, atsižvelgiame į tai, kokios sritys labiausiai domina mažuosius“, – vardija L. Kilčiauskaitė. Tad visai nenuostabu, kad tarp stovyklos temų šią vasarą – ir „Superherojai“, ir „Kompiuteriniai žaidimai“.

„Kurdami edukacines patyrimų stovyklas galvojome apie prasmingą vasarą vaikams. Vaikai iš jų parsineša ne tik naujų įspūdžių, bet ir naujų įgūdžių. Įsitraukdami į aktyvius ir kūrybiškus užsiėmimus, jie mokosi domėtis, pažinti, atrasti, kurti, būti draugiškais, pasitikėti, gerbti, nebijoti klysti, bendradarbiauti, kritiškai mąstyti, bendrauti ir eksperimentuoti“, – pasakoja L. Kilčiauskaitė.

Patyriau, vadinasi, išmokau

ŠL stovykla
Vienas pamatinių principų – mokymasis per patyrimą. „Turėdami galimybes įvairius dalykus išbandyti praktiškai, atrasti sąsajas su realiu gyvenimu, vaikai lengviau įsisavina naują medžiagą, geriau ją suvokia ir taiko praktikoje. O suvokdami klaidas, kaip neatsiejamą mokymo(si) dalį ir jų nebijodami, išlieka drąsūs, savimi pasitikintys ir motyvuoti toliau tyrinėti, išbandyti naujus dalykus“, – šio metodo privalumus vardina Lina Kilčiauskaitė.

Patyrimu grįstas mokymasis vaikams yra įdomus, nes dažnai mokomasi neįprastoje aplinkoje – neretai lauko sąlygomis, gamtoje. Nors mokymai gamtoje atrodo kaip dažniausiai naudojamas kontekstas, kuris skatina fizinį aktyvumą, yra ir daug kitų patirtiniam mokymuisi naudojamų aplinkų: kinas, teatras, virtuvė, meno dirbtuvės, verslo organizacijos ir pan.

„Pritaikius šį metodą ir teisingai suskirsčius grupę, galima atrasti pozityvųjį lyderį, sustiprinti menkai save vertinančių vaikų savivertę, padėti vaikams bendrauti ir susipažinti, išmokti bendradarbiauti“, – teigia L. Kilčiauskaitė.

Stovykla – mini mokykla

ŠL stovykla
Vasaros stovyklos, organizuojamos mokyklose, turėtų ypač dominti būsimųjų pirmokų tėvelius.

Toks vasariškas, smagus susipažinimas su mokykla vaikui suteikia didesnį saugumo jausmą, jis gali įsivaizduoti, kas jo laukia. Tokie vaikai vasarą praleidžia be baimės ir dažniausiai nekantraudami laukia rugsėjo pirmosios.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)